fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jak wypromować swoją książkę do nauki angielskiego?

  z dnia: 7 listopada 2023

Praca autora nie kończy się na napisaniu książki i jej wydaniu. To właśnie wtedy przychodzi czas na działania promocyjne, które sprawią, że trafi ona do wielu odbiorców z różnych zakątków kraju. Aby odniosły pożądany efekt, muszą być one starannie przemyślane, kreatywne i profesjonalne. Poniżej prezentujemy kilka inspiracji i sprawdzonych rozwiązań, którym warto się przyjrzeć!


Zacznij działać w Internecie, czyli jak promować książkę do nauki angielskiego?

Trudno zaprzeczyć temu, że część naszego życia przenieśliśmy do Internetu. Otworzył on przed nami drzwi do wielu możliwości i ułatwił dostęp do edukacji. Wykorzystaj jego potencjał w działaniach marketingowych i załóż bloga. Z biegiem czasu przekonasz się, że regularność się opłaca i posiadanie swojego miejsca w sieci ułatwi Ci budowanie zasięgów oraz docieranie do nowych odbiorców. Jak promować książkę do nauki angielskiego przy jego pomocy? Umieszczaj tam wpisy, w których będziesz dzielił się sposobami na przyswojenie języka obcego i motywującymi historiami. Wciel się w rolę przyjaciela, który będzie służył radą. Polecamy udostępniać na blogu fragmenty książki tak, by wzbudzić zainteresowanie czytelników i sprawić, że zapragną nabyć całość. Dzięki temu będą wiedzieć, czego mogą spodziewać się po Twoim produkcie i poczują się zachęceni do dokonania zakupu.


Media społecznościowe jako narzędzie marketingowe

Internet ułatwi Ci zmniejszenie dystansu, który kiedyś dzielił twórców i osoby nabywające ich dzieła. Załóż konto na jednej lub dwóch wybranych platformach społecznościowych i zaangażuj się w ich prowadzenie. Tam również możesz udostępniać fragmenty książki, a także interesujące filmy i zdjęcia, które na przykład ukazują Cię podczas pracy. Wplataj w posty angielskie słówka i przydatne wyrażenia, dziel się ciekawostkami i wchodź w interakcje z odbiorcami. Jak to zrobić? Poprzez reagowanie na ich komentarze i wiadomości, nawiązywanie dyskusji i systematyczne zachęcanie do dzielenia się swoim zdaniem na temat tego, co robisz. Bardzo dobrym pomysłem jest zorganizowanie konkursu, w którym nagrodą będzie Twoja książka. Wzrost rozpoznawalności sprawi, że więcej ludzi się o niej dowie, a co za tym idzie, liczba potencjalnych klientów także się zwiększy.


Spotkania autorskie sposobem na zyskanie rozpoznawalności

Utrzymuj kontakt z czytelnikami nie tylko online. Organizuj cykliczne spotkania autorskie w kawiarniach, domach kultury, czy bibliotekach. To znakomita okazja ku temu, by porozmawiać twarzą w twarz i wyeksponować wszelkie atuty swojej publikacji. Ciekawą opcją będzie na przykład zaprezentowanie jednego z ćwiczeń, które znalazły się w podręczniku i znalezienie kilku ochotników, którzy podejmą się jego wykonania. Możliwości jest naprawdę sporo! Polecamy również uczestniczenie w rozmaitych targach książki, konferencjach edukacyjnych i eventach branżowych, które przyciągają miłośników literatury i nie tylko.


Kluczowa rola autorytetu – współpracuj z profesjonalistami

Nie da się ukryć, że większość z nas ceni sobie tych, którzy cieszą się autorytetem. Zrób z tego użytek i połącz siły ze szkołami językowymi. Zaproponuj im możliwość korzystania z Twojej książki, a zyskasz dodatkową grupę odbiorców zainteresowanych nauką angielskiego. Przyniesie Ci to wiele korzyści, zwłaszcza gdy kursanci przekonają się, ile ma do zaoferowania Twój produkt. Roześlij kilka egzemplarzy do blogerów i influencerów, którzy zajmują się recenzowaniem książek i mogą pochwalić się licznymi obserwatorami. W ten sposób dotrzesz do kolejnych osób, a pozytywne opinie będziesz mógł wyeksponować w swoich kanałach komunikacji. Warto rozważyć też wykupienie reklamy w lokalnych mediach. Kto wie, może nawet obejmą Twój podręcznik patronatem?


Wykaż się konsekwencją i cierpliwością

Jak widzisz, publikacja książki to dopiero początek. Istnieje wiele sposobów na to, by skutecznie ją promować, więc dobrze zastanów się nad tym, które najbardziej Ci odpowiadają. Gdy już je wybierzesz, pamiętaj o tym, że niekiedy na sukces trzeba nieco poczekać. Bądź konsekwentny, nie zrażaj się ewentualnymi niepowodzeniami i dąż do wyznaczonego sobie celu. Możesz nam wierzyć – efekty pozytywnie Cię zaskoczą!

Imker oferuje swoim klientom profesjonalne wsparcie w pełni dopasowane do ich potrzeb. Z przyjemnością zajmiemy się tą częścią Twojej pracy, którą większość autorów uważa za znacznie mniej interesującą. Jedną z usług, które świadczymy, jest kompleksowa obsługa sklepu internetowego. Korzystając z niej, nie będziesz musiał wysyłać paczek i nadzorować poszczególnych etapów realizacji zamówień. Weźmiemy to na siebie, a Ty będziesz mógł poświęcić czas na pisanie oraz aktywne promowanie swojej twórczości. Dołącz do grona zadowolonych klientów i przekonaj się, jak możemy ułatwić Ci pracę. Zapraszamy!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️