fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Fulfillment dla e-commerce – dlaczego warto z niego skorzystać?

  z dnia: 13 grudnia 2022

Prowadzenie własnego sklepu internetowego to nie tylko sprzedaż oferowanych produktów, ale również wykonywanie szeregu innych obowiązków, takich jak m.in. pakowanie zamówień, ich wysyłka czy odpowiadanie na reklamacje.

Właściciele sklepów nie zawsze mają czas i zasoby, aby samodzielnie realizować wszystkie te procesy. Z pomocą przychodzą usługi fulfillmentu.


Czym jest fulfillment?

Fulfillment to usługa polegająca na zleceniu firmowych procesów zewnętrznemu wykonawcy, który posiada odpowiednie zasoby i stosowne doświadczenie w outsourcingu poszczególnych zadań.

Operatorzy oferujące fulfillment to najczęściej firmy specjalizujące się w logistyce, sprzedaży i kompleksowej obsłudze klienta, dlatego ich usługi idealnie sprawdzają się w przypadku sklepów internetowych.

Co ważne, outsourcing może obejmować obsługę wszystkich procesów wewnętrznych i zewnętrznych, jak i tylko poszczególne elementy, z którymi jako właściciel sklepu e-commerce masz problem.


Jakie korzyści płyną z fulfillmentu dla e-commerce?

Branża e-commerce to segment rynku, który najczęściej korzysta z usług fulfillmentowych. Z czego wynika popularność tego rozwiązania?

Otóż każdy właściciel sklepu internetowego stara się, aby jego biznes funkcjonował bez zarzutu. Nie jest to proste zadanie, ponieważ prowadzenie sklepu w modelu e-commerce wiąże się z koniecznością realizowania szeregu procesów. To m.in. magazynowanie produktów, dbanie o asortyment i politykę cenową, marketing, pakowanie produktów, wysyłka, obsługa reklamacji, księgowość czy stały kontakt z klientem.

Można oczywiście zajmować się tymi wszystkimi rzeczami samodzielnie, jednak istnieje alternatywne rozwiązanie w postaci usług outsourcingowych. Dzięki temu jako właściciel sklepu internetowego zyskujesz pewność, że wszystkie kluczowe elementy twojego biznesu działają jak w szwajcarskim zegarku i zgodnie z najwyższymi standardami.

Poza tym z twoich barków zdjęte zostają obowiązki, które pochłaniają w końcu mnóstwo czasu.

Zaoszczędzone godziny możesz przeznaczyć na strategiczne działania dla rozwoju swojej marki, takie jak marketing czy rozwój oferowanego asortymentu.

Co więcej, fulfillment dla e-commerce zakłada także usługi magazynowania towaru, a zatem możesz w pełni zrezygnować z wynajmowania czy utrzymywania własnej przestrzeni, co oczywiście przekłada się na znaczne obniżenie kosztów.


Jakie usługi warto outsourcować w branży e-commerce?

Zastanówmy się, jakie konkretnie zadania można zlecić firmie zewnętrznej w formie fulfillmentu. Usługi tego typu najczęściej obejmują kluczowe aspekty dla sklepów internetowych. Są to:

  • odbiór dostaw i przyjęcie towaru: jedną z najważniejszych kwestii w prowadzeniu biznesu e-commerce jest stałe dbanie o asortyment i dostępność poszczególnych produktów.
    To nie lada wyzwanie, ponieważ odbiór dostaw i przyjęcie zamówionego towaru może być niezbędny nawet kilka razy w tygodniu. Firma zewnętrzna posiada odpowiednie zasoby i doświadczenie, aby realizować ten proces zgodnie z procedurami i ustalonym harmonogramem.
  • magazynowanie: większość firm fulfillmentowych posiada własne przestrzenie magazynowe, które udostępnia swoim kontrahentom. Magazyny te są doskonale wyposażone i posiadają wszelkie niezbędne funkcjonalności, dzięki którym przechowywany towar jest w pełni bezpieczny.
  • pakowanie zamówień: jeśli zamówiony towar ma dotrzeć do klientów w idealnym stanie, kluczowe jest jego odpowiednie zapakowanie. W przeciwnym razie klienci nie tylko zechcą zwrócić zamówienie, ale również mogą wystawić marce negatywną opinię.
    Zlecenie procesu pakowania firmie fulfillmentowej to pewność, że każda paczka zostanie zapakowana z dbałością o najdrobniejsze detale oraz będzie odpowiednio zapakowana. Co ważne, większość usługodawców outsourcingowych oferuje własne opakowania, które mogą być dodatkowo spersonalizowane czy wyprodukowane z materiałów ekologicznych.
  • organizacja wysyłki zamówień: wysyłka to jeden z najważniejszych elementów całego procesu sprzedaży w sklepie internetowym. Zdecydowana większość firm fulfillmentowych zapewnia nadanie paczki tego samego dnia, o ile zamówienie zostanie złożone do określonej godziny. Dzięki temu klient otrzymuje swoje produkty w maksymalnie krótkim czasie, a to oczywiście wpływa na jego pozytywną opinię o całej marce.
    Co ważne, w interesie firm zewnętrznych jest oferowanie wysyłki również poza granice kraju i korzystanie z najlepszych przewoźników, ponieważ obecnie coraz większa liczba sklepów internetowych planuje ekspansję swojej marki także na rynki zagraniczne.

Warto dodać, że powyższy zakres można rozszerzyć również o dodatkowe usługi, które z punktu widzenia prowadzenia sklepu internetowego są kluczowe.
W IMKER oferujemy naszym klientom również kompleksowe prowadzenie biura obsługi klienta, obsługę zwrotów i zamówień hurtowych, organizację akcji promocyjnych/przedsprzedaży, czy informacje o statusie dostawy, czy zatowarowania.


Jeśli szukasz doświadczonej i profesjonalnej firmy fulfillmentowej, serdecznie zapraszamy do kontaktu z naszymi specjalistami. W IMKER zadbamy o logistyczną stronę twojego biznesu najlepiej, jak potrafimy!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️