Handel elektroniczny od lat cieszy się ogromną popularnością, która nie słabnie – przeciwnie – coraz więcej przedsiębiorców decyduje się przenieść swój biznes do sieci. Z czego wynika ten trend? Dlaczego model e-commerce ma takie wzięcie? Tego dowiesz się z naszego dzisiejszego artykułu.
W tym artykule przeczytasz o:
Wygoda i dostępność
Największą zaletą sprzedaży internetowej jest komfort zakupów i duża dostępność różnego rodzaju produktów. Z punktu widzenia klienta to przede wszystkim oszczędność czasu, ponieważ nie musi on spędzać długich godzin na poszukiwaniu idealnego przedmiotu. Wystarczy zaledwie kilka kliknięć, aby odnaleźć satysfakcjonującą ofertę i dokonać zakupu, a towar w ciągu maksymalnie kilku dni zostanie dostarczony pod wskazany adres. Jest to szczególnie istotne w przypadku osób, które mieszkają w małych miejscowościach i stacjonarnie nie mają dostępu do produktów swoich ulubionych marek.
Możliwość porównywania różnych ofert
To, co przyciąga odbiorców do kupowania w sieci, to także bogata oferta różnych producentów. Dzięki temu klienci mogą swobodnie przeglądać propozycje wielu marek, zestawiać je ze sobą, porównywać i wybierać te najbardziej atrakcyjne. Jest to bardzo wygodne, bezpieczne, komfortowe i opłacalne rozwiązanie. Z punktu widzenia konsumenta to bowiem szansa na zakup danego przedmiotu w możliwie najniższej cenie.
Płatności online
Nie da się ukryć, że gotówka powoli umiera. Obecnie zdecydowana większość konsumentów korzysta z kart bankowych oraz wygodnych płatności online. Za zakupy w sklepie internetowym najczęściej płaci się właśnie bezgotówkowo, podczas gdy niektóre sklepy stacjonarne nie wprowadziły jeszcze nawet możliwości płatności kartą. Dzięki temu za wybrane produkty można również zapłacić np. będąc za granicą.
Dostawa pod same drzwi
Jednym z największych atutów handlu internetowego jest z całą pewnością możliwość złożenia zamówienia z dostawą pod same drzwi. To szczególnie ważne dla osób, które na codzień mogą narzekać na małą ilość wolnego czasu lub brak możliwości wyjścia z domu w określonych godzinach (np. z powodu małych dzieci czy choroby). Co więcej, sklepy online najczęściej oferują kilka różnych form dostawy, co również jest niezwykle wygodne i praktyczne.
Globalny zasięg
Kolejną zaletą sprzedaży w modelu e-commerce jest globalny zasięg, czyli możliwość dotarcia do potencjalnych klientów w całym kraju, a nawet za granicą. Sklepy stacjonarne są bowiem znacznie ograniczone za sprawą swojej lokalizacji, przez co odwiedzają je zazwyczaj wyłącznie lokalni konsumenci. Sklep online pozwala prowadzić sprzedaż bez tego typu ograniczeń, co oczywiście widocznie przekłada się na większe zyski z prowadzonego biznesu.
Możliwość szybkiego sprawdzenia opinii
Handel online to także możliwość błyskawicznego zapoznania się z opiniami innych konsumentów na temat danego produktu czy usługi. Jak wiadomo, pozytywne rekomendacje to jeden z najsilniejszych dowodów słuszności dla potencjalnego klienta. Opinie znaleźć można wszędzie: zarówno w wyszukiwarce Google, jak i w mediach społecznościowych czy na różnego rodzaju forach. M.in. dlatego odbiorcy tak chętnie decydują się na zakupy online.
Potencjał marketingowy
Prowadzenie sprzedaży w internecie to również większe możliwości reklamowe. Marketing online jest obecnie niezwykle skuteczny i efektywny, a poszczególne kanały dotarcia do potencjalnych klientów umożliwiają niezwykle precyzyjne targetowanie grupy docelowej. Dzięki temu konsumenci mogą szybciej i łatwiej dotrzeć do twoich produktów, a kreatywne komunikaty reklamowe świetnie kreują w odbiorcach potrzebę zakupu oraz budują świadomość całej marki.
Poza tym w świecie digital marketingu funkcjonuje wiele strategii pozwalających dotrzeć do osób, które finalnie nie zdecydowały się na dokonanie zakupu. Tego typu działania określamy mianem remarketingu. Sklep internetowy można promować m.in. na Facebook’u, Instagramie, TikTok’u, YouTube czy w obrębie wyszukiwarki Google.
Liczne promocje i rabaty
Odbiorców przyciągają również różnego rodzaju akcje specjalne organizowane w sklepie online. Promocje i rabaty zachęcają potencjalnych klientów do dokonania zakupu tu i teraz. Wielu właścicieli sklepów internetowych celowo oferuje klientom atrakcyjne zniżki na pierwsze zamówienie, aby finalnie przekształcić ich w powracających i lojalnych konsumentów. Internauci zdają sobie z tego sprawę, dlatego chętnie sprawdzają oferty sklepów w modelu e-commerce.
Jak widzisz, handel online ma naprawdę wiele zalet. Właśnie w nich tkwi istota popularności tego modelu. Jeśli również rozważasz przeniesienie swojego biznesu do sieci lub myślisz o uruchomieniu dodatkowego kanału sprzedaży internetowej, może zainteresować cię wygodny fulfillment dla e-commerce. Chcesz poznać więcej szczegółów? Odezwij się do nas, a z przyjemnością przedstawimy ci spersonalizowaną ofertę!