Dzień dobry! Wrzesień, październik i listopad to miesiące, w których klienci Imker mają najwięcej premier swoich produktów. Dotyczy to książek wydanych w ramach self-publishingu, ale nie tylko – również kursów, ebooków czy audiobooków. Wykres sprzedaży w większości przypadków wygląda bardzo podobnie – największy skok w momencie premiery, a potem stopniowe zbliżanie się do dolnej krawędzi osi. Typowy wykres sprzedaży książek w czasie Im więcej czasu mija, tym bardziej widać, że jest coraz mniejsze zainteresowanie (i to zarówno kupowaniem, […]
Dzień dobry! Na początku czerwca zapytałem podczas panelu Przemka Gerschmanna, autora 52Notatki, czy wyobraża sobie tydzień bez wysłania newslettera. Odpowiedział, że nie. Ja już sobie wyobrażam, ponieważ nie pisałem do Ciebie od dwóch tygodni… Byłem na urlopie . Bardzo chciałbym, żeby to była moja wymówka, ale to nieprawda… Zablokowałem się . Nie wiedziałem co napisać w swoim własnym newsletterze! Zacząłem mieć w głowie myśli: „czy to chcę napisać jest wartościowe?”, „czy to pomoże czytelnikom?”, „czy skłonię kogoś do działania?”, „czy ten materiał komuś się przyda?”, zamiast po prostu […]
Dzień dobry! Przed Tobą 173. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Twórca-cień . Czy to o Tobie?, którą wysłałem do 3301 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 57,4%, zaś w linki kliknęło w niej 5,1% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,0% open rate oraz 4,3% kliknięć… […]
Dzień dobry! W swojej książce „Droga artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę” (polecam!) Julia Cameron opisuje postać artysty-cienia. Taka osoba rodzi się w momencie „wyrzeczenia słonecznych marzeń o artystycznej karierze, gdy osiada w świecie niespełnionych i rozżalonych dusz. (…) gdzieś między snem o działaniu a lękiem przed porażką. To postacie zbyt zahukany, by zostać artystami, mający zwykle zbyt niskie poczucie własnej wartości, by choćby przed sobą przyznać się do artystycznych marzeń.” Zamiast tworzyć, konsumują […]
Dzień dobry! Czas na 171. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Dwie wartościowe wiadomości , którą wysłałem do 3210 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 57,5%, zaś w linki kliknęło w niej 4,7% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 50,5% open rate oraz 4,3% kliknięć… Jak zwiększać […]
Dzień dobry! Teoretycznie wszystko możesz zrobić „zgodnie ze sztuką”: Tworzysz wartościowy produkt Masz świetną stronę sprzedażową Sprowadzasz na nią wartościowy ruch … a mimo wszystko liczba zamówień nie wygląda, tak jak zakładał Twój plan. Co zatem idzie nie tak? Powodów takiego stanu rzeczy może być mnóstwo, jednak w tej sytuacji rekomenduję wysłanie dwóch wiadomości . Pierwsza może uratować lub wzmocnić sprzedaż w obecnej kampanii. Druga pomoże Ci przy kolejnej […]
Dzień dobry! Oto 169. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który regularnie trafia do super skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Książka za subskrypcję newslettera? , którą wysłałem do 2616 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 59,0%, zaś w linki kliknęło w niej 6,9% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,9% open rate oraz 5,0% kliknięć… Jak […]
Dzień dobry! W Imker wyznajemy zasadę, że dotychczasowi Klienci powinni otrzymywać przynajmniej tak samo dobre propozycje, jak nowi. Tak samo będzie też z Tobą, Drogi Odbiorco mojego newslettera! Tydzień temu zapraszałem Cię na konferencję Influencers LIVE Wrocław, która odbędzie się już w ten weekend, tj. 1-2 czerwca. Postanowiliśmy, że każda osoba, która na tej imprezie podejdzie do naszego stoiska i zapisze się do tego newslettera, dostanie najnowszą książkę z serii Historie Twórców (to już trzecia część, zawierająca ponad […]
