Centrum Pomocy SalesCRM

Płatności / integracje

Integracja Tpay z SalesCRM

W jaki sposób mogę uruchomić platformę szybkich płatności Tpay w moim sklepie na SalesCRM?


WPROWADZENIE DO INTEGRACJI Z TPAY

Tpay to jeden z najpopularniejszych działających operatorów na polskim rynku. Poprzez Tpay można przyjmować wpłaty m.in. BLIKiem, szybkimi przelewami bankowymi, przelewami tradycyjnymi czy kartami.


WAŻNE INFORMACJE!

  • W poniższym artykule opisujemy, w jaki sposób uruchomić przyjmowanie wpłat poprzez Tpay w SalesCRM. To instrukcja techniczna aktywacji integracji.
  • Aby można było ją poprawnie przeprowadzić, konieczne jest wcześniejsze założenia konta w Tpay oraz jego pełna aktywacja (piszemy o tym poniżej). To proces niezależny od działania SalesCRM.
  • Konto w Tpay zakładasz samodzielnie, przed przystąpieniem do poniższych działań. Rejestrację w Tpay rozpoczynasz od wypełnienia formularza tutaj.
  • Integracja z Tpay możliwa jest na dwa sposoby. Bez klucza API oraz z kluczem API. Rekomendujemy tę pierwszą opcjęIntegracje różnią się tym, iż w wersji z API dostępny jest wybór sposobu płatności już w koszyku sprzedażowym, natomiast w wersji bez API, klient wybiera płatność dopiero po przekierowaniu na zewnętrzną stronę.

INTEGRACJA TPAY W SALESCRM KROK PO KROKU:

1. W panelu administracyjnym SalesCRM przejdź do opcji  Konfiguracja -> Integracje.

2. Na samej górze strony, w zakładce  Płatności -> Zewnętrzny system odnajdziesz opcję Szybkie płatności Tpay -> kliknij obok niej przycisk Edytuj.

3. Tak jak wspomnieliśmy w sekcji ważne informacje, w integracji z Tpay możesz podać jedynie Identyfikator klienta Tpay oraz kod bezpieczeństwa (to wystarczy do integracji i dodania systemu płatności do koszyka sprzedażowego). Tę opcję zresztą rekomendujemy.

4. Kod bezpieczeństwa znajdziesz na swoim koncie Tpay w sekcji  ustawienia powiadomienia.

5. Jeśli zdecydujesz się na integrację z API w swoim panelu konfiguracyjnym SalesCRM umieść także klucz oraz hasło API transakcyjnego. Aby odnaleźć te dane, w drugim oknie, zaloguj się na swoje wcześniej utworzone konto na platformie Tpay. Następnie przejdź do zakładki integracja -> API.

Po uzupełnieniu danych w SalesCRM, potwierdź operację przyciskiem  Aktualizuj, który znajduje się na dole.

Gotowe! W tym momencie system płatności Tpay został zintegrowany z SalesCRM. Należy go teraz aktywować.


AKTYWACJA TPAY W SALESCRM:

1. W celu aktywacji szybkich płatności Tpay, po przeprowadzeniu procesu integracji, przejdź do sekcji Konfiguracja > Rodzaje płatności i kliknij przycisk Edytuj.

2. Po pojawieniu się okienka  Edycja zaznacz Aktywność i nadaj nazwę płatności np.Tpay.

Na tym etapie możesz też ustawić:

  • inną nazwę wyświetlaną w koszyku (rekomendujemy: Szybkie płatności Tpay);
  • priorytet płatności w koszyku (im wyższy, tym dany rodzaj płatności znajduje się wyżej na liście w koszyku);
  • koszt płatności (jeżeli chcesz pobierać opłaty za przyjmowanie płatności tą metodą);
  • stawkę VAT dla płatności;
  • sposób prezentowania w koszyku sytuacji, kiedy płatność jest darmowa – czy ma być o tym informacja, czy ukryta.

3. Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk Aktualizuj na dole.

Gotowe! W tym momencie system płatności Tpay jest już aktywny w SalesCRM. Od teraz Twoi klienci mogą z niego skorzystać.


DODATKOWE INFORMACJE O INTEGRACJI TPAY:

  1. Od tego momentu, podczas dodawania każdego produktu w SalesCRM, automatycznie w formularzu pojawi się opcja płatności Tpay o takiej nazwie, jaką zdefiniowano w panelu.
  2. Jeżeli wyłączysz aktywność tej opcji, wówczas nie będzie wyświetlała się w formularzu dodawania produktu.
  3. W przypadku dodania integracji z Tpay już po dodaniu produktów do SalesCRM należy edytować każdy z produktów oddzielnie i dodać tę opcję w polu dotyczącym płatności – nie wydarzy się to automatycznie.
  4. W przypadku, kiedy dla danego produktu nie chcesz korzystać z Tpay, usuń tę opcję podczas edycji rodzajów płatności dla produktu.
email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup