Cześć !
W ostatnich tygodniach wprowadziliśmy do naszego oprogramowania do sprzedaży SalesCRM szereg ciekawych funkcji. 🛠️
Według mnie zaciekawią one każdego, kto zajmuje się handlem w Internecie, ze szczególnym wskazaniem na twórców / self-publisherów. 📚
Nowości dotykają samego obszaru finalizacji składania zamówienia, jak i raportów wyników. 🚀
Jestem przekonany, że możesz znaleźć zastosowanie dla tych opcji w swoim biznesie, dlatego poniżej – oprócz listy nowych opcji – pokazuję Ci też ich praktyczne zastosowanie.
Zapraszam! ⤵️
Wprowadź model Pay What You Want i zobacz, jak wpływa na sprzedaż
Model Pay What You Want to bardzo ciekawa opcja do sprzedaży własnych produktów. Przyglądałem się jej od dłuższego czasu i postanowiłem zaoferować użytkownikom SalesCRM taką opcję.
W skrócie, działając w tej koncepcji to klient wybiera ILE finalnie chce zapłacić za oferowany produkt❗
Przedstawiasz korzyści z zakupu, opisujesz oferowaną książkę, ebook, czy nawet kurs internetowy, a klient wybiera ile jest skłonny na to wydać.
Model Pay What You Want pozwala dość szybko uporać się z tematem ustalania finalnej ceny produktu („czy to będzie za dużo? / czy to nie jest za mało?”).
Oferując „dynamiczny” pricing patrzysz na zachowania swoich odbiorców i już od dawna są konkretne case study pokazujące, że wybierając taki scenariusz możesz osiągnąć lepsze wyniki, niż przy standardowym wyborze ceny.
Oczywiście jest też minus tego modelu – sporo osób może wybrać najniższą cenę (czyli poniżej tej, którą zakładano w biznesplanie). Ale znalazłem na to sposób w samym oprogramowaniu.
Jak to zatem działa w SalesCRM?
Otóż podczas tworzenia produktu, pod konfiguracją ceny pojawiła się opcja „Podana cena jest ceną rekomendowaną”. Jeżeli ją zaznaczysz, to wówczas wpisana cena będzie tą wyświetlaną w koszyku.
Dodatkowo możesz ustawić także cenę minimalną! Użytkownik nie będzie mógł zrobić zakupu poniżej tej stawki.
I tyle! 🙂
W koszyku użytkownik otrzyma konkretny komunikat o tym, że kupuje produkt, gdzie sam ustala cenę oraz możliwość jej zmiany.
Wygląda to następująco:
Daj znać, czy widzisz zastosowanie tej opcji w swoim biznesie. ✍️
Kilku klientów SalesCRM zgłaszało mi chęć posiadania takiej możliwości, dlatego chętnie dowiem się jak wypadnie u Was w praktyce!
Sam również planuję ją przetestować podczas sprzedaży książek w lektury.biz
Pobieranie danych z GUS i wystawianie proform
W poprzednim newsletterze dotyczącym konwersji pisałem, że krótka ścieżka zakupowa jest jednym z kluczem do zwiększania liczby zamówień.
Pomimo tego, że w SalesCRM koszyk to w zasadzie jeden krok, cały czas szukam sposobów na to, by ulepszyć dla sprzedawców finalizowanie zamówień. To w końcu przekłada się na konkretne efekty finansowe. 💰
Jako, że spora liczba transakcji to sprzedaż dla firm, wykonaliśmy dwa istotne usprawnienia.
Pierwsze ulepszenie dotyczy wprowadzania samych danych. Jeżeli użytkownik poda NIP firmy w sekcji wystawiania faktury VAT, to wówczas może skorzystać z linku automatycznego pobrania danych z GUS.
Dane załadują się do razu, bez konieczności ich wpisywania!
⬇️
Drugi aspekt to sprzedaż dla firm, ale poprzez proformy.
Nie zawsze jest bowiem tak, że kupujący ma możliwość bezpośredniego opłacenia zamówienia (np. w większych firmach czy bibliotekach).
W tej sytuacji można w ustawieniach dla integracji wFirma, Fakturownia i inFakt skorzystać z opcji „Generuj proformy na życzenie klienta”.
Gdy użytkownik podaje dane firmowe, może poprosić o wygenerowanie takiej proformy z numerem konta i automatyczną wysyłkę do siebie, by później przekazać do działu płatności.
Te zmiany widać dobrze na poniższym obrazku:
Raport z wykorzystanych kodów rabatowych
Dla potrzeb jeszcze dokładniejszego raportowania, oprócz zestawienia sprzedaży i zestawień płatności (które były dostępne do tej pory), dodaliśmy również opcję raportowania po wykorzystanych kodach rabatowych.
Dzięki temu można w łatwy sposób monitorować wykorzystanie rabatów (np. inny kod w kampanii powitalnej, inny na określoną promocję).
Na podstawie kodów rabatowych można też z powodzeniem uruchomić prosty program partnerski.
Przydzielamy kod rabatowy do partnera, a później obserwujemy sprzedaż z tego kodu w ciągu danego miesiąca i na tej podstawie robimy rozliczenie.
Proste i skuteczne 😎
Automatyczne przekierowanie do płatności po złożeniu zamówienia
W myśl skracania ścieżki zakupowej przyda się jeszcze jedna rzecz.
Otóż w SalesCRM od dawna jest dostępna opcja automatycznego przekierowania do systemu płatności po złożeniu zamówienia. ⚙️
Znajduje się ona w sekcji Konfiguracja -> Proces zakupowy
To sprawia, że użytkownik nie musi wykonywać dodatkowego kliknięcia w celu opłacenia zamówienia – od razu trafia do płatności i ją finalizuje (czy to BLIKiem czy szybkimi płatności bankowymi).
W sklepach, które nie mają takiej opcji widać, że nie każdy użytkownik dokonuje opłaty. W SalesCRM ten problem znika.
Sprzedajesz w Internecie?
Jeżeli jesteś internetowym twórcą czy self-publisherem, gorąco zachęcam Cię do przetestowana tworzonego w IMKER oprogramowania zakupowego.
Cały czas rozwijamy je z myślą o tym, żeby użytkownicy sprzedawali jeszcze więcej.
Powyższa lista (wraz z przykładami zastosowania) to na pewno nie jest koniec zaplanowanych przez nas zmian i wprowadzania ulepszeń.
Jeżeli chcesz sprawdzić SalesCRM i przekonać się, czy jest rozwiązaniem właśnie dla Ciebie, to odpisz na tę wiadomość! ✍️
Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.
—
Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl