5 minut czytania ⏰ i linki do źródeł 🔗

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

5 minut czytania ⏰ i linki do źródeł 🔗

  z dnia: 10 października 2024

 

Dzień dobry! 👋

Przed Tobą 178. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉

Ostatnia wiadomość, pt. ❌, którą wysłałem do 3817 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 53,2%, zaś w linki kliknęło w niej 6,7% osób.
Dziękuję! 🤗

(Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 44,8% open rate oraz 5,6% kliknięć… Jak zwiększać te liczby? Swój sposób opisałem tutaj »)


W dzisiejszym newsletterze znajdziesz:

  • Kiedy jest najlepszy moment na wysyłkę newslettera? Najnowsze dane
  • Dodatkowe korzyści z prowadzenia płatnych kampanii?
  • Pięć prawd na temat self-publishingu
  • Jak w mniej niż rok zwiększyć listę mailingową z 500 adresów do niemal 25 tysięcy?
  • MASTERCLASS: Stwórz swój własny kurs online!


Zapraszam do lektury! 🚀


Kiedy jest najlepszy moment na wysyłkę newslettera? Najnowsze dane 📊

Elden Mirz z zespołu beehiiv podzielił się na X (dawny Twitter) wynikami analizy 5 miliardów e-maili 📧, które w tym roku nadali użytkownicy tej platformy.

Bez podziału na branże, wyniki prezentują się następująco:

Statystyki emaili

Z przytoczonych liczb wynika, że ogólnie najlepszą otwieralność notują wiadomości nadane w niedzielę i poniedziałek 🗓️. Najsłabiej wypada zaś sobota.

Jeżeli zaś chodzi o godzinę wysyłki, to najlepsze wyniki mają newslettery wysłane o (kolejno): 10:00, 11:00, 13:00 i 14:00 ⏰.

Myślę, że nietrudno znaleźć wyjątki od tych zasad (znam newslettery ze świetnymi wynikami, które są wysyłane w sobotę rano – patrz 52 Notatki od Przemka Gerschmanna 🙂).

Jeżeli zastanawiasz się w jakie dni i godziny celować z kliknięciem „Wyślij”, to tutaj jest najbardziej aktualna podpowiedź:

Link do źródła »


Dodatkowe korzyści z prowadzenia płatnych kampanii? 📈

Dziękuję za reakcje na ostatni newsletter, w którym rekomendowałem przetestowanie na własnej skórze płatnych reklam 💸.

Od kilku osób dostałem informacje, że w ich branży nie warto 🚫, od innych, że niekoniecznie wiedzieli jak się za to zabrać i po to właśnie był ebook z zeszłego tygodnia

Żeby była jasność – nie rekomenduję każdemu, żeby rzucił się na tworzenie płatnych kampanii, lecz zachęcam do testów 🔍.

Prowadzenie płatnych kampanii ma bowiem w mojej ocenie jeszcze kilka korzyści:

1. Zmusza Cię do dopracowania treści i komunikatów, jakie kierujesz do odbiorców ✏️.
👉 Tu nie ma miejsca na nieefektywność i marnowanie budżetu. Jak kampania czy dana kreacja nie działa / nie przynosi oczekiwanych zwrotów z inwestycji to z niej szybko rezygnujesz i odpalasz kolejną.
2. Zmusza Cię do dopracowania strony z ofertą 🔍.
👉 Nagle jeszcze szybciej uczysz się języka korzyści, rozwiewania wątpliwości i sprawdzania konwersji. Jeżeli ludzie wchodzą i nie kupują, to wtedy wiesz nad czym pracować.
3. Zmusza Cię do patrzenia w liczby i działania, a nie tylko narzekania, że nikt nie kupuje 💬.
👉 Skoro wydajesz faktyczne złotówki , to raczej będziesz dążyć do zwrotu z inwestycji? 😎 To też świetny test na pierwszy odbiór Twojego produktu .

Mówiłem o tym podczas ostatniego webinaru, pt. “Jak sprzedawać e-booki na autopilocie”. Jeżeli nie było Cię ze mną na żywo, to mogę podesłać link do nagrania.

Trzeba tylko odpowiedzieć na tego maila hasłem “AUTOPILOT DO EBOOKÓW”. Wtedy podeślę odnośnik do YT.


Pięć prawd na temat self-publishingu 📚

Pisałem o tym wielokrotnie 🔄, ale zawsze warto powtórzyć kilka faktów o self-publishingu z podaniem nowego źródła.

Julie Broad z zachodniego serwisu BookLanunchers wybrała pięć konkretnych rzeczy na temat samodzielnego wydania książki (w porównaniu do tradycyjnego wydawcy czy modelu hybrydowego).

Prawdy self-publishing

Główne myśli z tego wideo:

Książki = biznes 💼
Nie myśl, że możesz tylko napisać książkę i na tym kończy się Twoje zadanie. Niezależnie od wybranej ścieżki i tak spotkasz się z oczekiwaniami promocji swojej publikację 📢.
Zarobki w self-publishingu 💰
Patrząc na zysk z egzemplarza, Twoje wynagrodzenie będzie większe przy samodzielnym wydawaniu. Nie można jednak zapominać o kosztach i momencie, w którym Twoje nakłady się zwrócą 💸.
Self-publishing to już mainstream 🌟
Jeżeli napiszesz świetną książkę i zadbasz o jej promocję, to dotrze do szerokiego grona 📖. Sam spotkałem się nawet ze stwierdzeniem, że wydawanie książki u tradycyjnego wydawcy już nie robi na nikim wrażenia i lepiej samodzielnie (oczywiście punkt widzenia = punkt siedzenia) 🛋️.
Prawa są Twoje i tylko Twoje 🔑
Nikomu nie oddajesz licencji, nikt Cię nie blokuje w podejmowanych działaniach ✊. Masz tutaj pełną swobodę.
Kontrola nad publikacją 🎛️
Samodzielnie ustalasz ceny sprzedaży, nie musisz robić promocji czy lądować w koszach z książkami w supermarketach. Nie chcesz wydawać audiobooka, to nie wydajesz, itd.


Świetny jest też przykład podany na samym końcu materiału… Ale to już musisz samodzielnie się do niego dokopać 👀. Self-publishing to nie jest droga dla każdego, ale korzyści z takiego modelu mogą zdecydowanie przebić inne propozycje.

Zapraszam do obejrzenia / przesłuchania całości, dużo ciekawych wątków! 🎧📖

Link do źródła »


​​Jak w mniej niż rok zwiększyć listę mailingową z 500 adresów do niemal 25 tysięcy? 🚀

Jeżeli szukasz sposobów na zwiększenie listy adresowej, to przed Tobą bardzo konkretne case study. Wcale nie potrzebujesz tutaj wymyślania koła na nowo czy jakiegoś unikalnego pomysłu, tylko realizacji konkretnych zadań ✅.

Lauren Kay w niecały rok zwiększyła swoją bazę z 500 adresów do niemal 25 tysięcy (w niecały rok) przy wykorzystaniu social media oraz systemu do newsletterów.

Realizowała następujący plan:

1) research pod kątem najczęściej wyszukiwanych fraz wśród docelowej publiczności 🔍
2) stworzenie darmowego bonusu przy zapisie 🎁
3) dodanie formularzy zapisu w social media📲
4) tworzenie treści na temat darmowych bonusów i korzystanie z ManyChata do wysyłania linku do formularza zapisu 📧
5) wysyłanie kampanii powitalnej i regularnego, wartościowego newslettera 💌
6) segmentowanie listy i prezentowanie swoich produktów / usług 📈

Jak widzisz, powyższe punkty to nie jest rocket science, tylko prosty plan do realizacji. Różnica tkwi w szczegółach oraz faktycznym wykonaniu, dlatego przeczytaj case study💡:

Link do źródła »


MASTERCLASS: Stwórz swój własny kurs!

Na koniec mam coś ekstra!

Zapraszam na autorski MASTERCLASS, podczas którego przeprowadzę uczestników krok po kroku przez proces tworzenia i sprzedaży własnego kursu online! 🚀

MASTERCLASS kursy od Imker


Dlaczego właśnie temat kursów? 
Wiem, że dla niektórych sprzedaż własnych kursów może brzmieć jak czarna magia 🔮

Nie ułatwia sprawy mnogość wątków: jaki sprzęt do nagrań wybrać, jak zaplanować poszczególne lekcje, jakie dodatki dać, w jaki sposób przeprowadzić kampanię sprzedażową… Trochę tego jest 😉

Dlatego przez dwa tygodnie pokażemy Ci tajniki świata kursów. W ramach Masterclassu poprowadzę dla Ciebie dwa webinary na żywo z możliwością zadawania pytań, a także otrzymasz ode mnie maile pełne wskazówek i wiedzy.

Dołączysz również do zamkniętej grupy uczestników, na której regularnie będziemy podsyłali zadania, które przybliżą Cię do wydania własnego kursu 💪

Ruszamy już 22 października:

Nie mam pytań, zapisuję się! »

Chcę dowiedzieć się więcej o tym MASTERCLASS »


Tyle na dziś.

Spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl


PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »

 

PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓​ Akademia Self-Publishing »​

🎓​ Akademia Tworzenia Kursów »​

🎓​​ Akademia Tworzenia Ebooków »

🎓​ Akademia Twórcy Internetowego »

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup