Centrum Pomocy SalesCRM

Płatności / integracje

Integracja Paypal z SalesCRM

W jaki sposób mogę uruchomić platformę szybkich płatności Paypal w moim sklepie na SalesCRM?


WPROWADZENIE DO INTEGRACJI Z PAYPAL

PayPal to portfel elektroniczny, który umożliwia płatności w Internecie. Początki działalności PayPal sięgają 1998 r. W PayPal można dodać swoje karty płatnicze, ale nie tylko – mamy również możliwość powiązania z nim naszego rachunku bankowego i zasilenia konta PayPal środkami bezpośrednio z tego rachunku, tworząc tzw. saldo PayPal. Usługa jest dodatkowo rozszerzona o opcję przesyłania pieniędzy znajomym.


WAŻNE INFORMACJE!

  • W poniższym artykule opisujemy, w jaki sposób uruchomić przyjmowanie wpłat poprzez PayPal w SalesCRM. To instrukcja techniczna aktywacji integracji.
  • Aby można było ją poprawnie przeprowadzić, konieczne jest wcześniejsze założenia konta w PayPal oraz jego pełna aktywacja (piszemy o tym poniżej). To proces niezależny od działania SalesCRM.
  • Konto w PayPal zakładasz samodzielnie, przed przystąpieniem do poniższych działań. Rejestrację w PayPal rozpoczynasz od wypełnienia formularza tutaj. Do wyboru masz konto osobiste oraz firmowe.

INTEGRACJA PAYPAL W SALESCRM KROK PO KROKU:

1. W panelu administracyjnym SalesCRM przejdź do opcji Konfiguracja > Integracje.

2. Na samej górze strony, w zakładce Płatności -> Zewnętrzny system odnajdziesz opcję  Szybkie płatności Paypal-> kliknij obok niej przycisk Edytuj.

3. Do dokonania integracji niezbędne są dwa klucze API.

4. By odnaleźć te informacje, zaloguj się na konto na platformie PayPal — TUTAJ.

Następnie wybierz po lewej stronie opcję Dashboard>Live>Create App>nadaj nazwę tworzonej aplikacji (może być to nazwa sklepu)potwierdź operację przyciskiem Create app na dole strony.

Po zatwierdzeniu otrzymasz dwa kody, które należy wkleić bezpośrednio do SalesaCRM.

Gotowe! W tym momencie system płatności PayPal został zintegrowany z SalesCRM. Należy go jeszcze aktywować.


AKTYWACJA PAYPAL W SALESCRM:

1. W celu aktywacji szybkich płatności PayPal, po przeprowadzeniu procesu integracji, przejdź do sekcji

Konfiguracja > Rodzaje płatności

i kliknij przycisk Edytuj.

2. Po pojawieniu się okienka Edycja zaznacz Aktywność i nadaj nazwę płatności np. PayPal.

Na tym etapie możesz też ustawić:

  • inną nazwę wyświetlaną w koszyku (rekomendujemy: Szybkie płatności PayPal);
  • priorytet płatności w koszyku (im wyższy, tym dany rodzaj płatności znajduje się wyżej na liście w koszyku);
  • koszt płatności (jeżeli chcesz pobierać opłaty za przyjmowanie płatności tą metodą);
  • stawkę VAT dla płatności;
  • sposób prezentowania w koszyku sytuacji, kiedy płatność jest darmowa — czy ma być o tym informacja, czy ukryta.

3. Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk Aktualizuj na dole.

Gotowe! W tym momencie system płatności PayPal jest już aktywny w SalesCRM. Od teraz Twoi klienci mogą skorzystać z szybkich płatności.


DODATKOWE INFORMACJE O INTEGRACJI PAYPAL:

  1. Od tego momentu, podczas dodawania każdego produktu w SalesCRM, automatycznie w formularzu pojawi się opcja płatności PayPal o takiej nazwie, jaką zdefiniowano w panelu.
  2. Jeżeli wyłączysz aktywność tej opcji, wówczas nie będzie wyświetlała się w formularzu dodawania produktu.
  3. W przypadku dodania integracji z PayPal już po dodaniu produktów do SalesCRM należy edytować każdy z produktów oddzielnie i dodać tę opcję w polu dotyczącym płatności — nie wydarzy się to automatycznie.
  4. W przypadku, kiedy dla danego produktu nie chcesz korzystać z PayPal, usuń tę opcję podczas edycji rodzajów płatności dla produktu.
email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup