fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Sztuka autopromocji dla niezależnych autorów – sprawdzone sposoby

  z dnia: 29 sierpnia 2023

Jako niezależny autor niezwiązany z żadnym wydawnictwem możesz cieszyć się sporą swobodą i atrakcyjnymi zarobkami. Jednocześnie musisz wykazać się większym zaangażowaniem, zwłaszcza jeśli chodzi o promowanie swojej twórczości. Z jakich rozwiązań warto korzystać, by zapewnić sobie rozpoznawalność?


Sztuka autopromocji dla niezależnych autorów – najważniejsze informacje

Zaczniemy od kilku ogólnych rad, które pomogą Ci odnieść sukces. Wbrew pozorom sztuka autopromocji dla niezależnych autorów nie różni się tak bardzo od działań podejmowanych przez duże domy wydawnicze. Kluczowe jest to, że w tym przypadku to Ty musisz wszystkim się zająć. Ogromną rolę odgrywa Twój wizerunek. Można określić go magnesem, który będzie przyciągał do Ciebie odbiorców. Przemyśl, jak chcesz być postrzegany przez innych, które cechy wyeksponować i z czego uczynić swój największy atut. Pamiętaj, że powinieneś znaleźć coś, co będzie Cię wyróżniało, jednak nie udawaj kogoś, kim nie jesteś. Prędzej czy później brak autentyczności wyjdzie na jaw i sprawi, że stracisz zdobyte wcześniej zaufanie czytelników, a większość z nich postrzega Ciebie i Twoje publikacje jako nierozerwalną całość. Wizerunek musi być spójny. Bądź więc naturalny, szczery i konsekwentny, a zobaczysz, że takie podejście zaprocentuje w przyszłości.


Dołóż wszelkich starań, żeby zaistnieć w Internecie

Masz już książkę albo inny produkt, który chcesz sprzedać i wiesz, w jaki sposób pragniesz być postrzegany przez innych. Przyszedł czas na opracowanie Twojej własnej strategii promocji. Wykorzystaj fakt, że spora część naszego życia toczy się dziś w sieci. To w Internecie robimy zakupy, szukamy inspiracji na prezent dla bliskich osób, czy odpowiedzi na nurtujące nas pytania. Załóż swoje autorskie profile w mediach społecznościowych. Wybierz dwie platformy, które dobrze znasz i które potrafisz obsługiwać tak, żeby zrobić użytek z ich potencjału. Rozwijaj konta, regularnie publikując na nich interesujące treści – wpisy, zdjęcia, filmy. Wchodź w interakcje z odbiorcami. Dyskutuj z nimi, lajkuj ich komentarze, udostępniaj Wasze wspólne zdjęcia. Pokazuj im kulisy swojej pracy i w miarę możliwości organizuj konkursy z symbolicznymi nagrodami. Liczba obserwujących będzie rosła szybciej, niż Ci się wydaje! Zainwestuj w swoją stronę internetową. To na niej znajdą się najważniejsze informacje na temat Ciebie i Twojej twórczości. Musi być funkcjonalna i zapadać w pamięć, więc najlepiej będzie skonsultować się z profesjonalistami, którzy ją dla Ciebie wykonają. Jeżeli pozwala Ci na to czas, rozważ założenie własnego bloga. Publikuj na nim wpisy utrzymane w luźnym, niezobowiązującym stylu i zdobywaj linki prowadzące do niego z innych, wartościowych witryn.


Zadbaj o to, by sporo o Tobie mówili

Im więcej będą o Tobie mówili, tym szybciej uda Ci się wypromować i zyskać rozpoznawalność, na której Ci zależy. Nawiąż współpracę z osobami, które zajmują się recenzowaniem książek. Nasza rada? Wyślij swoją publikację kilku recenzentom, którzy cieszą się sporymi zasięgami w sieci oraz mają wyrobiony autorytet w środowisku literackim. Już sam fakt, że o Tobie wspomną, przyniesie Ci sporo korzyści. Warto też przekazywać swoją twórczość lokalnym mediom, które nie tylko zajmują się recenzowaniem, ale mogą również objąć ją swoim patronatem. Przyjmuj propozycje udzielenia wywiadów i organizuj spotkania z czytelnikami. Mogą odbywać się w bibliotekach, klimatycznych kawiarniach albo księgarniach. Wszystkie takie wydarzenia nagłaśniaj w swoich mediach społecznościowych, a krok po kroku będziesz dzięki temu budował swoją popularność w naturalny i ciekawy sposób. Zachęcaj odbiorców do tego, żeby dzielili się opiniami na temat Twoich publikacji. Pochlebne komentarze zachowuj i eksponuj, na przykład na swojej stronie internetowej. Nie bój się chwalić swoimi sukcesami!


Wykorzystuj różne narzędzia marketingowe i kanały komunikacji

Zachęcamy Cię do tego, żeby eksperymentować z różnymi formami promocji. Dzięki temu przekonasz się, co w Twoim przypadku działa najlepiej. W dotarciu do szerokiego grona odbiorców pomoże Ci zrobienie listy mailingowej i korzystanie z niej zawsze, gdy będziesz chciał przekazać coś ważnego. Poza tym sprawdź, co mogą Ci zaoferować darmowe i ogólnodostępne programy do tworzenia kompozycji graficznych. Wykonaj w nich plakaty reklamowe, które następnie rozwiesisz w okolicy albo udostępnisz w wersji cyfrowej. Sporo ludzi to wzrokowcy, dlatego te naprawdę ciekawe szybko zapadną im w pamięć. Miej to na uwadze również, gdy będziesz projektował okładki swoich książek. Jak widzisz, jako self-publisher masz całkiem sporo możliwości. Zrób z nich użytek i zdobądź rozpoznawalność, na którą zasługujesz. W IMKER zapewnimy Ci kompleksową obsługę i z przyjemnością pomożemy Ci dotrzeć do szerokiego grona odbiorców z Twoimi książkami, ebookami i nie tylko. Zapraszamy do skorzystania z naszej oferty!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez IMKER spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (dawniej „IMKER KRZYSZTOF BARTNIK”) z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️