W jaki sposób mogę uruchomić platformę szybkich płatności PayU w moim sklepie na SalesCRM?
WPROWADZENIE DO INTEGRACJI Z PAYU
PayU działa na polskim rynku od 2006 roku. Tworzy największy system płatności online w Polsce. Dostarcza ponad 300 wygodnych i bezpiecznych metod płatności: karty płatnicze, przelewy elektroniczne, raty 100% online, płatności odroczone (kup teraz, zapłać później), płatności cykliczne, płatności mobilne, portfele elektroniczne (Apple Pay, Google Pay, Masterpass, Visa SRC), a także rozwiązania one-click.
WAŻNE INFORMACJE!
- W poniższym artykule opisujemy, w jaki sposób uruchomić przyjmowanie wpłat poprzez PayU w SalesCRM. To instrukcja techniczna aktywacji integracji.
- Aby można było ją poprawnie przeprowadzić, konieczne jest wcześniejsze założenia konta w PayU oraz jego pełna aktywacja (piszemy o tym poniżej). To proces niezależny od działania SalesCRM.
- Konto w PayU zakładasz samodzielnie, przed przystąpieniem do poniższych działań. Rejestrację w PayU rozpoczynasz od wypełnienia formularza tutaj.
INTEGRACJA PAYU W SALESCRM KROK PO KROKU:
1. W panelu administracyjnym SalesCRM przejdź do opcji Konfiguracja > Integracje.
2. Na samej górze strony, w zakładce Płatności -> Zewnętrzny system odnajdziesz opcję Szybkie płatności PayU-> kliknij obok niej przycisk Edytuj.
3. Do dokonania integracji niezbędne będą:
- Protokół OAuth – client_id
- Protokół OAuth – client_secret
- Drugi klucz (MD5)
4. By odnaleźć te informacje, w drugim okienku zaloguj się na swoje wcześniej utworzone konto na platformie PayU.
Z menu po lewej stronie wybierz opcję Moje sklepy, a następnie kliknij w Dodaj sklep.
Następnie uzupełnij dane:
- krok 1 – dane sklepu
- krok 2 – punkt płatności
- krok 3 – klucze konfiguracyjne
Po uzupełnieniu powyższych danych w SalesCRM kliknij przycisk Aktualizuj na dole.
Gotowe! W tym momencie system płatności PayU został zintegrowany z SalesCRM. Należy go jeszcze aktywować.
AKTYWACJA PAYU W SALESCRM:
1. W celu aktywacji szybkich płatności PayU, po przeprowadzeniu procesu integracji, przejdź do sekcji
Konfiguracja > Rodzaje płatności
i kliknij przycisk Edytuj.
2. Po pojawieniu się okienka Edycja zaznacz Aktywność i nadaj nazwę płatności np. Szybkie płatności PayU.
Na tym etapie możesz też ustawić:
- inną nazwę wyświetlaną w koszyku (rekomendujemy: Szybkie płatności PayU);
- priorytet płatności w koszyku (im wyższy, tym dany rodzaj płatności znajduje się wyżej na liście w koszyku);
- koszt płatności (jeżeli chcesz pobierać opłaty za przyjmowanie płatności tą metodą);
- stawkę VAT dla płatności;
- sposób prezentowania w koszyku sytuacji, kiedy płatność jest darmowa – czy ma być o tym informacja czy ukryta.
3. Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk Aktualizuj na dole.
Gotowe! W tym momencie system płatności PayU jest już aktywny w SalesCRM. Od teraz Twoi klienci mogą skorzystać z szybkich płatności.
DODATKOWE INFORMACJE O INTEGRACJI PAYU:
- Od tego momentu, podczas dodawania każdego produktu w SalesCRM, automatycznie w formularzu pojawi się opcja płatności PayU o takiej nazwie, jaką zdefiniowano w panelu.
- Jeżeli wyłączysz aktywność tej opcji, wówczas nie będzie wyświetlała się w formularzu dodawania produktu.
- W przypadku dodania integracji z PayU już po dodaniu produktów do SalesCRM, należy edytować każdy z produktów oddzielnie i dodać tę opcję w polu dotyczącym płatności – nie wydarzy się to automatycznie.
- W przypadku, kiedy dla danego produktu nie chcesz korzystać z PayU, usuń tę opcję podczas edycji rodzajów płatności dla produktu.