Już ponad 100 niezależnych Autorów jest w IMKER. Działamy razem!

  z dnia: 21 października 2020

Twórcy internetowi coraz chętniej decydują się na wydawanie swoich książek w modelu self-publishing. Dystrybucja online wśród odbiorców zgromadzonych wokół bloga, podcastu lub kanału na YouTube jest skuteczniejsza, a Autor może zarobić nieporównywalnie więcej niż podczas współpracy z tradycyjnym wydawnictwem.


Wiemy o czym mówimy!

Na liście Klientów IMKER, którzy postanowili wydać samodzielnie książkę jest już ponad 100 nazwisk.

Joanna Okuniewska, autorka podcastów Tu Okuniewska i Ja i moje przyjaciółki idiotki, Marcin Iwuć, twórca bloga Finanse Bardzo Osobiste, Łukasz Wdowiak z LukasTV, Łukasz Kielban autor bloga i kanału na YouTube Czas DżentelmenówTomasz Micherda , autor Od kelnera do milionera. To tylko niektóre osoby, które we wrześniu 2020 r. nawiązały z nami współpracę.

Cieszy nas, że wśród twórców internetowych rośnie świadomość tego, jak dużym potencjałem jest własna zaangażowana publiczność. Mając wiernych odbiorców swoich treści, nie muszą decydować się na współpracę z tradycyjnym wydawnictwem, z którym musieliby się dzielić nie tylko lwią częścią przychodów ze sprzedanych książek, ale także prawami autorskimi.

Według naszych obserwacji, niezależni Twórcy, którzy wydadzą książkę tematycznie bliską ich dotychczasowym treściom, mogą liczyć na sprzedaż na poziomie 5-10 proc. liczby wszystkich swoich fanów. Wielu z nich jest w stanie już w przedsprzedaży znaleźć klientów na cały kilkunastotysięczny nakład.


Przeczytaj także:


Wyniki IMKER

W IMKER self-publisherzy stanowią zdecydowanie największą część Klientów. Od lat współpracujemy także z innymi cenionymi twórcami internetowymi, m.in. z Michałem Szafrańskim z Jak Oszczędzać Pieniądze, Krzysztofem Gonciarzem, Olą Budzyńską Pani Swojego Czasu, Moniką Smulewicz HR na szpilkach, a od niedawna także z Marcinem Korczykiem Pan Tabletka, Joanną Glogazą, czy z twórcami kanału PodróżoVanie – Katarzyną i Łukaszem Gawlas.

Rosnąca liczba tak chętnie współpracujących z nami Autorów oznacza po naszej stronie konieczność szybkiego skalowania zaplecza do wzrostu i nieustających inwestycji w rozwój. Gdy zebraliśmy to wszystko na jednej grafice, to wyszło nam tak:

Wyniki sprzedażowe jednoznacznie wskazują na to, że trend samo-wydawania jest w Polsce coraz bardziej popularny, a dystrybucja niezależnych publikacji coraz bardziej efektywna.

Do końca września 2020 r. w IMKER wysłaliśmy więcej paczek niż w całym 2019 roku. Zwiększyliśmy jednocześnie liczbę pracowników o 37 proc., powierzchnię magazynową o 43 proc., a liczbę klientów o 26 proc.

W przypadku realizowanych zamówień w okresach styczeń – wrzesień, porównanie 2019 z 2020 rokiem wygląda następująco:

Cieszymy się, że działamy razem!

W październiku podpisaliśmy także umowę z setnym self-publisherem. Jednak znacząca i okrągła liczba 100 niezależnych autorów nie była długo aktualna, już podpisywane są kolejne umowy.

–  Cieszymy się nie tylko z rozwoju naszej firmy, ale przede wszystkim z tego, jak profesjonalizuje się cały rynek niezależnych autorów – ekspertów w swoich dziedzinach. Od pięciu lat staramy się wspierać i edukować naszych klientów w zakresie skutecznej sprzedaży w modelu self-publishing. Cieszymy się, że nauka nie idzie w las, a autorzy piszą wartościowe książki, które następnie sprzedają w ogromnych nakładach, i to bez ponoszenia znaczących kosztów na marketing – tłumaczy Krzysztof Bartnik, założyciel firmy IMKER.

Na self-publishing decydują się jednak nie tylko autorzy, którzy planują sprzedać ogromne nakłady i zarobić milionowe kwoty. Wielu twórców pisze z myślą o wąskim gronie odbiorców, oczekującym wysoko wyspecjalizowanych treści. Jeżeli autorzy dobrze oszacują wielkość nakładu, inwestycja w samodzielnie wydaną książkę zwróci się już przy kilkuset sprzedanych egzemplarzach.

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup