Świetny landing do sprzedaży książki? 📈 Zobacz, jak wygląda strona „Mine”

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Świetny landing do sprzedaży książki? 📈 Zobacz, jak wygląda strona „Mine”

  z dnia: 2 marca 2021

Cześć !

Ostrzegam, że to wydanie newslettera będzie trochę dłuższe, niż zwykle – przygotowałem dla Ciebie konkretną inspirację! 🤩


Gdy rozpoczynasz sprzedaż swoich książek w internecie, musisz zdecydować się, jak będzie wyglądała Twoja strona sprzedażowa.

Bardzo często gotowy wygląd, w formie karty produktu, otrzymujesz wraz
z rodzajem wybranego oprogramowania sklepowego (trochę więcej o tym pisałem o tym w poradniku Self-publishing. Jak zacząć samodzielnie sprzedawać w internecie? »»).

Jest jednak skuteczniejszy sposób na zaprezentowanie książki potencjalnym klientom: stworzenie dedykowanego landing page’a.

Dużo można mówić o tym, co taka dobra witryna docelowa mieć powinna,
a czego nie.

Znacznie lepszym sposobem jest jednak pokazanie Ci konkretnego przykładu strony do sprzedaży książek, która w ostatnim czasie najbardziej wpadła mi
w oko…

Przed Tobą strona sprzedażowa książki  „Mine!: How the Hidden Rules of Ownership Control Our Lives”:

Na pierwszym ekranie strony (widocznym na ekranie) umieszczono tutaj to, co najważniejsze:

  • dużą, wyraźną okładkę
  • krótki filmik promocyjny
  • dobrze zaprojektowane menu z dodatkowymi informacjami
  • przyciski akcji: dowiedz się więcej i zakupowy (ten pojawia się po najechaniu na okładkę).

Chwilę później zebrane są cytaty od pierwszych recenzentów książki – ekspertów w danym temacie.

Twórcy strony zbierają także aktywnie listę mailingową i oferują darmowego ebooka w zamian za pozostawienie swoich danych kontaktowych (imię oraz adres e-mail). Później takim osobom mogą proponować zakup samej książki.

Następne dowiadujemy się więcej o samej książce oraz poznajemy opinie recenzentów. Zebrane są też wzmianki prasowe dotyczące wydawanego tytułu z różnych mediów.

Autorzy nie sprzedają swojej książki na stronie bezpośrednio (a powinni, pewnie nie znają jeszcze usług IMKER! :)), odsyłają użytkowników do wszystkich księgarni online, gdzie tytuł jest dostępny.

Na Twoją uwagę zasługują również:

1) sekcja opisująca autorów (z opcją szerszych informacji po kliknięciu):

2) świetne wprowadzenie odnośników do social mediów dotyczących autorów – osobno są podane linki do Twittera i LinkedIn twórców, a osobno do Instagrama i Facebooka dotyczacego samej książki.

Zobacz:

Strona „Mine!” bardzo dobrze prezentuje się także na mobile – elementy, na które nie ma miejsca są przeniesione niżej lub ukryte w menu zbiorczym.

Czy strona jest idealna? Nie ma takich stron 😎

Jest świetnie zrobiona, ale też można przyczepić się do kilku rzeczy.

Na pewno na stronie „Mine!” zmieniłbym moment pojawiania się pop-upu z propozycją zapisu do newslettera (wyskakuje od razu po wejściu). Idealnie byłoby, gdyby odkrywał się przy przewijaniu strony, np. w połowie jej wysokości. Jeżeli jednak statystyki pokazują, że lepiej go pokazać od razu, to oczywiście nic bym nie ruszał 😉

Brakuje mi też sekcjiDlaczego warto przeczytać?” i „Dla kogo jest ta książka?„. Sporo odpowiedzi na te pytania znajduje się w samymopisie, jednak jestem fanem lepszego wyróżnienia tych informacji.

To wszystko jednak drobne szczegóły.

Podsumowanie

W mojej ocenie dobrze przygotowany landing page do sprzedaży książki niemal zawsze konwertuje lepiej, niż typowa strona produktowa w sklepie internetowym.

Masz kilka chwil i w zasadzie jedną szansę na pokazanie swojej książki odbiorcy – wykorzystaj ją najlepiej, jak potrafisz!

Jeżeli chcesz poznać obowiązkowe elementy strony do sprzedaży książek do koniecznie sprawdź też mój najnowszy poradnik:

Nie zapomniałem w nim wymienić jeszcze większej liczby przykładów, którymi możesz się inspirować.

No i na koniec…

Bądź o krok do przodu przed autorami „Mine!” i sprzedawaj swoje książki bezpośrednio.IMKER znajdziesz wszystko, czego do tego potrzebujesz 📚

Daj mi proszę znać, jak podoba Ci się strona „Mine!: How the Hidden Rules of Ownership Control Our Lives”!

Czy chcesz więcej takich fajnych przykładów w newsletterze IMKER?


Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.


Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup