Z pewnością nie raz zastanawiałeś się nad tym, dlaczego niektóre produkty cieszą się ogromnym zainteresowaniem i odnoszą sukces na rynku, a inne nikną wśród setek swoich odpowiedników. W czym tkwi ich sekret? Jako twórca internetowy powinieneś wiedzieć, czym kierować się podczas procesu twórczego, aby Twoja oferta spotkała się z ciepłym odbiorem konsumentów. Nie będą Ci potrzebne żadne magiczne sztuczki, tylko odrobina kreatywności, znajomość swojej grupy docelowej i umiejętność wsłuchiwania się w jej potrzeby. Chciałbyś dowiedzieć się czegoś więcej? W takim razie zapraszamy do lektury.
Czy dobry pomysł wystarczy do stworzenia interesującego produktu?
Wszystko zaczyna się od pomysłu. Nie zamierzamy z tym dyskutować, jednak warto uświadomić sobie, że to zaledwie początek drogi, która prowadzi do zaprojektowania i stworzenia interesującego produktu. Czasem wystarczy chwila, by wyjątkowa myśl przyszła Ci do głowy. Innym razem odnalezienie inspiracji zajmuje znacznie więcej czasu. Oba te scenariusze są zupełnie naturalne i nie powinieneś nakładać na siebie zbędnej presji. Pracując, próbuj też zachować dystans. To trudne, gdy ekscytuje Cię idea, ale miej na uwadze, że to, co Tobie wydaje się doskonałym pomysłem, niekoniecznie może przypaść do gustu Twoim klientom. Właśnie dlatego tak istotne jest utrzymanie balansu między wiarą w samego siebie a zdrowym obiektywizmem. Bądź kreatywny i odważny, a zarazem wykazuj się analitycznym umysłem i badaj rynek, śledź trendy oraz oczekiwania konsumentów. W końcu to dla nich przygotowujesz ofertę swojej marki, prawda?
Poznaj potrzeby i oczekiwania swojej grupy odbiorców
Ludzie kupują produkty, które uważają za przydatne. Jaki z tego wniosek? Tworząc, musisz myśleć o tym, czego potrzebują i oczekują. Przypomnij sobie, kto należy do Twojej grupy docelowej. Weź pod uwagę takie dane jak: wiek, płeć, zainteresowania, marzenia, a także sposoby spędzania wolnego czasu. Zastanów się nad tym, czego używają na co dzień, a co uznają za irytujące. Te informacje pozwolą Ci wytyczyć właściwy kierunek działania.
Niektóre potrzeby są oczywiste. Jeśli lubią czytać i pragną rozrywki, ale prowadzą aktywny tryb życia i nie chcą nosić plecaka wypełnionego książkami, Twoi klienci potrzebują ebooka. Niekiedy jednak oczekiwania konsumentów nie są tak proste do zidentyfikowania. Nie traktuj tego, jak przeszkody, tylko jak wyzwanie. Taki scenariusz najbardziej sprzyja tworzeniu innowacyjnych produktów, które szturmem podbijają rynek.
Uwaga! Choć Twoja grupa docelowa pozostanie taka sama, z biegiem czasu mogą zmieniać się jej potrzeby. Bądź na bieżąco, zachowaj elastyczność i dostosowuj się do nich.
Wsłuchuj się w problemy i wyzwania, z którymi borykają się konsumenci
Problemy i wyzwania, z którymi zmagają się Twoi potencjalni klienci to jedno z najlepszych źródeł inspiracji. W końcu kto nie chciałby kupić produktu, który będzie rozwiązaniem jego kłopotów? Przeprowadzaj ankiety, rozmawiaj z ludźmi, obserwuj ich zachowania i analizuj wpisy na forach internetowych i w mediach społecznościowych.
To kopalnia wiedzy, która będzie dla Ciebie nieoceniona podczas projektowania asortymentu. Ludzie chętnie mówią o tym, co im przeszkadza, dlatego nie zabraknie Ci materiału badawczego. Jeśli uda Ci się zidentyfikować powszechny problem i stworzyć produkt, który go rozwiązuje, najprawdopodobniej będzie się on sprzedawał niczym ciepłe bułeczki.
Wysoka jakość i atrakcyjna cena kluczem do sukcesu
Nawet wyjątkowo funkcjonalne artykuły nie znajdą wielu nabywców, jeżeli nie będą solidnie wykonane. Twoje produkty powinny prezentować się profesjonalnie i mieć wysoką jakość. Pomyśl, czy chciałbyś kupić kurs online, w którym dźwięk jest tak słaby, że trudno Ci zrozumieć poszczególne słowa? Albo niepoprawnie złożonego ebooka, który nie jest dostosowany do kilku rodzajów urządzeń elektronicznych? Oczywiście, że nie.
Upewnij się więc, że asortyment Twojej marki został dopracowany w najdrobniejszych szczegółach, a klienci będą czerpali przyjemność z jego użytkowania. Warto podkreślić, że istotny jest tutaj całokształt. Na ogólną ocenę jakości wpływa również poziom obsługi, sposób dostawy, a nawet prezentacji produktu.
Przyjrzyjmy się też kwestii finansów. Cena przedmiotu bądź usługi musi być adekwatna do wartości otrzymywanej przez klienta. Jeżeli oferujesz produkt, który jest wyjątkowy i rozwiązuje kluczowe problemy odbiorców, nie bój się zażądać za niego nieco wyższej sumy. Pamiętaj jednak, że wciąż musi być to suma, na której wydanie będzie mogła i chciała pozwolić sobie Twoja grupa docelowa.
Unikalny charakter siłą Twojego asortymentu
Na atrakcyjność Twojego asortymentu wpływa również jego unikalność. Nawet przedmiot, który może wydawać się dość zwyczajny, jest w stanie odnieść imponujący sukces, jeśli wyróżnia się spośród swoich odpowiedników sprzedawanych przez konkurencję. Wyjątkowość przykuwa uwagę klientów i sprawia, że chcą wypróbować Twoje produkty. Unikatowość może dotyczyć różnych aspektów. To chociażby nietypowe opakowanie, intrygująca forma, niespotykany smak, oryginalna historia marki i tym podobne.
Konsumenci nie będą zainteresowani kolejną sukienką o popularnym fasonie i stonowanej barwie, ale spojrzą na nią łaskawszym okiem, gdy zostanie pokryta wyjątkowym wzorem. Nie kopiuj więc innych, ale zaufaj swojej kreatywności. Dążenie do unikalności to nie tylko tworzenie czegoś nowego, ale również dostarczanie wartości, której nikt inny nie dostarcza. Właśnie to przekonuje klientów do wyboru Twojego produktu spośród wszystkich innych opcji dostępnych na rynku.
Niech Twój produkt wzbudza emocje
Emocje to potężny czynnik napędzający świat biznesu. Ludzie często podejmują decyzje na podstawie swoich uczuć, a nie logicznego rozumowania. A właściwie skonstruowany, opisany i sprzedawany przedmiot ma moc wzbudzania emocji, które skłaniają klientów do zakupu. Jak zatem wywołać emocje za pomocą produktu? Na początku przemyśl, jakie uczucie ma towarzyszyć konsumentom, którzy go widzą. Radość, ekscytacja, ciekawość? Osoby, które zajmują się sprzedażą kosmetyków, mogą chcieć wywołać poczucie piękna i pewności siebie.
Z kolei autorzy kursów online pragną, żeby ich produkt wywoływał przypływ determinacji i dumę wynikającą z uczucia dążenia do wyznaczonego sobie celu. Następnie zastanów się, jakie aspekty Twojego produktu mogą wywoływać te emocje. Może to być innowacyjna metoda nauki, potwierdzona badaniami skuteczność, wyjątkowy skład i nie tylko. Gdy już je zdefiniujesz, upewnij się, że są odpowiednio eksponowane w komunikacji marki. Chwytliwe opisy, estetyczne zdjęcia w odpowiedniej scenerii, angażujące spoty video – to przykłady środków wyrazu, z których możesz skorzystać.
Inspiruj się trendami, testuj produkt i odpowiednio go promuj
Zrozumienie trendów i dostosowanie się do nich jest bardzo ważną częścią procesu twórczego. Nie radzimy ślepo za nimi podążać i podchodzić do nich bezkrytycznie, ale nie zaszkodzi się nimi zainspirować. Są wskazówką, która podpowie Ci, co jest aktualnie na topie i znajduje się w kręgu zainteresowań konsumentów. Gotowe produkty nie powinny od razu trafić do sprzedaży. Pozwól, by wcześniej przetestowały go różne grupy odbiorców.
Zbierz ich opinie i wyciągnij z nich wnioski. To ogromna szansa na uzyskanie feedbacku, który pozwoli Ci udoskonalić swój asortyment. Po tym, jak nastąpi oficjalna premiera, zajmij się działaniami promocyjnymi. Odpowiednia strategia marketingowa przyczyni się do wzrostu liczby zamówień, dlatego systematycznie komunikuj unikalne cechy swojego produktu i korzyści, które zapewnia.
Twórcom internetowym działającym w różnych branżach nieustannie pomaga oprogramowanie SalesCRM od Imker. Dzięki niemu będziesz mógł sprzedawać szybko, wygodnie i bez zbędnych komplikacji. Kompleksowy charakter idzie tutaj w parze z intuicyjną obsługą, a Ty możesz dodatkowo liczyć na nasze wsparcie w wielu aspektach związanych z prowadzeniem biznesu.
Zależy Ci na imponujących wynikach finansowych? W takim razie już dziś zapraszamy do kolejnych wpisów z naszej akademii, w których podpowiemy co zrobić, by zwiększyć ruch na stronie i z jakich narzędzi marketingowych korzystać, by sprzedaż rosła.