Jak wysoko wisi poprzeczka dla twórców? 🏆

Dzień dobry ! 🖐️
Jeżeli zastanawiasz się, gdzie wisi poprzeczka w branży twórców internetowych, to mam dla Ciebie świetne informacje. Otóż poprzeczka wcale nie jest zawieszona tak wysoko, jak niektórym się wydaje! Kilka przykładów:

1) Newslettery

Czytasz właśnie 182. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, więc zacznijmy właśnie od tego kanału komunikacji.

Według danych bazy newsletterowej Reletter zaledwie 35% newsletterów na platformie Substack dociera do… drugiego wydania.

17% wyśle 5 newsletterów, zaś 11% dojdzie do „zawrotnej” liczby 10 wysyłek…

źródło


Czyli regularna wysyłka co tydzień przez 3 miesiące w zasadzie sprawia, że lądujesz w top 10% newsletterów na świecie.

2) Blogi

Myślę, że tutaj można przytoczyć powyższe wnioski. Rzadko która Autorka (czy Autor) daje radę publikować systematycznie przez ponad 3 miesiące…

Jest nawet taki dowcip, że większość blogów zaczyna się i kończy na jednym wpisie – „Cześć, jestem Krzysztof i od dzisiaj będę prowadzić bloga…”

Przygotuj zatem przynajmniej dwa wpisy przed startem 😉

3) Podcasty

Do 100 odcinków podcastów według firmy PodMatch dociera zaledwie 6,42% nadawców (co zajmuje zwykle około 2 lat).

źródło

Poprzeczka jest zatem niżej, niż myślisz?

Na pewno nie odpowiem kategorycznie tak lub nie.

Na mniejszy (lub większy) sukces składa się więcej czynników.

Wszystkie statystyki potwierdzają jednak, że regularna publikacja contentu sprawia, że łatwiej i szybciej możesz dostać się do czołówki w swojej kategorii.

Kolejna rzecz, na którą trzeba zwrócić uwagę, to zaangażowanie odbiorców oraz poszerzanie zasięgu. Bez publikacji materiałów i robienia postępów w tym zakresie (zarówno etap produkcyjny, jak i zbierania zainteresowanych osób) wyżej nie podskoczysz…

Gdy przedstawiałem wzór na rynkową wartość Twórcy internetowego, pisałem, na czym należy się koncentrować – pamiętasz ten materiał?

Jestem bardzo ciekaw, jakie masz przemyślenia w tym zakresie.

Który etap jest najtrudniejszy w Twojej ocenie?

Śmiało klikaj „odpowiedz” i porozmawiajmy.


🎥 Dobre wideo prezentujące
(i sprzedające) Twoją książkę, czyli jakie?

Jestem wielkim fanem tworzenia filmu promującego książkę, a jednak wielu selfpublisherów czy niezależnych wydawców tego nie robi… Dlatego chcę Cię zachęcić do tego na przykładzie.

Co powinno zawierać wideo promujące książkę?

Idealnie jeżeli widz znajdzie w nim następujące elementy:

  • Genezę powstania książki.
  • Korzyści z zakupu / przyswojenia wiedzy.
  • Pokazanie książki w rękach Autorki / Autora.
  • Pokazanie wnętrza książki (przykładowe rozkładówki).
  • Opisanie głównych cech publikacji (oprawa, liczba stron).
  • Komunikaty zachęcające do zakupu (powtórzone kilka razy!) takie jak np. darmowa dostawa przez x czasu / niższa cena / autograf.

I tak się składa, że bardzo dobry film promujący książkę możesz teraz zobaczyć na przykładzie najnowszego nagrania na kanale Uli Pedantuli:


Ula po wydaniu trzech bestsellerów z wydawcą, teraz przeszła z całą ofertą „na swoje” i dołączyła do klientów Imker – lada moment ruszymy z wysyłką jej premierowej publikacji.A gdy już obejrzysz cały materiał, to zapraszam Cię również do przejrzenia strony z ofertą pod adresem kuchniapedantuli.pl – to również świetny element procesu sprzedaży do przestudiowania i wyciągnięcia wniosków dla siebie. Stronę dostarczyliśmy w pakiecie z innymi usługami – możemy je również przygotować dla Ciebie! 😎


🧪 Do przetestowania: wezwania do akcji oparte o korzyści dla odbiorcy

Fajny wpis znaleziony na X.

Autor zaprasza do stosowania „wezwania do działania” opartego na korzyściach dla odbiorcy, aby zwiększyć sprzedaż.

Czyli zamiast „Wypróbuj za darmo” coś w stylu „Przetestuj bez żadnego ryzyka”.

Oczywiście poniżej to tylko sugestie. Niektóre do mnie trafiają, inne niezbyt…

Jeżeli czujesz, że to jest rzecz warta przetestowania, to sprawdź na swojej witrynie:


📦 Dlaczego wydelegowanie WYSYŁKI ZAMÓWIEŃ się opłaca?

Co się dzieje, gdy dwóch przedsiębiorców spotyka się, by porozmawiać o biznesie, skutecznych procesach i budowaniu relacji między klientem a podwykonawcą?

Powstaje inspirująca rozmowa pełna energii, świeżego spojrzenia na biznes i wyjątkowych spostrzeżeń! 💡


W rozmowie z Marcinem Osmanem – jednym z naszych pierwszych klientów (wydawnictwo OSMPower) – miałem przyjemność podzielić się doświadczeniem oraz historią budowania wysyłkowego świata dla twórców i wydawnictw.

Opowiadam o początkach, wyzwaniach i kluczowych momentach, które ukształtowały rozwój Imker. Marcin też opowiada o swoich początkach i momencie, kiedy się poznaliśmy…

Zapraszam Cię serdecznie do przesłuchania całej rozmowy 👇


Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »

PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »
 🎓 Akademia Twórcy Internetowego »

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup