Jak grać w social media, żeby wygrać?

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jak grać w social media, żeby wygrać?

  z dnia: 9 maja 2024

Dzień dobry! 👋

Jeden z wniosków z szykowanego przez nas raportu „Ekonomia Twórców po polsku 2024”:

Zmęczenie wynikające z ciągłego przymusu tworzenia treści to jedna z największych wad w byciu twórcą internetowym.

Tak właśnie skonstruowane są social media.

Coś chwyci, poniesie się, zrobi wynik, ale następnego dnia trzeba znowu siadać do pracy i tworzyć treści.

Ale czy na pewno?

Spójrzmy na dostępne statystyki dotyczące serwisów społecznościowych, zwłaszcza w zakresie zasięgu organicznego (dane za kwiecień, więc bardzo aktualne):

  • Facebook: 1,36% (tylko 1 na 100 osób obserwujących zobaczy Twoje treści)
  • Instagram: 14,9% (tylko 15 na 100 osób zobaczy Twoje treści)
  • LinkedIn: 3,13% (3 na 100)

Zasięgi organiczne social media

Jeżeli zatem skupiasz się na ciągłej produkcji nowych treści, to moim zdaniem zwyczajnie ŹLE grasz w social media.

Co złego jest w ponownym opublikowaniu tego samego wpisu / wideo / zdjęcia, jeżeli właściciel tych mediów i tak ogranicza ich zasięg?

Naprawdę myślisz, że ktoś scrolluje cały Twój profil i patrzy, co zamieściłeś odkąd jesteś w danym medium?

Nie bój się zatem powtórzyć tę samą treść – jest duża szansa, że zobaczy ją ktoś inny.

(Oczywiście nie rób tego od razu, tylko odczekaj kilka dni i sprawdź efekt)

Prawda jest taka, że tylko Ty kojarzysz swoje wszystkie wpisy (o ile je piszesz samodzielnie 😉).

Obserwuję ostatnio ponowną publikację tego samego contentu wśród zagranicznych twórców – głównie pod kątem tego, czy ktoś im nie napisze: „to już było / pisałeś to już”.

Nie uwierzysz, Julia, ale w ogóle nie było takich reakcji!

Widziałem za to, że czasem to nie pierwsza czy druga publikacja, a dopiero kolejne generowały świetne statystyki.

Niemal dwa lata temu robiłem eksperyment z 30-dniowym, codziennym publikowaniem w serwisach społecznościowych (moje wnioski znajdziesz tutaj).

Teraz zaczynam publikować te same wpisy (lekko przerobione czy z innym obrazkiem). Nikt oprócz mnie nie kojarzy, co zamieszczałem kilkanaście miesięcy temu…

Jestem przekonany, że tak samo jest w Twoim przypadku.

Po co zatem grać w social media według ściśle ustalonych (niepisanych) reguł?


A teraz czas na…

📰 Materiały warte Twojego kliknięcia:

➡️ Instagram aktualizuje swój algorytm, aby udostępniać więcej treści od mniejszych, oryginalnych twórców »
Artykuł opisuje zmiany, jakie wprowadził Instagram. Wszystko po to, by – przynajmniej według oficjalnych zapowiedzi – promować osoby tworzące najcieksze treści, nawet jeżeli nie mają obecnie zbyt dużych zasięgów. „Po łapkach” mają zaś oberwać konta, które podają dalej prace innych. Instagram zapowiada, że w nadchodzących miesiącach konta, które wielokrotnie zamieszczają treści od innych użytkowników, których nie stworzyli lub nie ulepszyli, nie będą pokazywane w rekomendacjach.

➡️ Jak wykształcić w sobie nawyk pisania »
Jak pisze Peter Suhm: „Nie sądzę, że codzienne pisanie zmieni Twoje życie… Wiem, że tak będzie”. Tutaj znajdziesz konkretny, nieprzegadany poradnik jak podejść do wykształcenia w sobie nawyku regularnego przelewania myśli na papier. Jestem wielkim fanem punktu 5 (pisz tak, jak mówisz), a walczę ze sobą przy przekonać się do 4 (obniż swoje standardy w trakcie pisania).

➡️ W jaki sposób Morning Brew wyróżnia się w skrzynce emailowej 1,5 mln subskrybentów? »
Solidne, świetnie opracowane case study fachowców z Growth Desing na temat newslettera Morning Brew (5 lat na rynku, 1,5 mln odbiorców). Przejrzyj sobie całą prezentację i jeżeli wysyłasz swój newsletter, to spróbuj zastosować wybrane porady.

➡️ Najlepszy sposób na zasięgi w mediach społecznościowych (od zera obserwujących i doświadczenia) »
Dan Koe w swoim stylu opisuje, jak zacząć obecie w social mediach. Jestem wielkim fanem punktu 1, czyli zacznij od pisania, bo na podstawie pisania jesteś w stanie stworzyć wszystkie inne formaty, niezależnie od serwisu, w jakim chcesz publikować. Nie brakuje też refleksji autora, dlaczego jemu się nie udało (za pierwszym razem).

➡️ Jakie są pierwsze kroki w pisaniu książki? »
Bardzo dobre wideo dotyczące tego, jak zająć się tematem „zjedzenia słonia”, czyli napisaniem swojej książki. Zdecydowanie zbyt mało wyświetleń w porównaniu do przekazanej treści, dlatego podaję dalej. Największy temat – dla kogo jest Twoja książka, bo żadna nie jest dla każdego. Polecam!


Co słychać w Imker?

Ostatnie dni to duża liczba premier nowych produktów od współpracujących z nami Twórczyń i Twórców. Nowe książki, ebooki czy kursy trafiają do odbiorców za pomocą naszych rozwiązań.

Tak wyglądał start sprzedaży u jednego z naszych Klientów (1100 zamówień w dwie godziny!):

Start sprzedaży

Każde z tych zamówień zostało przez nas zarejestrowane, wystawiliśmy do niego dowód sprzedaży (paragon / faktura), wysłaliśmy korespondencję do kupujących, a nawet – jak zaszła taka potrzeba – odzyskiwaliśmy nieopłacone zamówienia.

100% dostępności systemu, wszystko przebiegło tak jak powinno.

Z kolei dla Karoliny i Alexa Barszczewskich przygotowaliśmy nowe strony prezentujące ich produkty:

👉 https://sukcesdamskomeski.pl/
👉 https://wojnanaslowa.pl/

Oparte są o jeden, sprawdzony i przetestowany schemat sprzedażowy, który działa! A to jest najważniejsze.

Z kolei dla Łukasza Pelowskiego przygotowaliśmy stronę budującą bazę odbiorców newslettera wraz z blogiem:

👉 https://okiemstratega.pl/

Może potrzebujesz takich stron dla siebie? Zapraszam do kontaktu!


Na zakończenie – czym naprawdę jest (lub czym powinna być) Twoja strategia marketingowa?

Bardzo dobre, wizualne podsumowanie podejścia do strategii marketingowej (od Marketing Max na X / Twitter):

Strategia marketingowa


Tyle na dziś.

Za tydzień spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów
w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

 

 

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »


PS 2. Polecam Ci też szczególnie nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup