Cześć !
Bardzo dziękuję za pozytywny odbiór mojego ostatniego newslettera, tj.
💿 Mixtape dla Twórczyń i Twórców ⏩ vol. 4.. Cała kampania miała współczynnik open rate na poziomie 43,79%!
Witam serdecznie nowe osoby na mojej liście! Ciesze się, że z każdym wydaniem jest Was coraz więcej.
Jeżeli znasz kogoś, komu przypadną te treści do gustu, śmiało polecaj newsletter innym. Przygotowałem nawet specjalną podstronę, na którą możesz odsyłać znajomych: https://imker.pl/newsletter/.
A teraz czas na obiecane w temacie tego e-maila materiały…
Black Friday 2021 – moje wnioski 💡
Dość uważnie obserwowałem Black Friday w świecie self-publishingu oraz branży D2C (direct to consumer) i chciałbym podzielić się z Tobą swoimi spostrzeżeniami.
Nawet jeżeli nie organizowałeś w tym roku promocji na swoje produktu, to wierzę, że te informacje przydadzą Ci się przy planowaniu własnych akcji sprzedażowych.
Wnioski po Black Friday 2021:
- Wcale nie musisz obniżać ceny oferowanych produktów. Najlepsze efekty z mojej perspektywy mieli sprzedawcy, którzy nie decydowali się na obniżkę cen wprost, tylko zachęcali do zakupów innymi sposobami. Najpopularniejszym była darmowa dostawa zamówień (z minimalną wartością zamówienia lub bez). Dobrze działały też pakiety na zasadzie kup 3-4 produkty, a wówczas jeden z nich będzie gratis.
- Promocja nie powinna trwać jednego dnia! Uruchomienie i zamknięcie działań promocyjnych tylko w piątek nie przynosiło najlepszych rezultatów. Zbyt krótkie okienko sprawia, że niektórzy odbiorcy nawet nie zdążyli dowiedzieć się o trwającej promocji i zwyczajnie z niej nie skorzystali.
- Newsletter i własne źródła dotarcia do klientów według mnie najbardziej napędzały sprzedaż. Jeżeli stawiasz na social media i organizowałeś promocję tylko przez 24 godziny, to najpewniej reklamy nawet dobrze się nie rozpędziły = nie było co liczyć na zasięgi serwisów społecznościowych.
- Lepiej zacząć wcześniej lub wydłużyć promocje. W nawiązaniu do powyższego, świetnie w mojej ocenie wypadli Ci sprzedawcy, którzy ruszyli wcześniej (niedziela lub poniedziałek) lub przedłużyli działania promocyjne na cały weekend (czyli nie Black Friday, tylko po prostu Black Weekend :))
- W przypadku produktów elektronicznych zniżka musi być konkretna. Od 30 do 50% – jeżeli promocja na oferowane produkty cyfrowe mieściła się w tym przedziale, to później Twórczynie i Twórcy chwalili się później dobrymi efektami sprzedaży.
- Zawiedzione oczekiwania klientów w związku z opóźnioną dostawą. Dotarły do mnie sygnały, że niektórzy sprzedawcy nie wyrobili się z realizacją zamówień przez cały tydzień od Black Friday… Czyli albo oferowali towar, który najpierw musieli sprowadzić albo liczba zamówień całkowicie przekroczyła ich prognozy. Nie ma nic gorszego, niż zawieść oczekiwania osób, które zamawiały tego dnia prezenty na Mikołajki…
Polecam fulfillment od IMKER, by nie mieć takich rozczarowań 🚚🚚🚚
Co robić po Black Friday?
Niezależnie od tego, czy Twój sklep brał udział w Black Friday czy nie, za równo tydzień masz fajną okazję do promocji własnych produktów.
Mowa o akcji Dzień Darmowej Dostawy, którą organizujemy co roku w niemal niezmienionej formie.
Tego dnia oferujesz swoim klientom darmową dostawę produktów, niezależnie od sposobu dostawy, płatności za zamówienie czy minimalnej kwoty zamówienia (są jednak pewne wyjątki od reguły opisane w regulaminie).
Polecam przeliczyć czy takie działanie Ci się opłaca i od razu przedłużyć promocję o kilka dni (w dowolną stronę). To powinno przełożyć się na sprzedaż.
W 2021 roku Dzień Darmowej Dostawy odbywa się 14 grudnia, czyli to taki niemal ostatni dzień na zamówienie z gwarancją doręczenia przed świętami.
Polski Ład dla Twórczyń i Twórców – jak do tego podejść? 🧾
Na blogu JakOszczedzacPieniadze.pl pojawił się kompleksowy materiał na temat największej reformy podatkowej w Polsce w ostatnich latach.
Polski Ład będzie obowiązywał od przyszłego roku i według mnie każdy przedsiębiorca (a zatem też Twórczynie i Twórcy, sprzedający własne produkty) powinien zapoznać się z wprowadzanymi zmianami.
W obszernym tekście znajdziesz przykłady, porównania, odniesienie do wielu sytuacji oraz kalkulator do pobrania (jeżeli podasz swojego maila), by wyliczyć jak wstępnie na Polskim Ładzie wyjdziesz…
Materiał opracował Marek Golec – doradca podatkowy, a Michał Szafrański opatrzył go swoim mocnym i celnym komentarzem. Polecam bez wahania!
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik /imker.pl