Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Landing page do sprzedaży kursu

 Czas czytania: 4 minut

Aby skutecznie sprzedawać swój autorski kurs online, musisz go odpowiednio zaprezentować i wywołać w odbiorcach motywację zakupu. W tym celu najlepiej wykorzystać dedykowaną stronę sprzedażową, nazywaną również stroną lądowania lub landing page. Jakie konkretnie elementy powinna zawierać podobna strona? Na to pytanie odpowiadamy w dzisiejszym artykule Akademii dla twórców kursów.


Nagłówek z prezentacją autora kursu

Landing page to nie tylko strona sprzedażowa, ale również twoja wizytówka. Z tego względu niezwykle ważne jest pierwsze wrażenie, które zrobisz na swoim potencjalnym kliencie. Pierwszą sekcją dobrze zaprojektowanej strony lądowania powinien być zatem duży nagłówek z nazwą kursu oraz odpowiednio zaprezentowane informacje o samym autorze. Co to znaczy odpowiednio? W taki sposób, aby już po przeczytaniu kilku pierwszych zdań twój odbiorca odniósł wrażenie, że ma do czynienia z doświadczonym i wyspecjalizowanym w danej dziedzinie ekspertem. Nie bój się pisać o swoich dotychczasowych sukcesach i dokonaniach. Wspomnij również o poprzednich kursach czy publikacjach, jeśli takowe masz na swoim koncie. Koniecznie opisz także motywację, która skłoniła cię do stworzenia tego kursu. Nie obejdzie się też bez zdjęcia, ponieważ pierwiastek ludzki jest na stronach sprzedażowych niezwykle istotny. Pamiętaj jednak, aby nie przesadzać i zebrać jedynie najważniejsze informacje. W przeciwnym razie możesz zanudzić odbiorcę, a twoim celem jest, aby sprawnie przeszedł do kolejnej sekcji strony.

Opis kursu online

Nie mniej ważny, co opis autora, jest opis samego kursu: jego zawartości, poszczególnych modułów oraz konkretnych wartości, które przyniesie twojemu potencjalnemu klientowi. W tej sekcji warto jednak ograniczyć się jedynie do tytułów wszystkich lekcji i dosłownie kilku zdań szczegółowego opisu. Zamiast rozwodzenia się nad zawartością szkolenia, postaraj się zaciekawić odbiorcę i wywołać w nim chęć dalszego przeglądania strony. Pamiętaj jednak, że dany klient musi przecież wiedzieć, co konkretnie kupuje, dlatego nie można opisać kursu zbyt ogólnie. W tej sekcji nie próbuj jednak na siłę sprzedawać szkolenia, lecz po prostu wypunktuj treści, które zawiera.

Opis grupy docelowej

W kolejnej sekcji landing page’a warto pokrótce opisać twoją grupę docelową. W kilku zdaniach postaraj się zobrazować, do kogo kierujesz swoje szkolenie oraz dla kogo nie będzie ono odpowiednie. Dzięki temu trafisz ze swoim produktem do właściwych osób, które po ukończeniu szkolenia mogą być zainteresowane dalszą współpracą (np. wykupieniem indywidualnych konsultacji). Pamiętaj, że kierowanie swojego kursu do wszystkich nie jest zbyt dobrym pomysłem. Dużo lepszym rozwiązaniem jest zawężenie grupy docelowej, która będzie lepiej konwertować.

Społeczny dowód słuszności + bonusy

Nic tak nie działa na potencjalnego klienta, jak społeczny dowód słuszności połączony z darmową próbką danego produktu bądź usługi. Podobnie jest w przypadku kursów online. Z tego powodu kolejną sekcję twojego landing page’a powinna być część czysto sprzedażowa, która zostanie skonstruowana w oparciu o język korzyści, a dodatkowo wzbogacisz ją np. rekomendacjami i opiniami od swoich dotychczasowych klientów oraz możliwością pobrania darmowego modułu szkolenia. Jeśli chodzi o sam opis, to skup się na konkretnych argumentach i wartościach, które zapewnia twój produkt. Na tym etapie nie można lać wody: komunikuj się do swojego odbiorcy w taki sposób, aby poczuł on, że za sprawą twojego kursu rozwiąże swój problem lub osiągnie cele, do których od dawna dąży. Pamiętaj, aby każde zdanie sformułować w trybie rozkazującym liczby pojedynczej, czyli np.:

  • naucz się programowania w 3 miesiące;
  • ucz się kiedy chcesz i jak chcesz;
  • zdobądź certyfikat, który pozwoli ci znaleźć wymarzoną pracę;
  • zarabiaj nawet 15 tysięcy złotych miesięcznie;
  • wykup dostęp do kursu i popchnij swoją karierę.

