Dzień dobry!
Budowanie własnej publiczności to jedno z największych wyzwań stojących przez Twórczyniami i Twórcami internetowymi.
Ten temat jako główny challenge wskazało najwięcej osób w badaniu Patreon, które opisywałem tydzień temu.
Tymczasem trafiam ostatnio na propozycje w stylu: “Zbieranie grupy odbiorców idzie Ci za wolno? Poznaj magiczny sposób na to, jak przyspieszyć!”.
Skrócenie drogi brzmi atrakcyjnie, jednak po sprawdzeniu tej propozycji wcale nie otrzymujemy tam recepty na to, by ze 100 subskrybentów szybko zrobić tysiąc, a z tysiąca -> 10 tysięcy.
Jesteśmy za to niepotrzebnie zapisani na czyjeś liście adresowej po niedowiezionej obietnicy 😎
To samo widać w danych z rynku podcastów, jakie znajdziesz poniżej.
Kluczem nie są sztuczki czy tricki, tylko wytrwałość i konsekwencja w działaniu.
Najlepsze rezultaty mają osoby działające najdłużej i publikujące regularnie.
A magiczną granicą, po której wszystko staje się łatwiejsze, są minimum dwa lata systematycznego działania.
Jeżeli zatem chcesz osiągnąć konkretne wyniki w budowaniu własnej publiczności, załóż w swoim planie od razu 24 miesiące pracy przy zbieraniu grupy odbiorców.
To Ci oszczędzi nerwów po drodze…
A teraz zapraszam Cię do najnowszej edycji najlepszego newslettera dla Twórczyń i Twórców od IMKER, która co wtorek ląduje w Twojej skrzynce 👍
✍️ Polecam Ci moje najnowsze publikacje w social media:
➡️ Co chciałbym wiedzieć w życiu wcześniej? ⌛
1 czerwca skończyłem 37 lat. Przez moment chciałem napisać listę trzydziestu siedmiu rzeczy, o których chciałbym w życiu dowiedzieć się wcześniej…
➡️ Brak pomysłów nie będzie więcej wymówką… Generator inspiracji do social media 💡
Jeżeli kiedykolwiek siadasz do publikowania w social media i niezbyt wiesz, co ciekawego teraz napisać, to z pomocą przychodzi świetny generator pomysłów.
➡️ Resetowanie oczekiwań dotyczących e-handlu 🛒
E-handel miał cały czas rosnąć po nagłym skoku wykonanym w pandemii – to były oczekiwania wielu osób i również chciałem, żeby to była prawda. Tymczasem wszystkie dane rynkowe jasno pokazują, że mamy do czynienia z korektą rynku.
➡️ Zakupy na autopilocie 🔁
Gdybym miał wskazać sklep internetowy, który świetnie poradził sobie z kwestią automatyzacji zamówień od Klientów, to bez wątpienia byłby to amerykański Chewy.
📖 Artykuły, które warto przeczytać:
1. Podsumowanie pierwszej edycji szkolenia ze scrapowania »
Tomasz Zieliński / Informatyk Zakładowy napisał świetne podsumowanie ze sprzedaży swojego szkolenia. Nie brakuje w nim dokładnych liczb, szczegółowego opisu wyzwań i podejmowanych działań. Lektura obowiązkowa dla każdego, kto lubi case study z konkretami.
2. Statystyki dotyczące podcastów — dane z badania 1076 podcasterów »
Najlepszy zbiór statystyk, które dotyczą podcasterów i podcastów. Jak się okazuje, trzy rzeczy pokazują wysoką korelację między wysiłkiem włożonym w podcasty a sukcesem finansowym – są to: liczba opublikowanych odcinków, liczba miesięcy publikacji podcastów, liczba słuchaczy na odcinek.
3. Build in Public »
Jeżeli szukasz sposobu na weryfikację pomysłów, szybkie uzyskiwanie informacji zwrotnej i stałe budowanie relacji z odbiorcami, to build in public jest na to świetnym sposobem. W tym artykule znajdziesz podsumowanie czym jest publiczne budowanie, jakie są zagrożenia i szanse z tym związane.
📣 Na zakończenie
Pomysł na zmianę jednego artykułu w dwadzieścia różnych publikacji:
Tyle na dziś.
Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży własnych produktów w Internecie w najbliższym czasie.
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl
PS #PomagamUkrainie
PS 2 Moja poprzednia wiadomość, pt. Znasz Lofi Girl z YouTube?🐈, miała współczynnik open rate na poziomie 46,1%, a w linki kliknęło w niej 12,5% osób. Dziękuję!