Dzień dobry! 🖐️
W zeszłym tygodniu pokazałem Ci na przykładach, że poprzeczka w świecie twórczyń i twórców internetowych wcale nie jest tak wysoko zawieszona..
Dzisiaj chcę zwrócić Twoją uwagę na jeszcze jeden element sukcesu w branży creators economy, a jest nim:
posiadanie i sprzedaż więcej, niż jednego produktu!
Jeżeli myślisz o karierze budowanej na sprzedaży swoich dzieł (niezależnie od tego, czy to jest książka, kurs internetowy czy każdy inny produkt), to absolutnie nie możesz zatrzymać się tylko na tym pierwszym (!).
Nie znam osoby, która z powodzeniem działa na polskich czy amerykańskim rynku mając w swojej ofercie tylko jedną ofertę.
Tworząc wiele produktów zwiększasz swoje szanse na lepsze dopasowanie do potrzeb odbiorców, możesz towarzyszyć im w ścieżce przemiany / wprowadzaniu zmian w ich życiu (np. w finansach – od ogarnięcia długów, przez oszczędzanie, aż do aktywnego inwestowania nadwyżki gotówki).
Dlatego też tak często powtarzam, żeby pierwszy produkt nie był „dziełem Twojego życia”, gdyż jego sprzedaż potrafi rozczarować.
Zwłaszcza, gdy startujesz z poziomu zero – bez wielu lat tworzenia contentu w sieci, bez społeczności, bez zasięgu…
Myślisz, że ludzie wiedzieliby dzisiaj o tym, kim jest Stephen King czy Remigiusz Mróz, gdyby poprzestali tylko na swoich pierwszych książce?
W ogóle kojarzysz, jakie tytuły miały ich debiutanckie publikacje? (Bo ja tak! 😎)
Zbyt wiele osób poddaje się po pierwszym produkcie, a Ci którzy zostają zapewniają sobie lepszą pozycję na rynku.
Weźmy na tapetę Davida Kadavy’ego, który może pochwalić się łączną liczbą ponad 100 tysięcy sprzedanych książek w ramach self-publishingu.
W sumie taki wynik osiągnął w 6 lat i samodzielnie wydał w tym czasie aż 8 książek.
Jego pierwsza publikacja, w całym pierwszym roku osiągnęła zawrotny wynik zaledwie… 333 sprzedanych egzemplarzy.
Dopiero drugi i trzeci tytuł dał temu autorowi prawdziwy wiatr w żagle…
Podsumowując:
Posiadanie tylko jednego produktu (czy oferty), to droga donikąd w świecie twórców (nie tylko internetowych).
Pamiętaj o tym proszę, gdy będziesz debiutować na rynku ze swoim dziełem…
To będzie dopiero początek Twojej przygody!
A teraz czas na…
📰 Materiały warte Twojego kliknięcia:
➡️ Nie musisz budować marki osobistej (a już na pewno nie na początku) »
Interesujące spojrzenie na temat Eleny Verny na temat budowania marki osobistej, która – jak głosi powszechna opinia – w magiczny sposób sprawi, że będziesz mieć więcej okazji, wyższe wynagrodzenie i w ogóle ludzie będą zwracać na Ciebie uwagę… A to prowadzi do prawdziwej lawiny treści „o mnie”, a doprecyzowując „ja to / ja tamto”. Tymczasem jeżeli konsekwentnie przyczyniasz się do rozwoju swojej społeczności, twoja marka buduje się sama….
➡️ Dlaczego świetny marketing jest tak naprawdę cholernie ryzykowny »
Firma Ahrefs co jakiś czas pojawia się u mnie w newsletterze, ale czy kojarzysz, że Ci specjaliści wydali rok temu książkę dla dzieci na temat SEO? A w polecanym przeze mnie artykule omawiają temat ryzyk, jakie niesie ze sobą świetny marketing – na co zwracać uwagę, czy w ogóle warto się za to brać i jak budować kulturę podejmowania ryzyka w swoich biznesach. Dobra lektura!