Dzień dobry! Oto 167. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który regularnie trafia do super skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Jak grać w social media, żeby wygrać?, którą wysłałem do 2513 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 56,7%, zaś w linki kliknęło w niej 7,4% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 47,2% open […]
Dzień dobry! Jeden z wniosków z szykowanego przez nas raportu „Ekonomia Twórców po polsku 2024”: Zmęczenie wynikające z ciągłego przymusu tworzenia treści to jedna z największych wad w byciu twórcą internetowym. Tak właśnie skonstruowane są social media. Coś chwyci, poniesie się, zrobi wynik, ale następnego dnia trzeba znowu siadać do pracy i tworzyć treści. Ale czy na pewno? Spójrzmy na dostępne statystyki dotyczące serwisów społecznościowych, zwłaszcza w zakresie zasięgu organicznego (dane za kwiecień, więc bardzo aktualne): Facebook: 1,36% (tylko 1 […]
Dzień dobry! W 2022 roku, Penguin Random House – jeden z największych tradycyjnych wydawców książek w Stanach Zjednoczonych – chciał kupić inną czołową firmę z branży, tj. Simon & Schuster. W sumie Penguin miałby wówczas aż 48% całego rynku, dlatego odbyło się postępowanie koncentracyjne mające wykazać, czy po ten transakcji nie powstanie rynkowy monopolista. To oznaczało, że praktycznie wszyscy czołowi wydawcy czy agenci literaccy w Stanach Zjednoczonych musieli pojawić […]
Dzień dobry! W swojej książce „Sukces w relacjach międzyludzkich” Alex W. Barszczewski przedstawił wzór na wycenę wartości naszej wartości rynkowej. Alex napisał, że: Nasza wartość rynkowa = Umiejętności zawodowe x Umiejętność sprzedania siebie x nasze kontakty Każdy z elementów należy możliwie jak najlepiej ocenić w skali od 1 do 10. Najczęstszy scenariusz wyniku takiego działania wygląda niestety wygląda tak, że spotykamy na rynku osoby będące już specjalistami z doświadczeniem (umiejętności zawodowe 7-8), ale które […]
Dzień dobry! 👋 Aż do ostatniej środy, mój Teść przez 35 lat prowadził firmę drzewną. Można powiedzieć, że lokalnie był to całkiem sporej wielkości zakład, jednak zawsze bliżej było mu do manufaktury, niż typowej fabryki. Jednym z najmniej przyjemnych, lecz koniecznych do funkcjonowania firmy zajęć było dosypywanie materiału do palenia w kotle (to napędzało suszarnię). Pomimo wielu różnych podejść, tego procesu nie udało się zautomatyzować. Od razu wskazówka – bo nie wszystko się […]
Dzień dobry! Zawsze byłem przekonany, że ten, kto ponosi największe ryzyko w biznesie, powinien mieć szansę na największą nagrodę. Tymczasem branża wydawnicza w Polsce ciągle stoi na głowie. Dla uproszczenia tematu przyjmijmy, że 100% przychodów z wydania książki dzieli się obecnie następująco: 10-15% – Autorka / Autor 25-30% – Wydawca 60% – Sprzedawca (hurtowy i detaliczny) Jeżeli zaś popatrzymy na ryzyko, to największe spoczywa obecnie […]
Dzień dobry ! Dwa świetne pytania, które mogą Ci się przydać do kampanii sprzedażowych czy własnych przemyśleń. TRANSFORMACJA 1. Gdzie byłabyś / byłbyś dzisiaj, gdybyś zaczął rok temu? Z jednej strony można powiedzieć, że to niepotrzebne “gdybanie”, a z drugiej – to jest świetny punkt wyjścia do rozpoczęcia sprzedaży i zachęcenia do działania. Np. zacząć zbieranie newslettera. Albo budowanie własnej społeczności w social media. Albo promocję własnej książki. […]
Dzień dobry! Mam nadzieję, że wszystko u Ciebie idzie OK i przy ulubionej kawie / herbacie / wodzie / czym tylko chcesz zapraszam Cię do lektury na nowe wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker. Poprzednia wiadomość, pt. Jak sprzedać 1000+ egz. książki i…, którą wysłałem do 2251 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 56,1%, zaś w linki kliknęło w niej 8,7% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki […]
