Bądź jak Amazon. Czas na Twoje własne święto zakupów / sprzedaży 🛒

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Bądź jak Amazon. Czas na Twoje własne święto zakupów / sprzedaży 🛒

  z dnia: 6 lipca 2021

Cześć !

W najnowszym wydaniu newslettera IMKER chcę Cię zainspirować do zrobienia czegoś nowego.

Zamiast jednak iść nieodkrytą drogą, podpatrzymy w tym nowym temacie największą firmę e-commerce na świecie — Amazon. 🛒

Oczywiście nie da się wprost przenieść skali, w jakiej działa ten gigant, jednak w jego poczynaniach każdy Twórca może szybko dojrzeć konkretne wskazówki. Warto odnieść je do siebie.

Zapraszam! ⤵️


Czy wiesz, co to jest Amazon Prime Day?

Prime Day to coroczne „święto” zakupów / sprzedaży stworzone przez Amazon.

Polega na tym, że w ograniczonym czasie konsumenci otrzymują tysiące rabatów na wybrane produkty, a dzięki uczestnictwie w programowi Prime, również darmową dostawę.

Firma Jeffa Bezosa szukała sposobu na to, by zrobić własny odpowiednik takiego eventu, jak Black Friday czy Cyber Monday, ale… w czerwcu.

Pierwszy w historii Prime Day odbył się w 2015 roku, by uczcić 20 lat obecności Amazon na rynku e-commerce. Trwał wtedy 24 godziny.

W 2017 roku Prime Day trwał już 30 godzin, a w tym roku trwał aż dwa dni – poniedziałek i wtorek 21-22 czerwca 2021.

Analitycy Adobe szacują, że przychody podczas Prime Day przekroczyły zawrotną kwotę 11 miliardów dolarów (o o 6.1% lepszy wynik, niż rok wcześniej).

źródło


Co warte podkreślenia, w zakresie głównego motywatora do zakupów tego dnia, czyli rabatów w kategorii Elektronika, na 50 najlepiej sprzedających się produktów aż 45 produktów to były produkty stworzone przez… Amazon (czytniki Kindle, asystent Echo, itp.).

źródło 2

Dlaczego piszę o Amazon Prime Day?

W powyższym opisie celowo skupiłem się na kilku wybranych faktach, które opisują ostatnią akcję promocyjną Amazon, a pominąłem wiele innych.

To wszystko po to, by odnieść je do działań Twórcy internetowego. 📚

Zobacz:

  • Amazon stworzył Prime Day po to, by mieć „swój” Black Friday.
  • By takie szaleństwo zakupów odbywało się w innym momencie roku, niż listopad / ostatni kwartał roku (kiedy i tak jest rekordowa sprzedaż w handlu internetowym).
  • Wreszcie po to, by móc sprzedawać własne produkty na dużą skalę.

I Ty możesz zrobić dokładnie tak samo… 👌


Jak najszybciej stwórz własne święto zakupów!

Słowem klucz w powyższych działaniach jest według mnie niezależność.

To Amazon zdecydował, kiedy ma się odbywać ich event sprzedażowy, to Amazon określił ile ma trwać (i pod to dostosowuje swoje kampanie reklamowe) i to Amazon prezentuje właśnie te produkty, na sprzedaży których mu najbardziej zależy (czyli swoje).

Warto coś takiego przenieść na biznes Twórcy internetowego.

Moja propozycja to stworzenie własnego święta zakupów.

I to Ty decydujesz, w jakim terminie się odbędzie, jak długo będzie trwać i jakie produkty będą w nim oferowane.


Z jakiej okazji organizować eventy?

Jeżeli chodzi o okoliczności organizacji świąt zakupowych, to najczęściej spotykane przypadki w świecie self-publishingu czy Twórców internetowych dotyczą rocznic: osobowych lub produktowych.

To mogą być takie sytuacje, jak:

  • urodziny Twórcy,
  • rocznica założenia działalności gospodarczej,
  • rocznica założenia bloga,
  • rocznica wprowadzenia produktu na rynek.

Jaką zachętę stosować dla kupujących?

Oczywiście zakomunikowanie tego, że mija rok od danego wydarzenia, które było ważne w Twojej ścieżce zawodowej nie oznacza, że odbiorcy rzucą się na Twoją ofertę 😀

Potrzebujemy jeszcze motywatora zachęcającego do kupowania i z moich obserwacji wynika, że często stosowane pomysły to:

 

  • zniżka odpowiadająca wiekowi Twórcy,
  • duże obniżki na produkty cyfrowe,
  • darmowa dostawa na produkty fizyczne.


W przypadku rodzaju promocji i jej wysokości, najwięcej zależy tutaj od wcześniej zbudowanej strategii cenowej. Im wyższa, tym oczywiście łatwiej zaprosić do złożenia zamówienia. 📈

Pamiętaj tylko, że jeżeli wyłamujesz się z dotychczasowych postanowień w przypadku cen czy zachęt zakupowych, to nie rób tego częściej, niż raz w roku (jeżeli oczywiście liczysz na sensowne wyniki). 👍

Do rozważenia jest jeszcze sposób docierania do kupujących.

Niektórzy przy okazji świąt zakupowych wykupują dodatkowe reklamy, inni skupiają się na kanałach własnych (newsletter, social media). Ja rekomenduję tę drugą opcję i przekonanie wśród swoich odbiorców tych, którzy jeszcze nie kupili.


Przykłady świąt zakupowych w wykonaniu Twórców

Regularnie w Polsce swoje święto zakupowe organizuje Ola Budzyńska – Pani Swojego Czasu.

Obejmuje ono jej produkty cyfrowe (kursy, webinary, ebooki, audiobooki), a zniżka jest równa liczbie lat, jaką kończy Ola. Ta promocja co roku cieszy się dużym zaangażowaniem odbiorców.

Oprócz kampanii na Facebooku czy social mediach, pojawiają się u Pani Swojego Czasu także okolicznościowe artykuły, takie jak ten.

W przypadku zachodnich autorów, w ręce niedawno wpadł mi przykład Arvid Kahla, który napisał książkę „Zero to Sold”.

Z okazji pierwszego roku od pojawienia się książki na rynku, Arvid ogłosił promocję na wersje cyfrowe i zbił cenę do… 1 dolara.

W ciągu dwóch dni udało się sprzedać ponad 2000 książek i mocno zwiększyć rozpoznawalność autora w branży.

Co warte podkreślenia, dalsza sprzedaż książki nie została zakłócona przez to wydarzenie – tytuł sprzedaje się na podobnym poziomie teraz, co przed promocją.


Podsumowanie

Jak widać, organizacja własnego eventu sprzedażowego potrafi przynieść realne korzyści dla Twórcy internetowego i jego odbiorców.

To może być impuls do przekonania obserwujących Twoje działania w internecie do wykonania pierwszego zakupu w Twoim sklepie. 🚀

Pomyśl, czy chcesz organizować takie święto zakupów u siebie i przygotuj się do jego organizacji.

Dzięki temu, możesz mieć Black Friday więcej, niż raz w roku!


Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.


Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl


PS Inspirujący cytat na zakończenie:

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup