fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Planery i kalendarze – sposób na promowanie własnej marki

  z dnia: 6 października 2021

Planery i kalendarze roczne to od zawsze jedne z najbardziej popularnych gadżetów. Nie tylko ułatwiają codzienną organizację dnia i pilnowanie terminów, ale również przypominają właścicielowi o ważnych świętach oraz inspirują dawką wartościowych sentencji.

Na rynku dostępnych jest wiele planerów dedykowanych osobom, które reprezentują np. konkretny zawód, lub interesują się daną tematyką. Czy warto w ten sposób promować własną markę? Dziś postaramy się odpowiedzieć na to pytanie.

W tym artykule przeczytasz o:

  1. Rodzaje kalendarzy i planerów
  2. Produkcja planera a promocja marki
  3. Który rodzaj kalendarza wybrać do promocji książki?
  4. Co możesz przemycić w kalendarzu?

Rodzaje kalendarzy i planerów

Do dyspozycji mamy kilka rodzajów kalendarzy, których forma zależy przede wszystkim od ich przeznaczenia. Wyróżniamy m.in. kalendarze ścienne, na które stawiają raczej duże firmy chcące przekuć wiszący planer w swoistą reklamę swojego przedsiębiorstwa.

Dalej wymienić możemy kalendarze biurkowe oraz kalendarze trójdzielne, które najczęściej zdobią biurka pracowników danej firmy, ułatwiając im jednocześnie prawidłową organizację codziennego dnia.

Popularne są również kalendarze kieszonkowe, czyli drobne notesy mieszczące się w każdej kieszeni. Takie planery nie umożliwiają jednak sporządzania skrupulatnych notatek, a jedynie zapisywania najważniejszych wydarzeń w danym tygodniu.

Największą popularnością cieszą się bez wątpienia kalendarze książkowe, czyli znane i lubiane notesy, gdzie każdy dzień tygodnia to odrębna strona. W tego typu kalendarzach możliwe jest również umieszczenie różnego rodzaju sentencji, inspiracji, grafik czy map.


Produkcja planera a promocja marki

Jeśli planujesz lub właśnie wydajesz własną książkę, z pewnością zastanawiasz się nad skuteczną strategią promocyjną swojej marki. Jak wiadomo, reklama jest dźwignią handlu i tyczy to się również rynku książkowego. Z tego powodu warto rozważyć wszystkie możliwe rozwiązania, które pomogą przybliżyć nas do odbiorców, a tym samym zachęcić do zakupu publikacji.

Produkcja własnego planera lub kalendarza to świetny sposób na dodatkową promocję marki, przede wszystkim z uwagi na przydatność tego gadżetu. Kalendarz to bowiem wartość dodana, a nie kolejna ulotka czy bezużyteczna smycz. Ponadto czytelnicy będą korzystali z planera przez cały rok, a więc aż przez 365 dni przynajmniej raz dziennie wrócą myślami do swojej twórczości!


Który rodzaj kalendarza wybrać do promocji książki?

Nie każdy rodzaj kalendarza będzie odpowiadał czytelnikom, dlatego warto dobrze się zastanowić, na który format postawić. Jak zwykle wszystko zależy od grupy docelowej.

Jeśli piszesz powieści i zależy ci na nawiązaniu silnej więzi z odbiorcami, wybierz kalendarz książkowy, który umożliwi ci codzienny kontakt z czytelnikiem. Z takich planerów odbiorcy korzystają nawet kilkanaście razy dziennie, a zatem twoja twórczość na dobre wniknie w ich podświadomość, dzięki czemu w dalszej kolejności świadomie dokonają zakupu książki.

Jeśli swoją książkę kierujesz natomiast do bardziej korporacyjnego grona, to świetnym pomysłem będzie produkcja eleganckich planerów na biurko, które subtelnie będą przypominały odbiorcom o interesujących poradnikach twojego autorstwa.

Z kolei osoby starsze preferują kalendarze ściennie i tzw. „zrywki”, głównie za sprawą pogarszającego się wzroku.

Przeanalizuj dokładnie potrzeby grupy docelowej i wybierz taki rodzaj planera, z którym nie będą chcieli się rozstać.


Co możesz przemycić w kalendarzu?

Przejdźmy teraz do kwestii najważniejszej, czyli zawartości kalendarza dla twoich czytelników.

Taka forma promocji wybierana jest przez autorów głównie dlatego, że w planerach można z łatwością przemycić szereg wartościowych informacji, grafik i cytatów. Jeśli tworzysz dla specyficznej grupy odbiorców, takiej jak np. lekarze czy prawnicy, to w twoim kalendarzu mogą znaleźć się np. branżowe anegdoty, kultowe cytaty mistrzów danej dziedziny i odniesienia do twoich poradników.

Planery tego typu pełnią również rolę doskonałego uzupełniania książki. Czytelnicy mogą bowiem zapisywać w nich swoje spostrzeżenia, wykonywać zadania czy planować kolejne zawodowe kroki. Z takiego rozwiązania bardzo często korzystają autorzy poradników żywieniowych i treningowych, a także podróżniczych i ekonomicznych.


Podsumowanie

Produkcja własnego kalendarza sprawi, że między tobą a czytelnikami wytworzy się niewidzialna nić sympatii i porozumienia. Odtąd nie będziesz już dla nich tylko kolejnym autorem, ale codziennym doradcą i asystentem przemawiającym do nich w języku, który znają i lubią. Jeśli właśnie na takich relacjach ci zależy, to stworzenie kalendarza będzie w twoim przypadku strzałem w 10!

Jeśli chcesz zasięgnąć porady, jak wyprodukować własny kalendarz promujący twoją twórczość, zawsze możesz zwrócić się do naszego zespołu. Z przyjemnością pomożemy ci zrealizować to przedsięwzięcie!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.