W jaki sposób mogę uruchomić platformę szybkich płatności Autopay w moim sklepie na SalesCRM?
WPROWADZENIE DO INTEGRACJI Z AUTOPAY
Autopay to spółka technologiczna dostarczająca nowoczesne narzędzia płatnicze dla podmiotów z sektora publicznego i biznesu
WAŻNE INFORMACJE!
- W poniższym artykule opisujemy, w jaki sposób uruchomić przyjmowanie wpłat poprzez Autopay w SalesCRM. To instrukcja techniczna aktywacji integracji.
- Aby można było ją poprawnie przeprowadzić, konieczne jest wcześniejsze założenia konta TUTAJ oraz jego pełna aktywacja. To proces niezależny od działania SalesCRM.
- Konto Autopay zakładasz samodzielnie, przed przystąpieniem do poniższych działań.
INTEGRACJA AUTOPAY W SALESCRM KROK PO KROKU:
1. W panelu administracyjnym SalesCRM przejdź do opcji Konfiguracja -> Integracje.
2. Na samej górze strony, w zakładce Płatności -> Zewnętrzny system odnajdziesz opcję Szybkie płatności Autopay -> kliknij obok niej przycisk Edytuj.
3. Do dokonania integracji niezbędne są ” ID serwisu„ oraz „klucz„.
Oba klucze znajdziesz w panelu administracyjnym Autopay w zakładce Sklepy.
4. Po uzupełnieniu powyższych danych w SalesCRM kliknij przycisk Utwórz na dole strony.
5. Pamiętaj również o ustawieniu w Autopay odpowiedniego adresu ITN. Adres SalesCRM znajdziesz w niebieskim okienku widocznym pod danymi do integracji.
Gotowe! W tym momencie system płatności Autopay został zintegrowany z SalesCRM. Należy go teraz aktywować.
AKTYWACJA BLUE MEDIA W SALESCRM KROK PO KROKU:
1. W celu aktywacji szybkich płatności Blue Media, po przeprowadzeniu procesu integracji, przejdź do sekcji
Konfiguracja > Rodzaje płatności
i kliknij przycisk Edytuj.
2. Po pojawieniu się okienka „Edycja” zaznacz „Aktywność” i nadaj nazwę płatności.
Na tym etapie możesz też ustawić:
- inną nazwę wyświetlaną w koszyku (rekomendujemy: Blue Media);
- priorytet płatności w koszyku (im wyższy, tym dany rodzaj płatności znajduje się wyżej na liście w koszyku);
- koszt płatności (jeżeli chcesz pobierać opłaty za przyjmowanie płatności tą metodą);
- stawkę VAT dla płatności;
- sposób prezentowania w koszyku sytuacji, kiedy płatność jest darmowa – czy informacja o tym ma być widoczna, czy ukryta.
3. Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk „Aktualizuj” na dole.
Gotowe! W tym momencie system płatności Autopay jest już aktywny w SalesCRM. Od teraz Twoi klienci mogą skorzystać z tej metody płatności.
DODATKOWE INFORMACJE O INTEGRACJI AUTOPAY:
- Od tego momentu, podczas dodawania każdego produktu w SalesCRM, automatycznie w formularzu pojawi się opcja płatności Autopay o takiej nazwie, jaką zdefiniowano w panelu.
- Jeżeli wyłączysz aktywność tej opcji, wówczas nie będzie wyświetlała się ona w formularzu dodawania produktu.
- W przypadku dodania integracji z Autopay już po dodaniu produktów do SalesCRM należy edytować każdy z produktów oddzielnie i dodać tę opcję w polu dotyczącym płatności – nie wydarzy się to automatycznie.
- W przypadku, kiedy dla danego produktu nie chcesz korzystać z Autopay, usuń tę opcję podczas edycji rodzajów płatności dla produktu.