Centrum Pomocy SalesCRM

Płatności / integracje

Integracja Autopay z SalesCRM

W jaki sposób mogę uruchomić platformę szybkich płatności Autopay w moim sklepie na SalesCRM?


WPROWADZENIE DO INTEGRACJI Z AUTOPAY

Autopay to spółka technologiczna dostarczająca nowoczesne narzędzia płatnicze dla podmiotów z sektora publicznego i biznesu


WAŻNE INFORMACJE!

  • W poniższym artykule opisujemy, w jaki sposób uruchomić przyjmowanie wpłat poprzez Autopay w SalesCRM. To instrukcja techniczna aktywacji integracji.
  • Aby można było ją poprawnie przeprowadzić, konieczne jest wcześniejsze założenia konta TUTAJ oraz jego pełna aktywacja. To proces niezależny od działania SalesCRM.
  • Konto Autopay zakładasz samodzielnie, przed przystąpieniem do poniższych działań.

INTEGRACJA AUTOPAY W SALESCRM KROK PO KROKU:

1. W panelu administracyjnym SalesCRM przejdź do opcji  Konfiguracja -> Integracje.

2. Na samej górze strony, w zakładce  Płatności -> Zewnętrzny system odnajdziesz opcję Szybkie płatności Autopay -> kliknij obok niej przycisk Edytuj.

3. Do dokonania integracji niezbędne są ” ID serwisu oraz klucz„.

Oba klucze znajdziesz w panelu administracyjnym Autopay w zakładce Sklepy.

4. Po uzupełnieniu powyższych danych w SalesCRM kliknij przycisk Utwórz na dole strony.

5. Pamiętaj również o ustawieniu w Autopay odpowiedniego adresu ITN. Adres SalesCRM znajdziesz w niebieskim okienku widocznym pod danymi do integracji.

Gotowe! W tym momencie system płatności Autopay został zintegrowany z SalesCRM. Należy go teraz aktywować.


AKTYWACJA BLUE MEDIA W SALESCRM KROK PO KROKU:

1. W celu aktywacji szybkich płatności Blue Media, po przeprowadzeniu procesu integracji, przejdź do sekcji

Konfiguracja > Rodzaje płatności

i kliknij przycisk Edytuj.

2. Po pojawieniu się okienka „Edycja” zaznacz Aktywność” i nadaj nazwę płatności.

Na tym etapie możesz też ustawić:

  • inną nazwę wyświetlaną w koszyku (rekomendujemy: Blue Media);
  • priorytet płatności w koszyku (im wyższy, tym dany rodzaj płatności znajduje się wyżej na liście w koszyku);
  • koszt płatności (jeżeli chcesz pobierać opłaty za przyjmowanie płatności tą metodą);
  • stawkę VAT dla płatności;
  • sposób prezentowania w koszyku sytuacji, kiedy płatność jest darmowa – czy informacja o tym ma być widoczna, czy ukryta.

3. Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk „Aktualizuj” na dole.

 

Gotowe! W tym momencie system płatności Autopay jest już aktywny w SalesCRM. Od teraz Twoi klienci mogą skorzystać z tej metody płatności.


DODATKOWE INFORMACJE O INTEGRACJI AUTOPAY:

  1. Od tego momentu, podczas dodawania każdego produktu w SalesCRM, automatycznie w formularzu pojawi się opcja płatności Autopay o takiej nazwie, jaką zdefiniowano w panelu.
  2. Jeżeli wyłączysz aktywność tej opcji, wówczas nie będzie wyświetlała się ona w formularzu dodawania produktu.
  3. W przypadku dodania integracji z Autopay już po dodaniu produktów do SalesCRM należy edytować każdy z produktów oddzielnie i dodać tę opcję w polu dotyczącym płatności – nie wydarzy się to automatycznie.
  4. W przypadku, kiedy dla danego produktu nie chcesz korzystać z Autopay, usuń tę opcję podczas edycji rodzajów płatności dla produktu.
email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup