Jak wypromować książkę marketingową – skuteczne strategie dla autorów

  z dnia: 19 grudnia 2023

Za Tobą bardzo ważny krok. Napisałeś swoją książkę marketingową! Z pewnością znalazłeś już czas na to, by wznieść toast za ten sukces, dlatego teraz możemy skupić się na kolejnym bardzo ważnym etapie, którym jest promowanie Twojego dzieła. Jakie działania podjąć, żeby usłyszało o nim szerokie grono odbiorców? Co zrobić, by publikacja znakomicie się sprzedawała i przyniosła Ci rozpoznawalność? Postaramy się odpowiedzieć na te pytania.


Jak wypromować książkę marketingową? To nie takie trudne!

Mimo tego, że świat promocji i reklamy nie ma przed Tobą tajemnic, możesz nam wierzyć, że warto posłuchać o tym, jak wypromować książkę marketingową. Inspiracji i przydatnych trików nigdy nie za wiele! Kluczowe jest to, żeby uświadomić sobie, jaka potęga tkwi w marketingu. To dzięki niemu o Twoim produkcie usłyszy wiele osób i będą postrzegały go tak, jak Ty byś tego chciał. Szeroki wybór narzędzi, które masz do swojej dyspozycji, pozwoli Ci zwiększyć sprzedaż i zbudować, lub umocnić pozycję na rynku wydawniczym. Warto podkreślić, że z dobrodziejstw marketingu najlepiej korzystać już na etapie tworzenia publikacji, by zaintrygować odbiorców. Cały ten proces kontynuuj nawet wtedy, gdy książka zostanie wydana. To bardzo ważne, bo pozwoli Ci na uzyskanie znacznie lepszych efektów, niż miałoby to miejsce w przypadku krótszej kampanii promocyjnej. Poza tym nie zmarnujesz potencjału, który kryje się w możliwościach reklamowania dostępnego już produktu.


Kim jest Twój czytelnik i gdzie możesz go spotkać?

Najskuteczniejsze działania marketingowe to te, które są w pełni dopasowane do grupy docelowej. Zanim więc zaczniesz cokolwiek planować, otwórz edytor tekstu, albo chwyć kartkę papieru i opisz osoby, którym dedykowana jest Twoja książka. Zrób to bardzo szczegółowo, uwzględniając takie kwestie jak to, czym się interesują, gdzie bywają, co lubią robić w wolnym czasie, gdzie pracują lub jakie mają plany zawodowe i jakie wartości są dla nich najważniejsze. Poznanie swoich przyszłych czytelników sprawi, że lepiej ich zrozumiesz i będziesz wiedział jak do nich dotrzeć. Zaprojektujesz komunikację, która ich zaciekawi i która będzie dla nich przystępna oraz przekonująca i wiarygodna.


Książka marketingowa a potęga Internetu

Zastanawiając się nad tym, jak wypromować książkę marketingową, nie można zapomnieć o potędze Internetu. Zapewnia szerokie pole do popisu odnośnie do reklamy, co niesie ze sobą zarówno szanse, jak i zagrożenia. Aby uniknąć prowadzenia zbyt wielu nieskoordynowanych działań jednocześnie, radzimy najpierw stworzyć kompletną strategię promocji online. Określ jej cele i założenia, zaprojektuj styl i charakter przekazu, a następnie wybierz kilka narzędzi, do których mogą należeć: media społecznościowe, strony, fora internetowe i blogi. Zdecyduj, co będziesz chciał zrobić i rozplanuj to w czasie. Przeanalizuj też budżet, którym dysponujesz.


Garść inspiracji, czyli przykładowe formy reklamy w sieci

Przyszła pora na konkretne przykłady sposobów reklamowania książki w sieci. Załóż swój profil autora na wybranej platformie społecznościowej i zaangażuj się w jego rozwijanie. Systematycznie publikuj interesujące treści – zdjęcia, filmy, krótkie teksty. Znakomitym rozwiązaniem jest dzielenie się fragmentami promowanej książki jeszcze przed jej wydaniem. Zadbaj o to, by nawiązać więź z internautami poprzez odpowiadanie na ich pytania, czy reagowanie na komentarze. Nie zaszkodzi współpraca z popularnymi blogerami oraz influencerami. Pochlebne recenzje, które zaprezentują oni swoim licznym obserwatorom, pomogą Ci wypromować swoje dzieło. Możesz też zainwestować w płatne reklamy w popularnych serwisach internetowych.


Marketing w praktyce

Wykaż się kreatywnością i postaw na guerilla marketing, czyli niestandardowe metody promocji. Robią duże wrażenie na odbiorcach, a nie kosztują wiele. Bazują na elemencie zaskoczenia i świeżości. W tym przypadku książkę możesz reklamować poprzez nadruki na materiałowych torbach rozdawanych przechodniom, graffiti, czy interaktywne instalacje. Doskonałym pomysłem jest również zorganizowanie spotkania autorskiego i przeprowadzenie na nim ćwiczenia ukazującego moc marketingu. Istotne jest to, by zachęcić przybyłych do uczestnictwa w tym przedsięwzięciu, a na pewno zapamiętają tę przygodę na długo.


Monitoruj skuteczność działań promocyjnych

Warto na bieżąco sprawdzać, czy to, co robisz, jest skuteczne. Skorzystaj z bezpłatnego narzędzia Google Alerts, dzięki któremu dowiesz się, jak często wpisywano Twoje nazwisko lub tytuł książki do wyszukiwarki Google. Zainteresowanie użytkowników w social media sprawdzisz przy pomocy Sprout Social i Brand24. Oczywiście to tylko kilka z wielu dostępnych opcji. Dane, które w ten sposób uzyskasz i wyciągnięte na ich podstawie wnioski pozwolą Ci upewnić się, że to, co robisz, ma sens, lub wprowadzić ewentualne modyfikacje, by zwiększyć efektywność.

Wiemy, że jako autor, musisz radzić sobie z wieloma obowiązkami. Pisanie, druk książki, logistyka. Jest tego naprawdę sporo, dlatego w Imker z chęcią ułatwimy Ci życie i weźmiemy na siebie część zadań. Zapewnimy kompleksową obsługę logistyczną zamówień i pomożemy w sprzedaży. Jesteśmy otwarci na propozycje, dlatego z chęcią omówimy z Tobą indywidualny model współpracy. Zapraszamy!

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup