A jaka jest Twoja wymówka?🤔

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

A jaka jest Twoja wymówka?🤔

  z dnia: 22 sierpnia 2024

Dzień dobry! 👋

Na początku czerwca zapytałem podczas panelu Przemka Gerschmanna, autora 52Notatki, czy wyobraża sobie tydzień bez wysłania newslettera. Odpowiedział, że nie.

Ja już sobie wyobrażam, ponieważ nie pisałem do Ciebie od dwóch tygodni…

Byłem na urlopie 🌴.

Bardzo chciałbym, żeby to była moja wymówka, ale to nieprawda…

Zablokowałem się 🚫.

Nie wiedziałem co napisać w swoim własnym newsletterze!

Zacząłem mieć w głowie myśli: „czy to chcę napisać jest wartościowe?”„czy to pomoże czytelnikom?”„czy skłonię kogoś do działania?”„czy ten materiał komuś się przyda?”, zamiast po prostu napisać i kliknąć wyślij.

Nie pomagało przypomnienie sobie o naczelnej zasadzie:

Jeżeli Ty sama / Ty sam masz już dosyć mówienia o sobie i swoim biznesie, to znak, że wtedy właśnie masz ZACZĄĆ to robić! 💪

Zerwanie serii publikacji sprawia, że ciężko jest wrócić…

A czy jest coś gorszego, niż niezbieranie listy e-maila?

Jest!

Otóż jeszcze gorzej jest regularnie do niej nie pisać…

Ale nie to mnie przełamało.
Myśli nie pomagają.

Wczoraj dotarło do mnie to nagranie.

Mała dziewczynka koduje stronę, używając AI i nagrywa to na wideo. Tak po prostu!

Bez rozmyśleń, bez zastanowienia – „zwyczajnie” robi coś, co widać, że sprawia jej frajdę.

A ja tak siedzę i bez sensu myślę 🤦‍♂️Mną to solidnie wstrząsnęło.

Jakich więc wymówek potrzebujesz, żeby wrócić na właściwy tor i zrobić to, co do Ciebie należy?

Ja już żadnych nie potrzebuję.

Naprawiam swój błąd i zapraszam Cię do lektury 174. wydanie newslettera dla Twórczyń i Twórców od Imker, który trafia do takich fantastycznych skrzynek pocztowych – takich, jak Twoja 😉

Naprzód! 🚀

strzalka

Refleksje popularnego twórcy po wydaniu pierwszej książki z wydawcą (zamiast selfpublishingu)

Masz ponad 5 mln subskrybentów na YouTube i postanawiasz wydać książkę. Idziesz z tym do jednego z wydawnictw, publikujesz bestseller i wszyscy są szczęśliwi? Bardzo chciałbym, żeby tak było, ale rzeczywistość wygląda rozmaicie.

Zapraszam Cię do obejrzenia tego wideo, w którym Nicolas Cole przepytał Ali Abdaala o wrażenia po wydaniu „Feel Good Productivity” (swoją drogą polecam książkę, polskie wydanie jest dostępne pt. „Paradoks produktywności” na stronie MT Biznes).

Selfpublishing

Bardzo podobnie (ale nie dosłownie oczywiście) wyglądają moje rozmowy z Autorki i Autorami, gdy mówię o selfpublishingu.

Wywiad jest bardzo treściwy i zrobiłem sobie z niego dużo notatek.

Zaczyna się od porównania rynku sprzedaży tradycyjnej do internetu, a później robi się jeszcze ciekawiej. Jak wygląda proces publikacji z wydawcą i co tak naprawdę jest potrzebne, by wydać książkę samemu.

Selfpublishing przynosi zdecydowanie większe zyski. Zapewnia też większą niezależność. Dużo zależy od tego, jak patrzysz na swoją twórczość – czy krótko, czy długoterminowo… Czy zaliczka jest tego warta?

Kopalnia wiedzy dla kogoś, kto rozważa wydanie książki i jest przed decyzją, w którą stronę pójść.

Najbardziej podobały mi się też refleksje widoczne na twarzy Aliego im dalej ta rozmowa szła do przodu… Polecam!

Tradycyjny wydawca vs Self-publishing »

 

strzalka

📰 Pozostałe materiały warte Twojego kliknięcia:

➡️ Jak napisałam ofertę, która w niszowej branży zarobiła ponad 400 000 złotych w rok »
Magdalena Owsiany / Burza w Mózgu 8 dni temu zrobiła świetny live o pisaniu ofert w Internecie. Widoczność materiału jest powiązana ze sprzedażą jej szkolenia Sprzedawaj słowem i już jutro znika, dlatego polecam Ci wejście jak najszybsze pod ten link po dużą dawkę wiedzy. Magda mówi o tym, jak pokazać atuty produktu, przekonać odbiorcę, jak przedstawiać cenę… Bardzo dobre nagranie, które warto przerobić jak najszybciej!

➡️ Uwielbiam tworzyć produkt od zera i obserwować, jaką wartość daje odbiorcom »
Najnowszy wywiad z serii Historie Twórców na blogu Imker. Tym razem na nasze pytania odpowiedziała Kamila Gębik, CEO KAMMEDIA, CCO GO2NFT, autorka książek o e-commerce fashion i beauty. Poznaj początki biznesu rozmówczyni w sieci, a także dalsze plany. Wiedza dla osób, które dopiero startują – dobry przykład, jak z czasem kariera twórczyni się rozwija.

➡️ 7 lekcji, które uczyniły mnie lepszym marketingowcem »
Niall Ratcliffe napisał świetny newsletter pokazujący jego główne lekcje jako osoby zajmującą się promocją w internecie. Jest mnóstwo sposobów na zostanie marketinowcem, ale praktyka sprawza się najlepiej. Do mnie najbardziej trafia lekcja 1, 5 i 6. Jestem ciekaw Twoich refleksji w tym zakresie.

➡️ Jak zbudować dochodowy kanał YouTube „bez twarzy” w 72 godziny »
Kanały na YouTube, w których nie widać twarzy twórczyni i twórcy to nowy trend, który obserwuję od jakiegoś czasu. Tutaj 40-minutowa rozmowa Grega Isenberga z Jonathanem Courtney’em o szansie dla twórców, którzy nie chcą stać przed kamerą. Jak rozpocząć taki kanał, przykłady tego typu materiałów. Warto zgłębić temat.

strzalka

🖼️ Na zakończenie

Alex Finn z konkretnym przesłaniem na X (dawny Twitter):

Wpis na X

 

Brutalna rzeczywistość:
Kiedy zaczynasz budować swoją publiczność, nikogo to nie obchodzi.
Najlepszy post na świecie da ci 2 polubienia.
Najlepszy Space da ci 5 słuchaczy.
Będziesz chciał wszystko rzucić.
Nie ma algorytmu, który pozwoliłby ominąć harówkę, przez którą każdy musi przejść.
Rozwiązanie: Twórz tyle wysokiej jakości treści, że nie będziesz już mógł być ignorowany.
strzalka

Tyle na dziś.

Spodziewaj się ode mnie kolejnego maila na temat selfpublishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »

 

PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »
🎓 Akademia Twórcy Internetowego »

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup