Co powiesz na sprzedaż produktów, kiedy klient sam ustala ich cenę? 🤔

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Co powiesz na sprzedaż produktów, kiedy klient sam ustala ich cenę? 🤔

  z dnia: 17 sierpnia 2021

Cześć !

W ostatnich tygodniach wprowadziliśmy do naszego oprogramowania do sprzedaży SalesCRM szereg ciekawych funkcji. 🛠️

Według mnie zaciekawią one każdego, kto zajmuje się handlem w Internecie, ze szczególnym wskazaniem na twórców / self-publisherów. 📚

Nowości dotykają samego obszaru finalizacji składania zamówienia, jak i raportów wyników. 🚀

Jestem przekonany, że możesz znaleźć zastosowanie dla tych opcji w swoim biznesie, dlatego poniżej – oprócz listy nowych opcji – pokazuję Ci też ich praktyczne zastosowanie.

Zapraszam! ⤵️


Wprowadź model Pay What You Want i zobacz, jak wpływa na sprzedaż

Model Pay What You Want to bardzo ciekawa opcja do sprzedaży własnych produktów. Przyglądałem się jej od dłuższego czasu i postanowiłem zaoferować użytkownikom SalesCRM taką opcję.

W skrócie, działając w tej koncepcji to klient wybiera ILE finalnie chce zapłacić za oferowany produkt❗

Przedstawiasz korzyści z zakupu, opisujesz oferowaną książkę, ebook, czy nawet kurs internetowy, a klient wybiera ile jest skłonny na to wydać.

Model Pay What You Want pozwala dość szybko uporać się z tematem ustalania finalnej ceny produktu („czy to będzie za dużo? / czy to nie jest za mało?”).

Oferując „dynamiczny” pricing patrzysz na zachowania swoich odbiorców i już od dawna są konkretne case study pokazujące, że wybierając taki scenariusz możesz osiągnąć lepsze wyniki, niż przy standardowym wyborze ceny.

Oczywiście jest też minus tego modelu – sporo osób może wybrać najniższą cenę (czyli poniżej tej, którą zakładano w biznesplanie). Ale znalazłem na to sposób w samym oprogramowaniu.

Jak to zatem działa w SalesCRM?

Otóż podczas tworzenia produktu, pod konfiguracją ceny pojawiła się opcja „Podana cena jest ceną rekomendowaną”. Jeżeli ją zaznaczysz, to wówczas wpisana cena będzie tą wyświetlaną w koszyku.

Dodatkowo możesz ustawić także cenę minimalną! Użytkownik nie będzie mógł zrobić zakupu poniżej tej stawki.

I tyle! 🙂

W koszyku użytkownik otrzyma konkretny komunikat o tym, że kupuje produkt, gdzie sam ustala cenę oraz możliwość jej zmiany.

Wygląda to następująco:

Daj znać, czy widzisz zastosowanie tej opcji w swoim biznesie. ✍️

Kilku klientów SalesCRM zgłaszało mi chęć posiadania takiej możliwości, dlatego chętnie dowiem się jak wypadnie u Was w praktyce!

Sam również planuję ją przetestować podczas sprzedaży książek w lektury.biz


Pobieranie danych z GUS i wystawianie proform

W poprzednim newsletterze dotyczącym konwersji pisałem, że krótka ścieżka zakupowa jest jednym z kluczem do zwiększania liczby zamówień.

Pomimo tego, że w SalesCRM koszyk to w zasadzie jeden krok, cały czas szukam sposobów na to, by ulepszyć dla sprzedawców finalizowanie zamówień. To w końcu przekłada się na konkretne efekty finansowe. 💰

Jako, że spora liczba transakcji to sprzedaż dla firm, wykonaliśmy dwa istotne usprawnienia.

Pierwsze ulepszenie dotyczy wprowadzania samych danych. Jeżeli użytkownik poda NIP firmy w sekcji wystawiania faktury VAT, to wówczas może skorzystać z linku automatycznego pobrania danych z GUS.

Dane załadują się do razu, bez konieczności ich wpisywania!

⬇️

Drugi aspekt to sprzedaż dla firm, ale poprzez proformy.

Nie zawsze jest bowiem tak, że kupujący ma możliwość bezpośredniego opłacenia zamówienia (np. w większych firmach czy bibliotekach).

W tej sytuacji można w ustawieniach dla integracji wFirma, Fakturownia i inFakt skorzystać z opcji „Generuj proformy na życzenie klienta”.

Gdy użytkownik podaje dane firmowe, może poprosić o wygenerowanie takiej proformy z numerem konta i automatyczną wysyłkę do siebie, by później przekazać do działu płatności.

Te zmiany widać dobrze na poniższym obrazku:


Raport z wykorzystanych kodów rabatowych

Dla potrzeb jeszcze dokładniejszego raportowania, oprócz zestawienia sprzedaży i zestawień płatności (które były dostępne do tej pory), dodaliśmy również opcję raportowania po wykorzystanych kodach rabatowych.

Dzięki temu można w łatwy sposób monitorować wykorzystanie rabatów (np. inny kod w kampanii powitalnej, inny na określoną promocję).

Na podstawie kodów rabatowych można też z powodzeniem uruchomić prosty program partnerski.

Przydzielamy kod rabatowy do partnera, a później obserwujemy sprzedaż z tego kodu w ciągu danego miesiąca i na tej podstawie robimy rozliczenie.

Proste i skuteczne 😎


Automatyczne przekierowanie do płatności po złożeniu zamówienia

W myśl skracania ścieżki zakupowej przyda się jeszcze jedna rzecz.

Otóż w SalesCRM od dawna jest dostępna opcja automatycznego przekierowania do systemu płatności po złożeniu zamówienia. ⚙️

Znajduje się ona w sekcji Konfiguracja -> Proces zakupowy

To sprawia, że użytkownik nie musi wykonywać dodatkowego kliknięcia w celu opłacenia zamówienia – od razu trafia do płatności i ją finalizuje (czy to BLIKiem czy szybkimi płatności bankowymi).

W sklepach, które nie mają takiej opcji widać, że nie każdy użytkownik dokonuje opłaty. W SalesCRM  ten problem znika.


Sprzedajesz w Internecie?

Jeżeli jesteś internetowym twórcą czy self-publisherem, gorąco zachęcam Cię do przetestowana tworzonego w IMKER oprogramowania zakupowego.

Cały czas rozwijamy je z myślą o tym, żeby użytkownicy sprzedawali jeszcze więcej.

Powyższa lista (wraz z przykładami zastosowania) to na pewno nie jest koniec zaplanowanych przez nas zmian i wprowadzania ulepszeń.

Jeżeli chcesz sprawdzić SalesCRM i przekonać się, czy jest rozwiązaniem właśnie dla Ciebie, to odpisz na tę wiadomość! ✍️


Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.


Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup