U mnie ta porada nie działa

Dzień dobry!

Przez kilkanaście tygodni sprawdzałem jedną z często powtarzanych porad, która dotyczy pozyskiwania nowych odbiorców newslettera.

Mówi ona o tym, żeby poprosić swoich subskrybentów o polecenie newslettera innym osobom (idealnie w każdej wysyłanej wiadomości).

Ale nie rekomendacja ogólna, tylko indywidualna na zasadzie “poleć ten newsletter swojemu jednemu (tylko) znajomemu!”.

I tak też robiłem. Oraz obserwowałem efekty.

Co się okazało?

Że ta porada w moim przypadku kompletnie nie działa.

Na koniec każdego e-maila (sekcja PS) umieszczałem prośbę o polecenie, jednak nowi subskrybenci nie przychodzili z tego źródła.

Dużo lepiej konwertuje u mnie rekomendacja newslettera w social mediach oraz zapowiadanie nowych treści, które dopiero będę wysyłał. To sprawia, że liczba subskrybentów rośnie.

Dlaczego prośba o polecenia nie działa?

Wydaje mi się, że skrzynka odbiorcza każdego z nas to miejsce (jakkolwiek to nie brzmi) “święte” i nie chcemy tego typu poleceniem naruszać “świętości” u kogoś innego.

Sporo osób traktuje też inbox jak listę rzeczy do zrobienia, a już na pewno uważa maila za swoją własną przestrzeń. Ciężko tak od ręki wymyślić osobę, której może się przydać właśnie czytany newsletter…

Dlatego nie znajdziesz już na końcu tej wiadomości prośby o polecenie newslettera swojemu (tylko) jednemu znajomemu.

Oczywiście będzie mi miło, jeśli to zrobisz 😎 Ale powtarzanie tej sekcji nie przynosi żadnych efektów, a niepotrzebnie zajmuje miejsce.

Zastanów się, czy tak też nie jest u Ciebie…

A teraz zapraszam Cię do najnowszej edycji najlepszego newslettera dla Twórczyń i Twórców od IMKER, która co wtorek ląduje w Twojej skrzynce 👍


✍️ Polecam Ci moje najnowsze publikacje w social media:

​Pomysł na 🔄 automatyczną kampanię marketingową 📈 ​
Codziennie masz okazję na wysłanie do Klienta miłej (i skutecznej!) kampanii urodzinowej. Poradnik do wdrożenia.

​Jak współpracować z innymi przy pisaniu i wysyłaniu Bardzo Ważnej Wiadomości? ✉️ ​
Czy wiesz, że w Google Docs możesz wspólnie tworzyć e-maile i importować je go skrzynki nadawczej jednym kliknięciem?

​Jak codziennie sprzedawać swoje książki na Facebooku? 🤝🏻​
Obszerne, mające chyba ponad 100 tysięcy znaków, case study (!!!) pt. “3.000.000+ zł przychodu z książek dietetycznych, czyli jak zarabiać dzięki reklamom Facebook [case study Salaterka.pl].

​Jeden ze sposobów na drugie, trzecie i kolejne zamówienia od tego samego klienta 🛒​
Warto skupić swoją uwagę na tym, by kupujący wrócił do Ciebie po drugie, trzecie i kolejne zamówienia już bez wydawania większego budżetu promocyjnego.


📖 Artykuły, które warto przeczytać:

1. Jak 937 twórców wydałoby 2022 dolarów na rozwój swojego biznesu? »
Ciekawe wyniki ankiety dla twórców, którą przeprowadziła platforma podia. Kluczowe wyniki przedstawiają się następująco:

  • 43% twórców zainwestowałoby w zewnętrzną pomoc dla swojego biznesu
  • 25,4% twórców zainwestowałoby w nowy sprzęt
  • 26,7% twórców zainwestowałoby w oprogramowanie
  • 24,3% twórców zainwestowałoby w swoją edukację
  • 17,8% twórców wydałoby pieniądze na płatną reklamę.

A Ty na co byś wydała / wydał taki budżet?

2. Dziesięć konkretnych wykresów, które świetnie opisują branżę podcastów » 
Erik Jones na Twitterze opublikował ciekawy wątek, pokazujący na obrazkach aktualne spojrzenie na branżę podcastów. Można tego wyciągnąć wnioski dla siebie. Do tego warto dołożyć też artykuł, z którego wprost wynikają rosnące nakłady na promocję w podcastach
-> Przychody z reklam podcastów w USA osiągnęły w 2021 roku 1,4 miliarda dolarów ».

3. Jak korzystać z reklam na Facebooku, aby uzyskać więcej subskrybentów newslettera? »
Skoro polecenia newslettera, które opisałem na wstępnie nie działają, warto spróbować czegoś innego. Tutaj konkretny poradnik, jak podejść do tematu pozyskiwania odbiorców przy użyciu reklam na Facebooku. To może być dobry kierunek.


📣 Na zakończenie

Świetna infografika, która zbiera porady od Aliego Abdaala na temat tworzenia materiałów na YouTube: Cztery lata nauki robienia YouTube przełożone na ponad 15 lekcji [infografika] » Polecam szczególnie ostatni punkt 👍


Tyle na dziś.

Spodziewaj się zatem kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży własnych produktów w Internecie w najbliższym czasie.

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS #PomagamUkrainie

PS 2 Moja poprzednia wiadomość, pt.  Rynek Twórczyń i Twórców dopiero się zaczyna? 🚀 , miała współczynnik open rate na poziomie 48,8%, a w linki kliknęło w niej 10,2% osób. Dziękuję!

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup