Dzień dobry ! 🖐️ Jeżeli szukasz pomysłów na to, by: 1️⃣ regularnie pozyskiwać nowe osoby do grona swojej publiczności, 2️⃣ skutecznie budować zaufanie odbiorców do siebie i swojej marki,to najlepsze, co obecnie przychodzi mi do głowy, to postawienie na duet: YouTube + Newsletter! Zanim jednak pomyślisz, że „łatwiej powiedzieć, niż zrobić…” przychodzę od razu z gotowymi pomysłami i solidnymi podstawami do zdobycia wiedzy / motywacji do realizacji obu tych przedsięwzięć! 🎬 Piewszy filar: […]
Dzień dobry! 🖐️ W zeszłym tygodniu pokazałem Ci na przykładach, że poprzeczka w świecie twórczyń i twórców internetowych wcale nie jest tak wysoko zawieszona.. Dzisiaj chcę zwrócić Twoją uwagę na jeszcze jeden element sukcesu w branży creators economy, a jest nim: posiadanie i sprzedaż więcej, niż jednego produktu! Jeżeli myślisz o karierze budowanej na sprzedaży swoich dzieł (niezależnie od tego, czy to jest książka, kurs internetowy czy każdy inny produkt), to absolutnie nie możesz zatrzymać […]
Dzień dobry ! 🖐️ Jeżeli zastanawiasz się, gdzie wisi poprzeczka w branży twórców internetowych, to mam dla Ciebie świetne informacje.Otóż poprzeczka wcale nie jest zawieszona tak wysoko, jak niektórym się wydaje!Kilka przykładów: 1) Newslettery Czytasz właśnie 182. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, więc zacznijmy właśnie od tego kanału komunikacji. Według danych bazy newsletterowej Reletter zaledwie 35% newsletterów na platformie Substack dociera […]
Dzień dobry! 🖐️ Przed Tobą 181. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉 U mnie, oprócz intensywnego okresu premier książek i produktów naszych klientów (patrz koniec tej wiadomości) trwają testy HubSpota jako narzędzia do wysyłania e-maili. Póki co notujemy gorsze wyniki, niż w przypadku (Convert)Kit, jednak szukamy sposobów na optymalizację wskaźnika open rate… Każda wysyłka […]
Dzień dobry! 🖐️ W ostatnich dniach wymieniłem kilkadziesiąt maili z różnymi małymi wydawcami i selfpublisherami, którzy umieszczali swoje książki w ramach serwisu Legimi (ale nie tylko)… Bo nie wiem, czy wiesz, ale z oferty tej platformy abonamentowej wycofują się kolejni wydawcy lub firmy współpracujące, co można wyczytać choćby w tym artykule: „Z Legimi znikają tytuły kolejnych wydawców. Spółka w tydzień została przeceniona o połowę”. Sam dopytywałem właśnie o finanse i rozliczenia. I przyznaję, że pomimo całej korespondencji (podpisanych […]
Dzień dobry! 🖐️ Czas na 179. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najbardziej zaangażowanych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉 Jeżeli zaglądasz tu regularnie, to pewnie udało Ci się zauważyć, że trochę zmienił się wygląd mojej wiadomości… Uspokajam, że wszystko jest OK! Do wysyłki używam od dzisiaj całkiem nowego narzędzia, czyli HubSpot (w miejsce dotychczasowego ConvertKit). Na razie moje odczucia to połączenie ekscytacji i zdenerwowania z okazji nauki […]
Dzień dobry! 👋 Przed Tobą 178. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉 Ostatnia wiadomość, pt. ❌, którą wysłałem do 3817 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 53,2%, zaś w linki kliknęło w niej 6,7% osób. Dziękuję! 🤗 (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 44,8% open rate oraz 5,6% kliknięć… Jak zwiększać […]
Dzień dobry !👋 Nie mogę przestać o tym myśleć od czerwca. Chodzi o odpowiedzi na jedno z pytań w ramach raportu Ekonomia Twórców po polsku 2024. Mówiłem już o tym na webinarach i konferencjach, ale jeszcze nie pisałem tego w newsletterze… Chodzi o znikome inwestycje polskich Twórczyń i Twórców w płatne formy promocji (!). Niemal 67% ankietowanych odpowiedziało wtedy, że w ogóle NIE korzysta z płatnych form promocji. Co czwarty zaś wydaje na te działania poniżej 1000 zł miesięcznie… Czyli […]
Dzień dobry! 👋 Zapraszam Cię na 176. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – czyli takich, jak Twoja 😉 Ostatnia wiadomość, pt. Potrzebujesz restartu sprzedaży?💰, którą wysłałem do 3765 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 55,9%, zaś w linki kliknęło w niej 2,7% osób. Dziękuję! 🤗 (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 45,2% […]
Dzień dobry! Wrzesień, październik i listopad to miesiące, w których klienci Imker mają najwięcej premier swoich produktów. Dotyczy to książek wydanych w ramach self-publishingu, ale nie tylko – również kursów, ebooków czy audiobooków. Wykres sprzedaży w większości przypadków wygląda bardzo podobnie – największy skok w momencie premiery, a potem stopniowe zbliżanie się do dolnej krawędzi osi. Typowy wykres sprzedaży książek w czasie Im więcej czasu mija, tym bardziej widać, że jest coraz mniejsze zainteresowanie (i to zarówno kupowaniem, […]
Dzień dobry! Na początku czerwca zapytałem podczas panelu Przemka Gerschmanna, autora 52Notatki, czy wyobraża sobie tydzień bez wysłania newslettera. Odpowiedział, że nie. Ja już sobie wyobrażam, ponieważ nie pisałem do Ciebie od dwóch tygodni… Byłem na urlopie . Bardzo chciałbym, żeby to była moja wymówka, ale to nieprawda… Zablokowałem się . Nie wiedziałem co napisać w swoim własnym newsletterze! Zacząłem mieć w głowie myśli: „czy to chcę napisać jest wartościowe?”, „czy to pomoże czytelnikom?”, „czy skłonię kogoś do działania?”, „czy ten materiał komuś się przyda?”, zamiast po prostu […]
Dzień dobry! Przed Tobą 173. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Twórca-cień . Czy to o Tobie?, którą wysłałem do 3301 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 57,4%, zaś w linki kliknęło w niej 5,1% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,0% open rate oraz 4,3% kliknięć… […]
Dzień dobry! W swojej książce „Droga artysty. Jak wyzwolić w sobie twórcę” (polecam!) Julia Cameron opisuje postać artysty-cienia. Taka osoba rodzi się w momencie „wyrzeczenia słonecznych marzeń o artystycznej karierze, gdy osiada w świecie niespełnionych i rozżalonych dusz. (…) gdzieś między snem o działaniu a lękiem przed porażką. To postacie zbyt zahukany, by zostać artystami, mający zwykle zbyt niskie poczucie własnej wartości, by choćby przed sobą przyznać się do artystycznych marzeń.” Zamiast tworzyć, konsumują […]
Dzień dobry! Czas na 171. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do najlepszych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Dwie wartościowe wiadomości , którą wysłałem do 3210 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 57,5%, zaś w linki kliknęło w niej 4,7% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 50,5% open rate oraz 4,3% kliknięć… Jak zwiększać […]
Dzień dobry! Teoretycznie wszystko możesz zrobić „zgodnie ze sztuką”: Tworzysz wartościowy produkt Masz świetną stronę sprzedażową Sprowadzasz na nią wartościowy ruch … a mimo wszystko liczba zamówień nie wygląda, tak jak zakładał Twój plan. Co zatem idzie nie tak? Powodów takiego stanu rzeczy może być mnóstwo, jednak w tej sytuacji rekomenduję wysłanie dwóch wiadomości . Pierwsza może uratować lub wzmocnić sprzedaż w obecnej kampanii. Druga pomoże Ci przy kolejnej […]
Dzień dobry! Oto 169. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który regularnie trafia do super skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Książka za subskrypcję newslettera? , którą wysłałem do 2616 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 59,0%, zaś w linki kliknęło w niej 6,9% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 48,9% open rate oraz 5,0% kliknięć… Jak […]
Dzień dobry! W Imker wyznajemy zasadę, że dotychczasowi Klienci powinni otrzymywać przynajmniej tak samo dobre propozycje, jak nowi. Tak samo będzie też z Tobą, Drogi Odbiorco mojego newslettera! Tydzień temu zapraszałem Cię na konferencję Influencers LIVE Wrocław, która odbędzie się już w ten weekend, tj. 1-2 czerwca. Postanowiliśmy, że każda osoba, która na tej imprezie podejdzie do naszego stoiska i zapisze się do tego newslettera, dostanie najnowszą książkę z serii Historie Twórców (to już trzecia część, zawierająca ponad […]
Dzień dobry! Oto 167. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który regularnie trafia do super skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja Ostatnia wiadomość, pt. Jak grać w social media, żeby wygrać?, którą wysłałem do 2513 adresatów, miała współczynnik open rate na poziomie 56,7%, zaś w linki kliknęło w niej 7,4% osób. Dziękuję! (Bez ponownej wysyłki do wszystkich osób, które nie otworzyły za pierwszym razem wynik byłby taki: 47,2% open […]
Dzień dobry! Jeden z wniosków z szykowanego przez nas raportu „Ekonomia Twórców po polsku 2024”: Zmęczenie wynikające z ciągłego przymusu tworzenia treści to jedna z największych wad w byciu twórcą internetowym. Tak właśnie skonstruowane są social media. Coś chwyci, poniesie się, zrobi wynik, ale następnego dnia trzeba znowu siadać do pracy i tworzyć treści. Ale czy na pewno? Spójrzmy na dostępne statystyki dotyczące serwisów społecznościowych, zwłaszcza w zakresie zasięgu organicznego (dane za kwiecień, więc bardzo aktualne): Facebook: 1,36% (tylko 1 […]
Dzień dobry! W 2022 roku, Penguin Random House – jeden z największych tradycyjnych wydawców książek w Stanach Zjednoczonych – chciał kupić inną czołową firmę z branży, tj. Simon & Schuster. W sumie Penguin miałby wówczas aż 48% całego rynku, dlatego odbyło się postępowanie koncentracyjne mające wykazać, czy po ten transakcji nie powstanie rynkowy monopolista. To oznaczało, że praktycznie wszyscy czołowi wydawcy czy agenci literaccy w Stanach Zjednoczonych musieli pojawić […]
Dzień dobry! W swojej książce „Sukces w relacjach międzyludzkich” Alex W. Barszczewski przedstawił wzór na wycenę wartości naszej wartości rynkowej. Alex napisał, że: Nasza wartość rynkowa = Umiejętności zawodowe x Umiejętność sprzedania siebie x nasze kontakty Każdy z elementów należy możliwie jak najlepiej ocenić w skali od 1 do 10. Najczęstszy scenariusz wyniku takiego działania wygląda niestety wygląda tak, że spotykamy na rynku osoby będące już specjalistami z doświadczeniem (umiejętności zawodowe 7-8), ale które […]
Dzień dobry! 👋 Aż do ostatniej środy, mój Teść przez 35 lat prowadził firmę drzewną. Można powiedzieć, że lokalnie był to całkiem sporej wielkości zakład, jednak zawsze bliżej było mu do manufaktury, niż typowej fabryki. Jednym z najmniej przyjemnych, lecz koniecznych do funkcjonowania firmy zajęć było dosypywanie materiału do palenia w kotle (to napędzało suszarnię). Pomimo wielu różnych podejść, tego procesu nie udało się zautomatyzować. Od razu wskazówka – bo nie wszystko się […]
Dzień dobry! Zawsze byłem przekonany, że ten, kto ponosi największe ryzyko w biznesie, powinien mieć szansę na największą nagrodę. Tymczasem branża wydawnicza w Polsce ciągle stoi na głowie. Dla uproszczenia tematu przyjmijmy, że 100% przychodów z wydania książki dzieli się obecnie następująco: 10-15% – Autorka / Autor 25-30% – Wydawca 60% – Sprzedawca (hurtowy i detaliczny) Jeżeli zaś popatrzymy na ryzyko, to największe spoczywa obecnie […]
Dzień dobry ! Dwa świetne pytania, które mogą Ci się przydać do kampanii sprzedażowych czy własnych przemyśleń. TRANSFORMACJA 1. Gdzie byłabyś / byłbyś dzisiaj, gdybyś zaczął rok temu? Z jednej strony można powiedzieć, że to niepotrzebne “gdybanie”, a z drugiej – to jest świetny punkt wyjścia do rozpoczęcia sprzedaży i zachęcenia do działania. Np. zacząć zbieranie newslettera. Albo budowanie własnej społeczności w social media. Albo promocję własnej książki. […]