Cześć !
Twórca musi myśleć jak założyciel biznesu – kilka razy wspominałem już tym na łamach mojego newslettera.
Tylko jak zrobić to lepiej i efektywniej niż poprzez zatrudnianie kilkunastu czy kilkudziesięciu ludzi do pomocy?
Czy są inne metody na budowanie własnej działalności, z których można skorzystać?
Chciałbym pomóc w odpowiedzi na to pytanie i dziś razem z Bartkiem Puckiem, który prowadzi newsletter technologiczno-biznesowy Pucek.com debiutujemy na polskim rynku z książką Minimalistyczny Przedsiębiorca, której autorem jest Sahil Lavingia, founder Gumorad.
Dla kogo jest ta książka?
Ta książka to podręcznik dla twórców, którzy chcą wyjść poza konwencjonalny świat biznesu i budować wspaniałe firmy każdych rozmiarów i rodzajów z dowolnego miejsca na świecie.
Napakowana wiedzą zdobytą i przetestowaną w boju – w czasie powstawania oraz przebudowy Gumroad, internetowej platformy dla twórców – pozwoli czytelnikom odkryć, jak rozpocząć i skalować biznes oparty na oprogramowaniu stworzonym dla społecz ności, na której najbardziej im zależy.
W książce Sahil nauczy Cię jak:
- mieć firmę, której nie jesteś niewolnikiem,
- zarabiać pieniądze przed zbudowaniem czegokolwiek,
- tworzyć i wysyłać produkty bez konieczności pisania kodu,
- stworzyć firmę bez uciążliwych spotkań, opartą na kulturze wykorzystywania asynchronicznej i zdalnej pracy,
- zrobić różnicę i zarabiać tym na życie.
Minimalistyczny przedsiębiorca oferuje niezbędną wiedzę każdemu, kto chce zbudować biznes, który naprawdę warto zbudować.
Tematy poruszane w książce:
Rentowność
Tworzymy zrównoważone firmy, które są rentowne za wszelką cenę. Od pierwszego dnia (lub zaraz po nim), celem jest bycie zyskownym, ponieważ zysk jest tlenem dla przedsiębiorstw.
Społeczność
Budujemy na fundamencie wspólnoty poprzez obserwację, kultywowanie autentycznych relacje i budowanie zaufania z potencjalnymi klientami, zanim w ogóle cokolwiek zbudujemy.
Proces
Zaczynamy od robienia jednej rzeczy i robienia jej dobrze, budując tylko to, czego potrzebujemy, a resztę automatyzując lub zlecając na zewnątrz. Pracujemy ramię w ramię z naszymi klientami, aby wypracować najlepsze rozwiązanie.
Pierwszych 100 klientów
Wierzymy, że sprzedaż to proces odkrywania, dlatego nie przekonujemy klientów, lecz edukujemy ich na temat naszego produktu i wykorzystujemy każdą okazję, aby poznać problem, który próbujemy rozwiązać.
Bądź sobą
Najlepszy marketing pokazuje światu, kim naprawdę jesteś Ty – i Twój produkt. Dzielimy się naszymi historiami od zmagań do sukcesu, edukując, inspirując i bawiąc po drodze.
Wzrost
Bez względu na to, jak bardzo nasze firmy się rozwijają, to my jesteśmy ich właścicielami, a nie one nas. Jesteśmy ambitni, ale nie wydajemy pieniędzy, których nie mamy, i nie poświęcamy rentowności dla skali.
Ludzie i kultura
Stare zasady dotyczące tego, jak pracujemy, nie mają już zastosowania, więc możemy swobodnie budować firmy, dla których chcemy pracować, z takimi ludźmi, z jakimi chcemy pracować.
Cel
W życiu chodzi o coś więcej niż tylko o nasze firmy. Nawet jeśli udało nam się zbudować nasze firmy, podróż jeszcze się nie skończyła. Teraz do nas należy decyzja, co dalej.
O Autorze książki:
Sahil Lavingia to założyciel i CEO serwisu Gumroad. To także anioł biznesu, malarz oraz pisarz.
W 2011 roku zrezygnował ze swojej pracy w Pinterest (był tam pracownikiem nr 2) – zanim miał możliwość spieniężenia swoich akcji – żeby uruchomić Gumroad – platformę, która pomaga twórcom sprzedawać produkty online. Na swój projekt pozyskał ponad 8 milionów dolarów od funduszy VC i… wszystko przepadło w 2015 roku.
Jak sam mówi, „ciężko w to uwierzyć, ale ten upadek w 2015 był jedną z najlepszych rzeczy, jaka mi się kiedykolwiek przydarzyła”.
Od tego czasu, przebudował Gumroad w dochodowy, stabilny biznes. W swojej wędrówce pomógł stworzyć tysiącom twórców biznes internetowy.
Opinie o książce:
„Każdy przedsiębiorca powinien zadać sobie kluczowe pytanie: po co zakłada firmę. „Minimalistyczny przedsiębiorca” może uświadomić wielu z nich, że poza modnym, spekulacyjnym nakręcaniem wyceny udziałów i marzeniem o zostaniu jednorożcem, istnieje inna droga, której celem jest budowanie wartości dla klientów, a nadrzędnym KPI – szczęście przedsiębiorcy i jego pracowników.”
– Adam Jesionkiewicz, założyciel Astrography.com
„Sahil wie, co na pewno ‘nie’: czego nie robić, którą drogą nie podążać, jak nie marnować i jak nie dać się pochłonąć przez szum informacyjny. Pozostawia tylko, co zdecydowanie ‘tak’ – rzeczy, które naprawdę działają i naprawdę się liczą.To wszystko jest w tej książce, a większość tylko niej. Zwróć uwagę”
– Jason Fried, współzałożyciel Basecamp i współautor Rework
Ważne informacje i kod na darmową dostawę dla Ciebie!
Co jeszcze musisz wiedzieć o książce Minimalistyczny przedsiębiorca?
- To jest przedsprzedaż książki – jej premiera będzie miała miejsce w drugiej połowie tego miesiąca (listopad).
- Wydanie drukowane jest na ten moment limitowane do 1000 sztuk, ewentualny dodruk w tym roku jest pod dużym znakiem zapytania ze względu na sytuacje w drukarniach z papierem.
- Oprócz druku będzie też wersja do czytania elektronicznie (PDF, epub, mobi) oraz słuchania (audiobook) – premiera również w drugiej połowie tego miesiąca.
- Podczas składania zamówienia wpisz kod IMKERPL – wówczas dostawa dla Ciebie będzie całkowicie darmowa (kod działa jednak tylko przez 7 dni!).
W kolejnych newsletterach z pewnością opiszę to, jak wygląda wydanie książki zagranicznej na polskim rynku, jak zdobyć do niej prawa, przejść przez cały proces redakcyjny i jakie były wyniki finansowe całego przedsięwzięcia.
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl