Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu 💎


Dzień dobry! 🖐️
Koniecznie, ale to koniecznie przeczytaj cały dzisiejszy newsletter. W środku między innymi wartościowa porada od Michała Szafrańskiego wraz ze świeżym przykładem.
Szczególnie polecam też sekcję „na zakończenie” – pokażę Ci przedpremierowo rozwiązanie, które może na stałe zmienić Twój biznes twórcy internetowego!W 197. newsletterze dla Twórczyń i Twórców od Imker znajdziesz:

  • Jak być konsekwentnym? 7 strategii, które naprawdę działają
  • 16 tys. USD na sprzedaży książki w ciągu pierwszych 5 dni sprzedaży
  • Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu
  • Pisz newsletter przez 52 tygodnie z rzędu i zobacz, jak zmienia się Twoje życie
  • Ostatnie przypomnienie – ankieta + darmowy webinar dla twórców!
  • Dlaczego warto wyznaczyć sobie trzy poziomy celów sprzedażowych przy premierze swojego produktu?

Miłej lektury! 🚀


💡 Materiały warte Twojego kliknięcia:

➡️ Jak być konsekwentnym? 7 strategii, które naprawdę działają »

Bądź konsekwentna / bądź konsekwentny i rób coś regularnie – no łatwo powiedzieć! Sahil Bloom opisał siedem sprawdzonych sposobów na ogarnięcie tego tematu. Od efektywnego wykorzystania poranków po to, by nie nadrabiać przerwanej serii, bo nic dobrego z tego nie wyniknie. A jakie są Twoje sposoby na konsekwencję?

➡️ 16 tys. USD na sprzedaży książki w ciągu pierwszych 5 dni sprzedaży

Krótkie, ale konkretne case study dotyczące premiery książki, jaką napisał Louis Grenier. Wypracowanie dobrego wyniku już na starcie sprzedaży zaczyna się… przynajmniej 3-6 miesięcy przed wyznaczoną datą! A w samym tekście krok po kroku wymienione wszystko, co robił ten autor.

➡️ Jak sprzedać (prawie) wszystko (prawie) każdemu »

Świetna infografika, która krok po kroku pokazuje w zasadzie idealny proces sprzedaży. Od sposobu na zrozumienie dbiorców, przez budowę zaufania, aż do zamykania transakcji i potrzebnych później kontuacji (opinie, feedback). Mnóstwo wartościowej wiedzy jak na jeden obrazek!

➡️ Pisz newsletter przez 52 tygodnie z rzędu i zobacz, jak zmienia się Twoje życie »

Nawyk regularnego pisania i klikania „wyślij” w każdym tygodniu roku może odmienić Twoje życie. W tym artykule Tim Denning opisuje (na swoim przykładzie i nie tylko), dlaczego tak się dzieje oraz, co trzeba zrobić, by odnieść sukces z własnym newsletterem (w tym z jego płatną wersją).


📅 Przypominam po raz ostatni… Chyba, że wolisz, żeby Cię to ominęło?

Dwie szybkie przypominajki, żebym nie miał na sumieniu tego, że nie dość dobrze Cię o tym poinformowałem…

🅰️ Kończymy zbieranie ankiet do raportu Ekonomia Twórców po polsku 2025.

Mamy już kilkaset wypełnionych formularzy, jednak by móc przedstawić pełny obraz branży potrzebujemy jeszcze Twojego głosu. Wypełnij proszę ankietę tutaj. Od Imker bonusy za wypełnienie ankiety!

🅱️ Już we wtorek wieczorem (godz. 19:00) mój najnowszy webinar „Jak oni to robią? Poznaj kulisy kampanii topowych twórców!”.

Jeśli myślisz o sprzedaży własnych produktów lub już je sprzedajesz, ale czujesz, że można „wycisnąć” z nich więcej, to zdecydowanie jest to webinar dla Ciebie. Zapisz się tutaj! Gwarantuję dużo ciekawych informacji.


🤔 Dlaczego warto wyznaczyć sobie trzy poziomy celów sprzedażowych przy premierze swojego produktu?

// Dawno temu nauczył mnie tego Michał Szafrański (dziękuję!), a teraz przekazuję tę wiedzę Tobie – od razu z konkretnym przykładem! //

Kiedy uruchamiasz nowy produkt (niezależnie od tego, czy fizyczny czy cyfrowy), bardzo dobrym pomysłem jest wyznaczenie sobie trzech celów sprzedażowych. Idealnie na podstawie posiadanych danych oraz własnych oczekiwań.

Takie działanie to nie tylko planowanie biznesowe – to strategia utrzymania motywacji i… ochrony Twojego zdrowia psychicznego. Dzisiaj opiszę Ci to na dobrym przykładzie.

👉 Dlaczego warto wyznaczać cele sprzedażowe na trzech poziomach?

Premiera produktu bywa niezłym emocjonalnym rollercoasterem, zwłaszcza, jeżeli coś idzie nie tak. Ekscytacja miesza się z niepokojem, nadzieja z wątpliwościami. W takiej atmosferze łatwo wpaść w pułapkę nieodpowiednich oczekiwań, które mogą prowadzić albo do rozczarowania, albo do niedoceniania własnych osiągnięć.

Skuteczną strategią zarządzania emocjami jest wcześniejsze przygotowanie trzech celów sprzedażowych:

  • Plan minimum – realistyczny cel, który z dużym prawdopodobieństwem osiągniesz, biorąc pod uwagę twoje dotychczasowe wyniki i wielkość twojej społeczności. Osiągnięcie tego celu oznacza, że launch był udany.
  • Cel ekstra – ambitniejszy rezultat, wymagający dobrej realizacji planu i sprzyjających okoliczności. Osiągnięcie tego celu oznacza, że launch był bardzo dobry.
  • Cel SUPER – tzw, „moonshot goal” – nierealistyczny, ale inspirujący cel, który mógłbyś osiągnąć przy wyjątkowo sprzyjających okolicznościach. To raczej marzenie niż plan, ale warto mieć je w głowie.

Trójpoziomowy system celów daje Ci kilka istotnych korzyści. Nawet jeśli nie osiągniesz wyższych celów, wciąż możesz uznać launch za sukces po osiągnięciu planu minimum. Mając realistyczne oczekiwania unikasz frustracji wynikającej z niespełnionych nadziei. Wyznaczając sobie ambitne poziomy sprzedaży masz też motywację do działania.

Wiele osób popełnia błąd, wyznaczając tylko jeden cel – często nierealistycznie wysoki. To prowadzi do zbędnego stresu i poczucia porażki, nawet jeśli obiektywnie launch przyniósł dobre rezultaty. I przy tym chcę się dzisiaj zatrzymać.

👉 Przypadek Jaya: Lekcja o zarządzaniu oczekiwaniami i emocjami

W swoim najnowszym wideo Jay Clouse świetnie omawia, co się może stać, gdy zaniedbamy właściwe wyznaczenie celów. Pomimo imponującego wyniku – ponad 60 tysięcy dolarów sprzedaży swojego produktu w ciągu zaledwie 4 dni – jego doświadczenie emocjonalne podczas launchu było dalekie od satysfakcji.

Gdzie dokładnie popełnił błąd? Jay ustanowił tylko jeden cel i to ten najwyższy na poziomie sześciocyfrowym (100 tysięcy dolarów), wiedząc z góry, że prawdopodobnie go nie osiągnie (!).

Nie wyznaczył żadnych pośrednich celów, które dałyby mu punkty odniesienia do oceny postępów.

Konsekwencje tego błędu były bardzo poważne:

  • Niewłaściwa interpretacja wyników – kiedy pierwszego dnia wygenerował 16 tys. USD, co jest imponującym wynikiem, nie czuł, że jest na dobrej drodze, ponieważ jedynym punktem odniesienia był nierealistyczny cel.
  • Emocjonalna huśtawka / stres – który wyciągał z niego energię, którą mógł spożytkować inaczej
  • Niedocenianie sukcesu – pomimo tego, że osiągnął swój najbardziej udaną premierę produktu w swojej karierze, nie cieszył się z tego.

👉 Jak więc ustalić cele adekwatne do wielkości Twojej platformy?

Trzy szybkie pomysły:

1️⃣ Analiza współczynników konwersji z różnych źródeł
Typowe wskaźniki konwersji to jedno. Zrobienie sumy wszystkich zasięgów i przemnożenie przez kilka procent to nie zawsze najlepszy pomysł.

Pamiętaj, że rzeczywista konwersja zależy od tego, jak „rozgrzana” jest lista, dopasowania produktu, ceny oraz historii zakupowej Twojej społeczności.

2️⃣ Segmentacja odbiorców
Jay zauważył, że choć tylko 4% jego listy mailowej zapisało się na listę oczekujących, te osoby wygenerowały 40% całkowitej sprzedaży. To nie był produkt dla wszystkich odbiorców i nie można było na niego patrzeć przez pryzmat posiadanych zasięgów ogólnie.

3️⃣ Historia zakupowa
Jeśli wcześniej sprzedawałeś produkty swojej społeczności, masz cenne dane historyczne. Prognozuj później na ich podstawie. Przy pierwszym produkcie tego zabraknie.

👉 Podsumowanie

Wyznaczanie celów sprzedażowych na trzech poziomach – plan minimum, cel ekstra i cel super – to świetna strategia nie tylko dla planowania biznesowego, ale przede wszystkim dla zarządzania własnymi emocjami podczas premiery własnego produktu.

Jak pokazuje przypadek Jaya, nawet imponujący wynik finansowy może prowadzić do negatywnych doświadczeń.

Jeżeli dostosujesz oczekiwania do wielkości swojej grupy odbiorców i będziesz miał trzy poziomy celów, to radość ze startu sprzedaży powinna być większa. Szybciej też docenisz swoje osiągnięcia na każdym etapie!


🖼️Praktyczne podejście do zasady 80/20

Skup się na tym, co działa, a reszta się „podporządkuje”.

(znalezione na X / Twitter)

Na zakończenie: 🔥 Newsletter + Automatyzacje + AI 🔥, czyli praktyczne podejście do marketingu dla Twórców internetowych

Nie ze wszystkim jestem jeszcze gotowy, ale tyle razy pisałem Ci, żeby startować wcześniej, niż planujesz… Dlatego sam stosuję się do tych porad 😎

⬇️

Jeżeli ciągle słyszysz, że newslettery mają lepsze zasięgi i konwersje, niż serwisy społecznościowe i CHCESZ WRESZCIE TO FAKTYCZNIE WYKORZYSTAĆ, to zapraszam Cię do zapoznania się z ofertą mojego autorskiego programu.

Całość przeniesie Cię do miejsca, w którym po kilku tygodniach pracy w grupie zaangażowanych twórców stworzysz REALNY ZASÓB BIZNESOWY, który może generować przychody przez lata.

Zainteresowana / Zainteresowany?


Tyle na dziś.

W przyszłym tygodniu dostaniesz ode mnie kolejną wiadomość na temat self-publishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »

PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »
🎓 Akademia Twórcy Internetowego »

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup