fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Optymalizacja kosztów w e-commerce dzięki usłudze fulfillment

  z dnia: 23 maja 2023

Czy wiesz, że prowadząc własny sklep internetowy, możesz skutecznie optymalizować swoje koszty i zwiększać przychody za sprawą współpracy z zewnętrzną firmą outsourcingową? Brzmi irracjonalnie? W naszym dzisiejszym artykule przedstawimy ci kilka konkretnych przykładów, w jaki sposób tego dokonać!


Optymalizacja kosztów w e-commerce za sprawą fulfillmentu

Jeśli prowadzisz własny sklep internetowy, to z pewnością zdajesz sobie sprawę, jak istotna jest regularna i odpowiednio zaplanowana optymalizacja kosztów w e-commerce. Tego typu działania nie należą oczywiście do najprostszych, szczególnie biorąc pod uwagę wszechobecną konkurencję i trudną sytuację gospodarczą. W dzisiejszej rzeczywistości owa optymalizacja kosztów jest szczególnie ważna, dlatego zdecydowanie warto postawić na nowoczesne i sprawdzone rozwiązania. Należy do nich bohater naszego dzisiejszego artykułu, czyli fulfillment dla e-commerce.

Na czym konkretnie polega ta usługa? W dużym uproszczeniu to po prostu zlecenie części obowiązków właściciela/pracownika sklepu do zewnętrznej, wyspecjalizowanej firmy. Dla wielu przedsiębiorców to niezwykle korzystne rozwiązanie, które w dłuższej perspektywie generuje oszczędności czasu i pieniędzy. Które obszary warto outsourcować i jaki ma to wpływ na optymalizację kosztów w e-commerce?


Które obszary działalności warto zlecić na zewnątrz?

Jednym z najważniejszych elementów w prowadzeniu własnego sklepu internetowego jest zatowarowanie i magazynowanie. Aby z powodzeniem zagospodarować ten obszar, konieczny jest dostęp do przestrzeni magazynowej. Wielu właścicieli sklepów decyduje się na zakup lub najem magazynu, co oczywiście generuje niemałe koszty (również eksploatacyjne czy związane z wyposażeniem magazynu).

Doskonałą alternatywą jest w tym przypadku skorzystanie z usług zewnętrznej firmy, która dysponuje własnym magazynem. Wówczas jako przedsiębiorca nie musisz posiadać własnej hali, a odbiór dostaw i przyjęcie towaru również możesz zlecić swojemu partnerowi. Profesjonalna firma zewnętrzna posiada wszelkie niezbędne zasoby i doświadczenie, aby realizować ten proces zgodnie z procedurami i przyjętym harmonogramem, dzięki czemu po prostu zaoszczędzisz czas i dodatkowe środki.


Czy da się zwiększyć przychód sklepu dzięki outsourcingowi?

Skoro optymalizacja kosztów w e-commerce została już omówiona, przejdźmy do kwestii zwiększania przychodów dzięki współpracy z zewnętrzną firmą fulfillmentową. Czy to w ogóle realne? Oczywiście, że tak! Tego typu usługodawcy (jak np. IMKER) mogą zająć się również kompleksową obsługą twoich klientów: odpowiadaniem na wiadomości, prowadzeniem biura klienta, obsługiwaniem zwrotów i reklamacji, interweniowaniem u przewoźników czy nawet organizowaniem różnego rodzaju akcji promocyjnych i przedsprzedaży.

Część z tych obszarów również dotyczy optymalizacji kosztów, ponieważ wówczas możesz zrezygnować z zatrudniania dodatkowej osoby do pomocy w sklepie. Wszystkie jednak pomogą ci zwiększyć dochody, ponieważ wesprą twój wizerunek w sieci. Dla przykładu: obecnie podczas wakacji czy nagłej niedyspozycji borykasz się z problemem responsywnego obsługiwania swoich klientów, co przekłada się na ich rosnące niezadowolenie i wzrost negatywnych opinii na temat twojej marki. Jeśli zlecisz obsługę klienta na zewnątrz, problem ten zostanie całkowicie wyeliminowany, a wszystkie następne opinie z całą pewnością będą wyłącznie pozytywne, co zachęci do zakupów kolejnych klientów!

Co więcej, zyskasz czas na rozwijanie swojego biznesu: rozszerzanie oferty, ulepszanie funkcjonalności sklepu czy działania marketingowe. To także niezwykle ważny czynnik w zwiększaniu sprzedaży w e-commerce.

Kolejny sposób na optymalizację kosztów w e-commerce przy wsparciu zewnętrznej firmy to pakowanie i wysyłka zamówień. Aby paczka dotarła do klienta na czas i w idealnym stanie, konieczne jest realizowanie tych zadań ze szczególną starannością. To z kolei wymaga odpowiednich umiejętności, wyposażenia i zasobów czasowych. Prędzej czy później niezbędna okaże się pomoc ze strony dodatkowych osób – nowych pracowników sklepu.

Doskonałą alternatywą jest w tym przypadku współpraca z zewnętrzną firmą outsorcingową, która zajmie się wszystkimi kwestiami logistycznymi. Opłata za realizację podobnych usług zazwyczaj jest dużo niższa niż pensja etatowego pracownika sklepu. Rozwiązanie to nie generuje również dodatkowych kwestii formalnych, które w przypadku zatrudnienia dodatkowej osoby bywają niezwykle skomplikowane.

Jeśli zastanawiasz się nad fulfillment niektórych elementów swojej działalności, serdecznie zapraszamy do kontaktu. Realizujemy m.in. działania z zakresu obsługi klienta, pakowania czy wysyłki zamówień. Oferujemy także profesjonalne usługi magazynowe. E-commerce to jeden z naszych kluczowych obszarów, dlatego z przyjemnością przygotujemy dla ciebie spersonalizowaną ofertę!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez IMKER spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (dawniej „IMKER KRZYSZTOF BARTNIK”) z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️