Tak sformułowane argumenty nie tylko wzywają do określonego działania, ale podświadomie kreują w potencjalnych klientach potrzebę posiadania twojego szkolenia.

Jeśli chodzi natomiast o społeczny dowód słuszności, to dobrym pomysłem jest poproszenie dotychczasowych klientów czy współpracowników o udzielenie rekomendacji, które będziesz mógł następnie opublikować na landing page’u. Pamiętaj, aby publikować jedynie rzetelne i realne referencje, ponieważ fałszywe opinie mogą zostać bardzo szybko zweryfikowane przez odbiorców, a to nie wpłynie zbyt dobrze na twój wizerunek.

Na koniec tej sekcji warto udostępnić swoim potencjalnym klientom dodatkowy bonus na tzw. zachętę. W przypadku książek najczęściej jest to darmowy rozdział publikacji. Jeśli chodzi natomiast o kursy online, może być to chociażby darmowa lekcja lub nawet cały moduł. Dzięki temu odbiorcy będą mogli realnie zapoznać się z twoim szkoleniem i ocenić, czy to na pewno produkt dla nich. Umożliwiając im taką opcję, zyskujesz ich zaufanie i pewność, że nie próbujesz ich oszukać lub wprowadzić w błąd.

Sekcja sprzedażowa

Landing page to nie tylko strona prezentująca twój kurs online. To przede wszystkim strona sprzedażowa, a zatem powinna sprzedawać. Z tego powodu jednym z jej najważniejszych elementów jest sekcja, w której odbiorcy mogą dokonać zakupu twojego szkolenia. Możliwości w tym zakresie masz tak naprawdę kilka:

  • przekierowanie odbiorców na twoją stronę główną;
  • udostępnienie formularza, po którego wypełnieniu odbiorcy otrzymają mailową instrukcję zakupu kursu;
  • podpięcie niezbędnych funkcjonalności i umożliwienie odbiorcom dokonania zakupu bezpośrednio na landing page’u.

Oczywiście rekomendowane jest wdrożenie możliwie najkrótszej ścieżki zakupowej. Landing page ma na celu wywołanie w odbiorcach określonego działania, czyli w tym przypadku wykupienia dostępu do twojego szkolenia. Jeśli ścieżka zakupowa będzie zbyt długa i skomplikowana, odbiorca może się w międzyczasie rozmyślić i zwątpić w potrzebę ukończenia twojego kursu. Najlepszą opcją jest zatem wdrożenie funkcjonalności szybkich płatności online bezpośrednio z poziomu strony sprzedażowej.

Sekcja FAQ (pytania i odpowiedzi)

Sekcja FAQ pełni na stronie lądowania podwójną rolę. Przede wszystkim pozwala odbiorcom nabrać do ciebie więcej zaufania, ponieważ już na etapie sprzedaży wyjaśniasz im kluczowe kwestie. Jeśli po przejściu poprzednich sekcji twojej strony mają jeszcze jakieś obiekcje, to bardzo prawdopodobne, że za pomocą dobrze skonstruowanego FAQ uda ci się je skutecznie zbić. Postaraj się zawrzeć w tej części maksimum informacji, których może potrzebować twój potencjalny klient. Niech będą to m.in. odpowiedzi na takie pytania:

  • czy dostęp do kursu jest ograniczony czasowo?
  • czy po zakończeniu kursu otrzymam imienny certyfikat?
  • co w sytuacji, jeśli nie będę zadowolony ze szkolenia?
  • czy z kursu może korzystać kilka osób jednocześnie?
  • co robić, jeśli wystąpią problemy techniczne ze szkoleniem?
  • jak długo będę czekać na swój certyfikat?

i tak dalej. Na tym etapie warto wczuć się w swojego odbiorcę i wypisać wszystkie pytania, które mogą go nurtować.

Druga funkcja FAQ dotyczy bezpośrednio ciebie jako twórcy. Gdy w sekcji pytań zamieścisz możliwie najbardziej precyzyjne odpowiedzi, unikniesz niepotrzebnych maili i telefonów od zainteresowanych klientów!

Na koniec warto dodać, że landing page możesz wykonać samodzielnie. Wystarczy użyć rozwiązania zewnętrznego, przy którego pomocy z pewnością poradzisz sobie z tym zadaniem. W sieci znajdziesz szereg tego typu platform, a jedną z nich jest IMKREATOR od IMKER. Sprawdź, jakie to proste!

Imker
Imker

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️

    email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup