W jaki sposób mogę uruchomić platformę szybkich płatności Stripe w moim sklepie na SalesCRM?
WPROWADZENIE DO INTEGRACJI Z STRIPE
Stripe to system płatności online. Stripe to jedna z największych firm obsługujących płatności internetowe, działa w ponad 25 krajach i cały czas rozszerza swoją działalność o kolejne kraje.
WAŻNE INFORMACJE!
- W poniższym artykule opisujemy, w jaki sposób uruchomić przyjmowanie wpłat poprzez Stripe w SalesCRM. To instrukcja techniczna aktywacji integracji.
- Aby można było ją poprawnie przeprowadzić, konieczne jest wcześniejsze założenia konta TUTAJ oraz jego pełna aktywacja. To proces niezależny od działania SalesCRM.
- Konto Stripe zakładasz samodzielnie, przed przystąpieniem do poniższych działań.
INTEGRACJA STRIPE W SALESCRM KROK PO KROKU:
1. W panelu administracyjnym SalesCRM przejdź do opcji Konfiguracja > Integracje.
2. Na samej górze strony, w zakładce Płatności -> Zewnętrzny system odnajdziesz opcję Szybkie płatności Stripe-> kliknij obok niej przycisk Edytuj.
3. Do dokonania integracji niezbędne są ” secret key” oraz „publishable key„.
Oba klucze znajdziesz w panelu sprzedawcy Stripe.
4. Po uzupełnieniu powyższych danych w SalesCRM kliknij przycisk Utwórz na dole strony.
Gotowe! W tym momencie system płatności Stripe został zintegrowany z SalesCRM. Należy go teraz aktywować.
AKTYWACJA STRIPE W SALESCRM:
1. W celu aktywacji szybkich płatności Stripe, po przeprowadzeniu procesu integracji, przejdź do sekcji
Konfiguracja > Rodzaje płatności
i kliknij przycisk Edytuj.
2. Po pojawieniu się okienka Edycja zaznacz Aktywność i nadaj nazwę płatności.
Na tym etapie możesz też ustawić:
- inną nazwę wyświetlaną w koszyku (rekomendujemy: Szybkie płatności Stripe);
- priorytet płatności w koszyku (im wyższy, tym dany rodzaj płatności znajduje się wyżej na liście w koszyku);
- koszt płatności (jeżeli chcesz pobierać opłaty za przyjmowanie płatności tą metodą);
- stawkę VAT dla płatności;
- sposób prezentowania w koszyku sytuacji, kiedy płatność jest darmowa – czy informacja o tym ma być widoczna czy ukryta.
3. Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk Utwórz na dole.
Gotowe! W tym momencie system płatności Stripe jest już aktywny w SalesCRM. Od teraz Twoi klienci mogą skorzystać z tej metody płatności.
DODATKOWE INFORMACJE O INTEGRACJI STRIPE:
- Od tego momentu, podczas dodawania każdego produktu w SalesCRM, automatycznie w formularzu pojawi się opcja płatności Stripe o takiej nazwie, jaką zdefiniowano w panelu.
- Jeżeli wyłączysz aktywność tej opcji, wówczas nie będzie wyświetlała się ona w formularzu dodawania produktu.
- W przypadku dodania integracji z Stripe już po dodaniu produktów do SalesCRM należy edytować każdy z produktów oddzielnie i dodać tę opcję w polu dotyczącym płatności – nie wydarzy się to automatycznie.
- W przypadku, kiedy dla danego produktu nie chcesz korzystać z Stripe, usuń tę opcję podczas edycji rodzajów płatności dla produktu.