➡️ 16 sposobów. które pomogą Ci się rozwinąć na LinkedIn w 2025 roku »
Mark Firth w niewiele ponad 13 minut dzieli się swoimi przemyśleniami na temat „hackowania algorytmów LinkedIn” i pokazuje, co jego zdaniem odgrywa i co będzie odgrywało jeszcze większą rolę w tym serwisie społecznościowym w najbliższym czasie. Jeżeli stawiasz na LinkedIn (ja tak!), to zdecydowanie polecam obejrzenie / przesłuchanie.
➡️ Sztuka opowiadania, czyli celuj w minimalną możliwą do przedstawienia historię »
Jeżeli czujesz, że zbyt wiele historii czy prezentacji zajmuje zbyt dużo czasu, to ten artykuł powinien pozwolić Ci uniknąć powtarzania takiego błędu. Bo nie ma nic gorszego niż zanudzenie swojego rozmówcy czy odbiorcy, zanim w ogóle dotrzesz do sedna! W środku praktyczne przykłady „skracania” różnych treści – od slajdów, przez maila, aż do rozmowy kwalifikacyjnej.
👨💻👨💻Quizy w ramach platformy kursowej od Imker!
Jeżeli planujesz start ze swoim kursem online i szukasz platformy dla swoich odbiorców, to pewnie już wiesz, że w Imker posiadamy tego typu rozwiązanie.
Spieszę jednak z informacją, że cały czas rozwijamy nasze oprogramowanie o nowe elementy!
Ostatnia duża aktualizacja to dodanie opcji tworzenia quizów dla użytkowników.
Oprócz modułów z lekcjami, w prosty i szybki sposób możesz przygotować test do rozwiązania.
Tylko od Ciebie zależy, z jakim wynikiem przepuścić kursanta dalej (na jaki % odpowiedzi musi udzielić poprawnej odpowiedzi).
Sama edycja pytań i odpowiedzi jest bardzo prosta i możesz ją zobaczyć poniżej:
Oprócz quizów w naszym rozwiązaniu znajdziesz też:
- możliwość tworzenia jednej oferty dla wielu kursów jednocześnie LUB wielu różnych ofert prowadzących do jednego kursu
- generowanie certyfikatów po zakończeniu kursu (pionowe / poziome, z numerami / bez, itd.)
- ustawienie automatycznych e-maili np. gdy ktoś nie logował się do kursu lub po ukończeniu określonych lekcji
- możliwość wystartowania kursów w określonej dacie
- publikacje kolejnych sekcji / lekcji wraz z upływem określonej liczby dni od zakupu
- dopasowanie wyglądu do Twojej marki
- i wiele innych!
Zapraszam do sprawdzenia możliwości rozwiązań do sprzedaży i dostarczania kursów online od Imker tutaj:
Na zakończenie: przestań narzekać!😩
Sahil Bloom podzielił się ostatnio na X (dawny Twitter) bardzo fajną historią. Poniżej w moim luźnym tłumaczeniu:
Nie narzekaj na cokolwiek
Niedawno usłyszałem prostą historię:
Mieszkańcy wioski co tydzień przychodzili do miejscowego mędrca, a wielu z nich za każdym razem skarżyło się na te same problemy.
Pewnego dnia opowiedział im dowcip i wszyscy ryknęli śmiechem. Po kilku minutach opowiedział im ten sam dowcip i tylko kilku z nich się uśmiechnęło. Kiedy opowiedział ten sam dowcip po raz trzeci, nikt się nie zaśmiał.
Wtedy mądry człowiek uśmiechnął się i powiedział: „Nie możesz śmiać się z tego samego żartu w kółko. Dlaczego więc ciągle narzekasz na ten sam problem?”
Morał? Nie narzekaj na cokolwiek.
Jeśli masz nad czymś kontrolę, zrób coś. Jeśli nie, narzekanie jest po prostu marnowaniem energii.
Kiedy narzekasz, dajesz tej rzeczy czy osobie zbyt dużo władzy. Odbierz im ją.
Bardzo w punkt, prawda? 🤣
Tyle na dziś.
W przyszłym tygodniu dostaniesz ode mnie kolejną wiadomość na temat self-publishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.
Do przeczytania!
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »
PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓Akademia Self-Publishing »
🎓Akademia Tworzenia Kursów »
<strong🎓Akademia Tworzenia Ebooków »
🎓Akademia Twórcy Internetowego »