Dzień dobry! W czasie 9. lat działania Imker, wielokrotnie byłem świadkiem, jak self-publishing zmienił życie Autorek czy Autorów… W tym procesie nie chodzi jednak tylko o samodzielne wydanie wymarzonej książki, ale przede wszystkim jej sprzedaż. Prawdziwa magia zaczyna się dziać od około 500 sprzedanych egzemplarzy! Oczywiście jest sporo „to zależy”, ale zwykle przekroczenie granicy pół tysiąca sprawia, że pokrywamy początkowe koszty całego projektu i zysk Autorki / Autora nie tylko się […]
Dzień dobry! Oto 158. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, które co tydzień trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Co warto wiedzieć zanim się zacznie? , którą wysłałem do 2161 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 56,3%, zaś w linki kliknęło w niej 6,1% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 46,7% open rate […]
Dzień dobry! Pewnie nie uwierzysz, ale dopiero po nadaniu zeszłotygodniowego newslettera (W książki nie wchodzi się dla kasy?! ) zdałem sobie sprawę, że minęło właśnie 3 lata odkąd po raz pierwszy kliknąłem „wyślij”… Dziękuję Ci za to, że tu jesteś i czytasz moje wiadomości! Dzieliłem się już swoimi refleksjami na temat pisanie newslettera z okazji wydania nr 100 (sprawdź Newsletter #100), ale dzisiaj postanowiłem uzupełnić je o kilka nowych. Zapraszam: Pisanie cotygodniowego newslettera NIE jest dla każdego. Każdy […]
Dzień dobry! Włączyłem wczoraj z ciekawości powtórkę porannego programu na Kanale Zero i mniej więcej w połowie zaczęła się rozmowa z Jankiem Strojnym na temat jego świeżo wydanej książki, pt. „Nie zostawaj influencerem” (jeszcze nie czytałem). W pewnym momencie gość programu powiedział, że gdy napisał swoją książkę, szukał chętnego wydawcy i pierwsze co usłyszał w wydawnictwie, że – cytat – w książki nie wchodzi się dla kasy (!!!). I że ma takie stawki, że faktycznie na książce dużo nie zarobi… Nie będę ukrywać, […]
Dzień dobry! Dzisiaj szybko i konkretnie – cztery punkty, z którymi polecam Ci się zapoznać! 1. Trzy książki w cenie jednej i do tego darmowa dostawa! Jako że zawsze wychodzę z założenia, że dotychczasowi odbiorcy i klienci nie powinni mieć gorszych ofert, niż nowi (w końcu nie jesteśmy telekomem…), zapraszam Cię do przyjrzenia się temu zestawowi. Mam dla Ciebie 3 części książki “Historii Twórców” od Imker, w których łącznie znajdziesz aż 41 inspirujących rozmów. To w sumie aż 700 […]
Dzień dobry ! Oto już 154. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, które co tydzień trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Nie ma wyjścia, trzeba to ogarnąć , którą wysłałem do 2093 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 56,1%, zaś w linki kliknęło w niej 6,8% osób (!). Z kolei 4 osoby zrezygnowały z subskrypcji po tym wydaniu. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które […]
Dzień dobry! Tydzień temu pisałem, że jestem wielki fanem newsletterów. To bez wątpienia świetny sposób na komunikację z odbiorcami i klientami (potencjalnymi i faktycznymi). Jednak jak wszystko, co robimy w Internecie, tak i wysyłka e-maili wymaga raz na jakiś czas wykonania obsługi technicznej. I z taką sytuacją mamy do czynienia teraz. Począwszy od lutego tego roku operatorzy poczty Gmail i Yahoo wprowadzają nowe, bardziej restrykcyjne zasady dla wszystkich nadawców wiadomości (tych wysyłających >5000 […]
Dzień dobry! Dwa tygodnie temu pisałem, że ciężko się połapać w planach twórców internetowych na ten rok, bo każdy podchodzi do swojej działalności odrobinę inaczej. Rekomendowałem Ci, żeby po prostu robić więcej tego, co działało u Ciebie najlepiej… Gdy jednak po jakimś czasie wróciłem do lektur materiałów osób zmieniających tworzone treści na produkty do sprzedaży (czy to książki w ramach self-publishingu, czy kursy internetowe), to zauważyłem, że niemal wszystkie porady mają wspólny mianownik. Nie zawsze to pojawia się […]