fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

11 sposobów, jak stworzyć skuteczną stronę sprzedażową w 2023 roku

  z dnia: 8 lutego 2023

11 sekund. Średnio tyle czasu daje nam odbiorca na zainteresowanie go. Niewiele, prawda? W moment człowiek kształtuje sobie pierwsze wrażenie, czy to o drugim człowieku, czy o stronie internetowej.

Dlatego, żeby osiągnąć sukces w sprzedaży, nie wystarczy świetny produkt. Potrzebna jest jeszcze równie dobra strona sprzedażowa, która doskonale zaprezentuje Twoją ofertę i Ciebie.

Brzmi to jak spore wyzwanie, które wymaga dużo czasu i wysiłku, ale stworzenie skutecznej strony sprzedażowej wcale nie musi być trudne.

Niezależnie od tego, czy dopiero planujesz stworzyć swój sklep, czy też szukasz rozwiązań, jak sprawić, by Twoja strona była bardziej skuteczna i dostosowana do standardów rynkowych w 2023 roku, pamiętając o kilku prostych zasadach, możesz mieć pewność, że rezultaty spełnią Twoje oczekiwania.

Oto zestawienie 11 porad, które pozwolą Ci jak najlepiej wykorzystać 11 sekund, które da Ci klient:


1. Jeśli sprzedajesz jeden lub kilka produktów, postaw na landing page zamiast na tradycyjną stronę internetową z katalogiem.

Landing page to przede wszystkim strona od początku do końca poświęcona Tobie i Twojemu produktowi. Ale co najważniejsze, landingi mogą osiągać nawet 4 razy większą konwersję niż tradycyjne sklepy internetowe. To wszystko dzięki świetnej ekspozycji prezentowanej oferty, pozbawionej rozpraszaczy, które mogłyby spowodować, że odbiorca odwróci uwagę od produktu lub opuści stronę.

2. Pisz do Klienta i o Kliencie.

Nie opowiadaj o cechach swojego produktu. Opowiedz, jaką wartość wniesie do życia Twojego odbiorcy. Ludzie kupują korzyści dla siebie, nie cechy. Skup się na tym, jaki problem możesz rozwiązać u klientów i napisz swoje teksty na stronę językiem korzyści.

3. Zapewnij spójny wygląd strony.

Niepasujące do siebie, krzykliwe kolory czy źle dobrane fonty mogą spowodować, że Twój sklep nie będzie wyglądał profesjonalnie, a to zachęci odbiorcę jedynie do jak najszybszego jej opuszczenia.

4. Pokaż swój produkt – najlepiej w formie grafik i wideo.

Odbiorcy przyswajają treść przekazaną za pomocą obrazu o wiele lepiej i szybciej niż sam tekst. W czasach wzrastającej popularności krótkich form wideo, np. TikToka, nie każdy odbiorca będzie na tyle cierpliwy, aby przeczytać całość Twojej strony internetowej. Zdjęcia, infografiki czy wideo urozmaicą Twój landing page i ułatwią odbiorcom przyswojenie informacji o Twoim produkcie.

5. Daj odbiorcom próbkę.

Nikt nie lubi kupować kota w worku. Jeśli chcesz sprzedawać książkę, dobrym pomysłem jest wrzucić darmowy fragment/rozdział, aby potencjalni klienci mogli się przekonać, czy to produkt dla nich. Warto taki fragment udostępnić po podaniu przez odbiorcę jego adresu mailowego i zaznaczenia zgody marketingowej. Wtedy będziesz mógł skontaktować się z osobami zainteresowanymi Twoją książką po kilku dniach i zachęcić do zakupu lub zebrać cenny feedback.

6. Pokaż siebie.

Twoja strona musi odpowiadać nie tylko na pytanie, dlaczego warto kupić produkt, ale też dlaczego klienci mają go kupić właśnie od Ciebie. Pokaż, że jesteś ekspertem w danej dziedzinie. Nie każdy, kto trafi na Twoją stronę internetową, zna Ciebie i Twoją działalność w Internecie. Stwórz zakładkę “O mnie” i dodaj tam krótką notkę biograficzną, a jeśli już tworzysz w Internecie, zamieść też przyciski kierujące do Twojego bloga czy profili w social mediach.

7. Zachęć do działania.

Dobre Call To Action to podstawa każdej strony sprzedażowej, dlatego zadbaj, aby znalazło się ono również u Ciebie. Najbardziej popularne wezwanie do działania to “Kup teraz” umieszczone na przycisku kierującym do koszyka zakupowego.

8. Zapewnij prosty formularz zakupowy.

Jeśli klient przejrzał już Twoją stronę i postanowił kupić, nie utrudniaj mu tego. Idealny koszyk zakupowy to taki, który ma krótką i intuicyjną ścieżkę zakupową. Koniecznie sprawdź SalesCRM od IMKER – to oprogramowanie z najkrótszą możliwą ścieżką, intuicyjne zarówno od strony frontendu, jak i backendu.

9. Zadbaj o szybkie ładowanie strony.

Szkoda byłoby stracić kilka z tych 11 sekund na samo wczytywanie się strony, prawda? Co więcej, według badań Google, jeśli ładowanie Twojej strony trwa dłużej niż 3 sekundy, ponad połowa użytkowników zrezygnuje z odwiedzin Twojego sklepu.

10. Pamiętaj o widoku responsywnym.

Ponad połowa internautów przegląda strony internetowe przy użyciu smartfonów, dlatego obecnie nie ma innej opcji – Twoja strona musi być dostosowana do mobile. Dzięki widokowi responsywnemu Twój sklep będzie wygodniejszy dla użytkowników, a treści na nim – bardziej czytelne.

11. Ciągle testuj stronę.

Sprawdzaj, czy wszystkie przyciski i przekierowania działają, jak należy i dbaj o to, aby przeglądanie Twojej strony było dla użytkowników przyjemnością.


A jeśli właśnie stoisz przed wyzwaniem postawienia własnej strony sprzedażowej i nie wiesz, jak się za to zabrać, skontaktuj się z nami.

W IMKER mamy narzędzia, dzięki którym swój landing page możesz stworzyć nawet w dwa dni – łatwo i bez umiejętności programowania.


Przeczytaj również:

  1. Landing page – obowiązkowe elementy strony do sprzedaży książek »
  2. Landing page do sprzedaży produktów – dlaczego każdy twórca powinien mieć swoją stronę? »
  3. Świetny landing do sprzedaży książki? 📈 Zobacz, jak wygląda strona „Mine” »
Katarzyna Tymicka
Katarzyna Tymicka

W Imker przez 5 lat zarządzała zespołem sprzedażowym i opiekowała się klientami B2B. Przeprowadziła setki rozmów i udzieliła tysięcy porad dotyczących wydania, sprzedaży czy dystrybucji własnych produktów niezależnym twórcom. Zdobyte przez ten czas doświadczenie wykorzystuje na stanowisku specjalistki ds. content marketingu, tworząc inspirujące i edukujące treści dla twórców internetowych, selfpublisherów i właścicieli marek działających w modelu D2C. Jest mistrzynią myślenia strategicznego, czemu upust daje nie tylko w Imker, ale również opiekując się pszczołami w swojej pasiece. A jeśli jest poza zasięgiem to znaczy, że akurat spaceruje po roztoczańskich lasach i/lub obserwuje sowy.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️