Udało się. Opublikowałeś swoją książkę fotograficzną. To duży sukces, a Tobie z pewnością zależy na tym, żeby Twoje dzieło trafiło do jak największego grona odbiorców. Aby tak się stało, musisz zaangażować się w działania marketingowe, które wypromują produkt. Dziś podzielimy się z Tobą kilkoma sprawdzonymi sposobami, które Ci to ułatwią!
W tym artykule przeczytasz o:
Siła mediów społecznościowych, czyli jak promować swoją książkę fotograficzną?
Większość z nas korzysta z mediów społecznościowych. Służą nam do dzielenia się z innymi interesującymi treściami, do utrzymywania kontaktów i obserwowania marek, które darzymy sympatią. Wykorzystaj to i załóż swój profil autora, na którym będziesz regularnie udostępniał przykuwające uwagę i angażujące posty.
Niczym się nie ograniczaj – nie istnieją sztywne reguły, które mówią o tym, jak promować swoją książkę fotograficzną. To mogą być kolaże, fotografie, krótkie teksty, a nawet filmy video. Różnorodność sprawdza się naprawdę dobrze, bo każdy może znaleźć coś dla siebie.
Jesteśmy pewni, że jako self-publisher nie narzekasz na brak pomysłów, więc puść wodze fantazji i zabierz się do działania. Staraj się, by inni udostępniali to, co umieszczasz w social mediach. Aktywnie komentuj posty na innych profilach o dużej liczbie obserwujących, jednak rób to w przemyślany sposób.
Postaw raczej na błyskotliwe, merytoryczne opinie, albo zabawne przemyślenia, a nie na prośby o odwiedzenie Twojego konta. To zdecydowanie nie jest mile widziane i zostanie potraktowane jako spam. Buduj relacje z odbiorcami. Odpowiadaj na ich wiadomości, zachęcaj do dyskusji i podkreślaj, jak cieszysz się, że zapoznali się z Twoją twórczością. Polecamy też zorganizować przynajmniej jeden konkurs, w którym do wygrania będzie Twoja książka.
To zawsze zwiększa ruch na profilu i pomaga reklamować produkt.
Strona internetowa, blog, forum – tam też możesz reklamować produkt
Internet to nie tylko media społecznościowe. Równie dobrze możesz promować swoją książkę fotograficzną na stronach www. Własna witryna będzie przyszłościową inwestycją, która sprawi, że inni będą postrzegali Cię jako profesjonalistę.
Zamieść na niej najważniejsze informacje na temat swojego dorobku artystycznego i systematycznie dziel się informacjami na temat publikacji. Idź o krok dalej i sięgnij po nasze autorskie narzędzie, którym jest SalesCRM. Dzięki niemu sprzedaż Twojej książki stanie się maksymalnie prosta i przyjemna dla klientów i dla Ciebie. O nic nie będziesz musiał się martwić, bo to my wszystkim się zajmiemy! Wykorzystaj wolny czas na to, by udzielać się na popularnych forach internetowych.
W luźnej dyskusji, w naturalny sposób wspominaj o swoim produkcie, a wzbudzisz zainteresowanie odbiorców. Jeżeli dysponujesz budżetem, który chciałbyś przeznaczyć na reklamę, możesz skontaktować się z popularnymi blogerami albo właścicielami poczytnych serwisów i wykupić artykuł sponsorowany.
Należysz do grona osób, które uwielbiają kontakt z innymi i mają rozwinięte umiejętności komunikacyjne? Rozważ organizowanie wirtualnych transmisji video, podczas których będziesz promował swoje dzieła. Nie zaszkodzi też skorzystać z wiedzy, którą już posiadasz, żeby przykuć uwagę konsumentów.
Stwórz darmowy webinar, albo krótkiego ebooka poświęconego tematyce, która nie ma przed Tobą tajemnic i która jest ściśle związana z książką fotograficzną. Będą dostępne nieodpłatnie, ale dzięki nim dasz się poznać osobom, które być może zainwestują pieniądze w Twoją twórczość.
Działaj lokalnie – skuteczne promowanie książki fotograficznej
Nie samym Internetem człowiek żyje, prawda? Właśnie dlatego chcemy zachęcić Cię do tego, żebyś postawił również na promowanie książki fotograficznej w najbliższym otoczeniu. Organizuj spotkania w klimatycznych miejscach, podczas których będziesz dzielić się z gośćmi inspiracjami, ciekawostkami dotyczącymi procesu kreatywnego oraz informacjami na temat swojej publikacji.
Znakomitym pomysłem jest połączenie sił z innymi autorami. W końcu co dwie głowy to nie jedna! Możecie wspólnie urządzać wystawy, a także skontaktować się z miejscowymi ośrodkami kultury i skorzystać z ich wsparcia. Zaprezentowanie się podczas miejscowego tygodnia sztuki również nie zaszkodzi.
Nie bój się kontaktować z lokalną prasą, radiem i telewizją. To wciąż kluczowe źródła wiedzy dla wielu osób, więc nie można ich bagatelizować, bo docierają do szerokiego grona ludzi. Jeżeli będziesz mieć szczęście, możliwe, że książka zostanie przez nie objęta patronatem.
Poczułeś się zainspirowany i zachęcony do działania? I o to nam chodziło! Z chęcią pomożemy Ci w wydaniu kolejnej książki, niezależnie od tego, czy będzie to audiobook, ebook, czy tradycyjny, papierowy produkt. W IMKER zapewniamy kompleksową obsługę, tak, żebyś mógł skupić się wyłącznie na tej przyjemnej części swojej pracy. Zapoznaj się z naszą ofertą i dołącz do grona zadowolonych klientów!