Jak promować książkę biznesową? Te sposoby warto wypróbować

  z dnia: 28 listopada 2023

Reklama dźwignią handlu. Każdy przedsiębiorca wie, ile prawdy jest w tym powiedzeniu. Nie dziwi więc, że jako autor książki biznesowej zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób ją wypromować. Obecnie możesz korzystać z tak wielu narzędzi marketingowych, że z pewnością wybierzesz coś dla siebie. Dziś podzielimy się z Tobą kilkoma sprawdzonymi sposobami!


Promowanie książki biznesowej – od czego zacząć?

Zanim przystąpiłeś do pisania swojej książki, z pewnością zastanawiałeś się nad tym, komu ją dedykujesz. Identyfikacja grupy docelowej jest niezwykle istotna, żeby móc we właściwy sposób komunikować się z odbiorcami. Teraz przyszedł czas na to, by nieco lepiej ich poznać i zrozumieć czego oczekują i w jaki sposób żyją. Odpowiedz sobie na następujące pytania: gdzie najczęściej można spotkać moich potencjalnych czytelników? Z jakich mediów korzystają? Jakie wartości sobie cenią? Dysponując takimi informacjami, będziesz mógł ułożyć kompletną strategię promocyjną, która okaże się efektywna. Unikniesz w ten sposób straty czasu i środków przeznaczonych na działania, które nie są skuteczne.


Buduj swoją markę, to się opłaca

Warto mieć na uwadze to, że dla wielu ludzi autor oraz jego dzieła to jedność. Nietrudno więc zgadnąć, że rozsądnie będzie zainwestować w budowę marki osobistej. Gdy sam zyskasz rozpoznawalność, Twoje publikacje również spotkają się ze sporym zainteresowaniem odbiorców. To zupełnie naturalne zjawisko. Co zrobić, żeby skupić na sobie uwagę? Zacznij udzielać wywiadów w lokalnej prasie. Uczestnicz w rozmaitych inicjatywach przeznaczonych dla przedsiębiorców. Jeśli czujesz, że masz wiele do powiedzenia, rozważ założenie strony internetowej i systematycznie wypełniaj ją interesującymi felietonami, wnikliwymi spostrzeżeniami dotyczącymi prowadzenia działalności gospodarczej i nie tylko. Dbaj o dobry PR – zarówno swój, jak i swojej firmy. Unikaj kryzysów wizerunkowych, a jeżeli jakiś już się pojawi, staraj się rozwiązać go możliwie jak najszybciej.


Aktywnie działaj w sieci

Promowanie książki biznesowej w Internecie jest łatwiejsze, niż mogłoby się wydawać. Na początek wystarczy, że założysz swój autorski profil na wybranej platformie społecznościowej. Masz sporą dowolność co do treści, jakie będziesz na nim umieszczać, ale dbaj o to, by cały przekaz był starannie przemyślany i spójny. Nie ograniczaj się do materiałów w jednej formie. Krótkie teksty, grafiki, zdjęcia, filmy video… Niech będzie interesująco i różnorodnie! Dobrze czujesz się w rozmowach z innymi? W takim razie nie tylko odpowiadaj na komentarze, ale od czasu do czasu organizuj spotkania live przeznaczone dla Twoich obserwatorów. Każde z nich poświęcaj konkretnemu zagadnieniu, a ostatnie kilkanaście minut przeznacz na udzielanie odpowiedzi na pytania zadawane przez oglądających. Na koniec w paru słowach zareklamuj swoją książkę i gotowe!


Jak promować książkę biznesową podczas wydarzeń branżowych?

Zainteresuj się targami książki organizowanymi w okolicy. Tego rodzaju eventy regularnie przyciągają wielu miłośników literatury, którzy są otwarci na poznawanie nowych pozycji i pisarzy. Pojawiaj się na nich i nawiązuj bezpośredni kontakt z czytelnikami oraz pozostałymi autorami. Może uda Ci się rozpocząć wartościowe znajomości, które zaprocentują? Kontakt z innymi twórcami pozwoli Ci na wymianę doświadczeń i praktycznych wskazówek. Nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, by połączyć siły z innym twórcą i wzajemnie się promować. Korzystaj ze swojej książki w trakcie rozmaitych konferencji biznesowych i targów branżowych. Gdy występujesz w roli prelegenta, znakomitym rozwiązaniem będzie użycie fragmentów publikacji i cytowanie ich podczas przemawiania.


Spotkania autorskie – najważniejsze informacje

Ostatni sposób, który chcielibyśmy dziś omówić to organizowanie spotkań autorskich. Stwarzają okazję do tego, żeby zacieśniać relacje z czytelnikami i budować grono oddanych odbiorców. Wchodź w dyskusje, omawiaj interesujące fragmenty publikacji, zapisuj indywidualne dedykacje na sprzedanych egzemplarzach i dokumentuj te eventy. Następnie dziel się szczegółowymi relacjami w swoich mediach społecznościowych i obserwuj, jak zainteresowanie książką rośnie. Będziesz pod wrażeniem!

Jak sam już z pewnością zauważyłeś, promowanie książki biznesowej wymaga sporego zaangażowania, energii oraz czasu. Obawiasz się, że trudno będzie Ci sprostać temu wyzwaniu? Self-publishing wcale nie oznacza tego, że będziesz musiał radzić sobie ze wszystkim sam. Z chęcią udzielimy Ci potrzebnego wsparcia. Oddeleguj nam te mniej interesujące zadania, takie jak wysyłka produktów, czy obsługa sklepu internetowego. W Imker idziemy z duchem czasu i dopasowujemy ofertę do indywidualnych potrzeb klienta. Z nami nie musisz o nic się martwić, bo na pewno Cię nie zawiedziemy. Do zobaczenia!

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup