W obecnej rzeczywistości każda firma, która chce pozyskać nowych klientów i wyróżnić się na tle konkurencji, musi zatroszczyć się o swój wizerunek i obecność w sieci. Jedną z podstaw w tym zakresie jest oczywiście firmowa strona internetowa. Czy warto tworzyć ją w przypadku małych i średnich firm? Odpowiedź brzmi: oczywiście, że tak!
W tym artykule przeczytasz o:
Dlaczego obecność firmy w sieci jest tak istotne?
Obecnie zdecydowana większość konsumentów poszukuje różnego rodzaju usług i towarów właśnie w internecie. To rozwiązanie niezwykle proste, szybkie i komfortowe. Nawet jeśli docelowo planują zakup w sklepie lub punkcie stacjonarnym, wcześniej chętnie sprawdzają szczegółową ofertę danej firmy i zapoznają się z dostępnymi w sieci opiniami na jej temat. Jeśli firma nie posiada własnej strony internetowej, może zostać uznana przez potencjalnego klienta jako mało wiarygodna i nieprofesjonalna. Firmowa witryna jest zatem swego rodzaju wizytówką przedsiębiorstwa, a jej posiadanie wiąże się z szeregiem istotnych korzyści.
Strona internetowa dla małej lub średniej firmy – dlaczego warto?
Jakie konkretnie korzyści niesie za sobą firmowa strona internetowa? Przede wszystkim dzięki własnej witrynie możesz wyróżnić się na tle konkurencji i dotrzeć do większej ilości klientów. Tworząc wirtualną wizytówkę swojego przedsiębiorstwa, tak naprawdę błyskawicznie stajesz w szranki ze swoją największą konkurencją, pozostawiając w tyle mniej ambitnych usługodawców. Co więcej, posiadanie firmowej strony internetowej (niezależnie od wielkości firmy) to także istotny czynnik wizerunkowy. Potencjalni klienci nabiorą wówczas do ciebie więcej zaufania i zaczną postrzegać twoją markę jako rzetelną, ugruntowaną i profesjonalną. Firmowa strona www to również możliwość prowadzenia działań marketingowych, które przekierowywać będą odbiorców właśnie na twoją witrynę.
Jakie funkcje spełnia firmowa strona internetowa?
Zastanówmy się teraz, jakie funkcje spełnia firmowa strona internetowa. Przede wszystkim jest to twoja wizytówka w sieci, która pozwala ci na atrakcyjną i nowoczesną prezentację swojej oferty. Powinna być ona skonstruowana w sposób przejrzysty, czytelny i przyjazny dla potencjalnego klienta. Warto skorzystać z języka korzyści i estetycznych grafik produktowych, które dodatkowo zachęcą odbiorcę do zakupu lub przesłania zapytania ofertowego.
Kolejna kwestia dotyczy budowania trwałych i długofalowych relacji z klientami. Na firmowej stronie internetowej możesz bowiem stworzyć dedykowaną przestrzeń blogową, na której możesz regularnie umieszczać przydatne i wartościowe dla odbiorców treści. Co ważne, merytoryczne i odpowiednio napisane artykuły na firmowym blogu mogą także istotnie wpłynąć na pozycjonowanie witryny w sieci. Wystarczy zoptymalizować je pod kątem SEO, czyli konkretnych fraz kluczowych. Ponadto firmowa strona powinna ułatwiać potencjalnym klientom kontakt z przedstawicielem firmy. W tym celu najlepiej sprawdzi się zakładka kontakt.
Firmowa strona internetowa spełnia również funkcję marketingową, która jest niezwykle istotna z perspektywy prowadzenia własnego biznesu. Dzięki własnej witrynie możliwe jest bowiem uruchomienie szeregu działań płatnych oraz organicznych, które mają na celu przekierowanie odbiorców z grupy docelowej właśnie do wirtualnej wizytówki danej firmy. Skutecznej reklamy w dzisiejszych czasach potrzebuje praktycznie każde przedsiębiorstwo, a firmowa strona internetowa jest niezbędna do prowadzenia tego typu działań w sposób efektywny. Mamy tu na myśli przede wszystkim pozycjonowanie (SEO) oraz wszelkiego rodzaju kampanie w mediach społecznościowych i wyszukiwarce Google.
Jak zaprojektować firmową witrynę?
Aby stworzyć stronę internetową swojej firmy, możesz skorzystać tak naprawdę z dwóch rozwiązań: zrobić to w pełni samodzielnie lub zdecydować się na współpracę z fachowcem. Tworzenie prostych stron www o nieskomplikowanym interfejsie i małej ilości funkcjonalności nie jest wcale aż tak trudne, jak sądzi wiele osób. Fakt – konieczne będzie zakupienie domeny i zaprojektowanie odpowiedniego wyglądu strony, jednak z pomocą przychodzą gotowe szablony, przy których użyciu proces ten jest dużo bardziej intuicyjny. Jeśli jednak chcesz, aby twoja strona prezentowała się w 100% profesjonalnie, była unikalna i wyposażona w dodatkowe funkcjonalności (np. wypełnienie formularza, płatność online czy złożenie zamówienia), wsparcie specjalisty może okazać się niezbędne. W tym celu możesz zgłosić się do dedykowanej firmy lub poszukać freelancera. Fulfillment firmowej strony internetowej to najlepsze rozwiązanie również wtedy, gdy zależy ci na czasie i sam narzekasz niestety na jego brak.
Jeśli potrzebujesz wsparcia z zakresu fulfillmentu, serdecznie zapraszamy do kontaktu. W IMKER specjalizujemy się we wspieraniu przedsiębiorców i twórców z każdego sektora!