Co, poza książką, może sprzedawać Twórca? 👩‍💻

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Co, poza książką, może sprzedawać Twórca? 👩‍💻

  z dnia: 25 maja 2021

Cześć !

Self-publishing i wydanie swojej książki 📚 to jedna z dróg, jaką wybierają Twórcy ze zgromadzoną społecznością. Ale nie jedyna!

Książka może być świetnym początkiem przygody z tworzeniem własnych produktów ⌨️ 📘 🎧.

Są też tacy Twórcy, którzy nie decydują się na wydanie książki, a świetnie żyją ze sprzedaży innych produktów (i korzystają tutaj z zaplecza IMKER).

Opisywałem już szczegółowo na blogu sposób, w jaki uruchomiliśmy sprzedaż ebooków w serwisie kulinarnym MniamMniam.pl.Nie ma bowiem żadnych przeciwwskazań do tego, by produktami elektronicznymi wzbogacić sprzedaż swojej książki.

Przyjrzymy się teraz innym pomysłom na produkty, które z powodzeniem możesz wykorzystać w swoim biznesie.

Zainspiruj się! 🌟


Ręcznie malowane obrazy

Zaczynamy od przykładu z zachodniego rynku. Marc Hemeon zajmuje się malowaniem obrazów wody (fal, oceanu, itp.). 🖼️ 🌊

Posiada prostą stronę sprzedażową prezentującą jego dzieła i raz na jakiś czas wypuszcza kilka nowych, unikalnych obrazów. Wystarczy, że powiadomi o tym swoją społeczność np. na Twitterze i kilka godzin później nowych obrazów już nie ma…

Wcale nie trzeba mieć do tego zautomatyzowanego procesu czy drukarni na zapleczu, można postawić na oryginalne produkty.

W Polsce do realizacji takiego pomysłu niezbędny będzie szybki, prosty koszyk zakupowy oraz integracje z firmami kurierskimi. Taki jak SalesCRM


Audioserial

Marcina Myszka to twórca Kryminatorium – jednego z najpopularniejszych w Polsce podcastów / produkcji na tematy kryminalne, gdzie omawia śledztwa z przeszłości, pokazuje pracę detektywów, itd.

Marcin razem z IMKER uruchomił dwa tygodnie temu sprzedaż swojego audioserialu 🎧 – Rozpruwacz z Bydgoszczyy. Oprócz samego audio, Marcin dodaje do serialu kompleksowy przewodnik PDF, który pokazuje dowody czy mapki przedstawione w treści 🗒️.

Już kilka dni po premierze, Marcin w swoich social mediach podawał, że z audioserialem zapoznało się kilkaset osób. A sprzedaż cały czas trwa. Moim zdaniem wyszedł z tego świetny produkt, unikalny nawet w skali Internetu i z pewnością będą kolejne.

Znów przydał się tutaj szybki, prosty koszyk zakupowy oraz rozwiązanie do streamingu audiobooków. Marcin korzysta z koszyka zakupowego SalesCRM oraz platformy tresci.online od IMKER.


Kursy online

W ostatnim tygodniu miały miejsce dwie duże kampanie związane z kursami internetowymi.

Pierwszą, na swój flagowy kurs internetowym dedykowany programistom o nazwie “DNA (Droga Nowoczesnego Architekta)”, prowadził Maciej Aniserowicz z devstyle  ⚙️. Jego kampania (jak sam oficjalnie podał) zakończyła się wynikiem 2 138 718,82 zł i dołączeniem do kursu setek nowych osób. 📈

Drugą kampanię (urodzinową), realizował też Bartek Popiel z Liczy się Wynik  na swój kurs „Liczy się Kampania” ⚙️. Jak podał Bartek w swoich social mediach, „tylko” przez 35 godzin sprzedaży udało mu się pozyskać aż 221 nowych odbiorców kursu, co wygenerowało 414 596 zł przychodu. 📈

Do realizacji obu sprzedaży na zapleczu był potrzebny oczywiście kurs i dobra promocja, ale akurat Ci Panowie potrafią to robić skutecznie 🙂

Oprócz tego przydaje się prosty, szybki koszyk zakupowy, powiązany z różnymi platformami kursowymi (takimi jak Kajabi czy WP Idea). Taki jak SalesCRM. I wymienieni powyżej Panowie z niego korzystają 🙂


Płatny newsletter

Dwa mailingi temu opisywałem temat płatnych newsletterów. Ostatecznie zamieniłem to na poradnik Płatne newslettery jako pomysł na produkt dla twórców – co warto wiedzieć?.

Coraz więcej osób startuje z takimi działaniami, a jedną z nich jest Mirek Burnejko. Mirek w swoich profilach społecznościowych podał, że osiągnął już 200 tys. przychodów z tego rodzaju działalności, a aktualnie ma dwa newslettery – wMinutę oraz TrzyPoziomy.

Do uruchomienia płatnego newslettera potrzebujemy rozwiązania do zbierania i wysyłania e-maili (np. Active Campaign, Convertkit czy Mailer lite) oraz platformy do przyjmowania zamówień, obsługi faktur i odpowiedniego tagowania użytkowników.Takiej jak SalesCRM. I Mirek aktualnie korzysta z naszego rozwiązania.


Co robić, kiedy nie mam jeszcze pomysłu na swój produkt?

I na to znajdziemy rozwiązanie 🙂

Załóżmy, że masz wokół siebie zgromadzoną społeczność, regularnie dostarczasz im ciekawe treści, ale jeszcze nie masz pomysłu na swój produkt. Co w takiej sytuacji?

Swego rodzaju rozwiązanie takiej sytuacji wymyślili autorzy serwisu buycoffee.to Promują się hasłem “Pozwól innym wspierać finansowo Twoją twórczość” i w łatwy sposób można zacząć za ich pośrednictwem przyjmowanie wsparcia od odbiorców. ☕

Można też kreatywnie zainspirować się tym rozwiązaniem i stworzyć w ramach swojej własnej platformy sprzedażowej (np. nie zgadniesz, w  SalesCRM :)) trzy produkty o różnych kwotach wsparcia.

Gdy użytkownik je opłaci to wyślesz mu odpowiednie powiadomienie, podziękowanie oraz dokument rozliczeniowy. Odejdzie Ci konieczność rozliczania się z serwisem pośredniczącym, wpłaty przejdą bezpośrednio do Ciebie. Zamiast prowizji takiego serwisu zostanie Ci prowizja do płatności i abonament za system sprzedażowy. Od prostych wyliczeń zależy, który wariant opłaci Ci się bardziej.


Podsumowanie

Do realizacji pomysłów zarabiania na pasji potrzebujesz na pewno: ciekawych produktów 🎁, zaangażowanej społeczności 📱 i rozwiązań technicznych 🛠️, które w szybki sposób pozwolą Ci na realizację zamówień.

Książka ma wiele atutów, ale nie jest jedyna drogą, jaką może podążać Twórca działający w Internecie. Zainspiruj się powyższymi przykładami i stwórz swoje dzieła.

Niezależnie od tego, jaki produkt czy pomysł na produkt wybierzesz,  zapraszam Cię do skorzystania z koszyka sprzedażowego SalesCRM.
Prosto i szybko zorganizujesz dzięki niemu kwestię przyjmowania i realizacji zamówień.


Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie (i nie tylko) w najbliższym czasie.


Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup