fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jak wypromować swoją książkę kucharską? Zbiór pomysłów

  z dnia: 10 października 2023

Możesz już z dumą nazwać się autorem książki kucharskiej? Nasze gratulacje! Jesteśmy przekonani, że to wartościowa i interesująca publikacja, która zasługuje na to, by odnieść sukces. Dziś podzielimy się z Tobą sprawdzonymi sposobami na to, jak skutecznie ją promować i cieszyć się licznym gronem czytelników.


Wykorzystaj social media, czyli jak wypromować książkę kucharską?

Zaczniemy od standardowych rozwiązań i pomysłów, z których realizacją poradzi sobie dosłownie każdy. Nie wiesz jak wypromować książkę kucharską bez przeznaczania na ten cel sporego budżetu? Korzystając z ogólnodostępnych, darmowych narzędzi, a zwłaszcza mediów społecznościowych. Załóż swój autorski profil na jednej z wybranych platform i konsekwentnie go rozwijaj. Regularnie publikuj posty, które są nieszablonowe, intrygujące i miłe dla oczu. Dziel się ciekawostkami kulinarnymi, przydatnymi trikami, które ułatwią gotowanie oraz informacjami, na temat wyjątkowych produktów spożywczych. Wstawiaj tam zdjęcia przedstawiające serwowane przez Ciebie potrawy i zachęcaj do dyskusji. Angażuj odbiorców, odpowiadając na ich komentarze i postaraj się, by Twoje treści były często udostępniane przez innych.


Pozwól, by inni poznali Ciebie i Twoją pracę… od kuchni

Aby skutecznie promować swoją książkę, warto uchylić nieco rąbka tajemnicy i pozwolić na to, by odbiorcy zajrzeli do Twojej kuchni. Zaproś ich tam, nagrywając dłuższe filmy pełne porad i wskazówek na temat tego, jak gotować i serwować rozmaite dania. Nie może zabraknąć ujęć, które ukazują Cię przy pracy nad popisowymi potrawami, o których wspomniałeś w publikacji. Wbrew pozorom znakomitym pomysłem będzie również dzielenie się filmikami, które ukazują drobne wpadki. Odbiorcy to uwielbiają, bo dużo łatwiej mogą się wtedy utożsamić z danym twórcą. W końcu nikt z nas nie jest idealny, prawda?


Zyskaj rozpoznawalność w blogosferze

Pozostańmy jeszcze na moment w internetowym świecie. Jeżeli masz lekkie pióro i świetnie radzisz sobie z krótszymi tekstami, rozważ założenie bloga kulinarnego. Dzięki niemu będziesz mógł kreować swoją markę osobistą i docierać do nowych odbiorców, ciesząc się rosnącą rozpoznawalnością. Gdy skorzystasz ze specjalnego narzędzia do sprzedaży online, SalesCRM, znacząco usprawnisz też proces zakupu Twojej książki. Każdy, kto odwiedzi bloga, będzie w stanie złożyć zamówienie szybko, bez żadnych problemów i bez żmudnego przeglądania bogatego asortymentu księgarni. Spróbuj też nawiązać kontakt z blogerami i influencerami kulinarnymi, którzy cieszą się sporymi zasięgami i wiarygodnością. Ich recenzje produktu z pewnością Ci się przysłużą!


Interesujące i niebanalne sposoby promowania książki kucharskiej

Oryginalność się ceni. Wykaż się odwagą i promuj swoją publikację w nietypowy sposób. Zorganizuj kilka wydarzeń tematycznych, podczas których zaprezentujesz książkę i na oczach publiczności przygotujesz jedną z potraw, które się w niej znalazły. Zachwyt zgromadzonych gwarantowany, zwłaszcza jeśli na koniec przeprowadzisz degustację autorskich smakołyków! Odpowiadaj na pytania zgromadzonych, możesz nawet zachęcić ich do tego, by ktoś wcielił się w rolę Twojego pomocnika. Wrażeń nie zabraknie! Zastanów się, czy nie połączyć sił z lokalnymi sklepami sprzedającymi żywność wysokiej jakości. Ty możesz reklamować ich przyprawy, sery, czy owoce, dodając je do swoich posiłków, a ich właściciele umieszczą w swoich lokalach plakaty promujące Twoją książkę.


Stań się kulinarnym autorytetem

W Twojej okolicy z pewnością znajduje się kilka renomowanych restauracji, które nie narzekają na brak klientów. Porozmawiaj z ich właścicielami. To idealne miejsca do zorganizowania krótkich warsztatów kulinarnych, podczas których opowiesz też nieco o swojej publikacji. Jednocześnie dasz się poznać jako kulinarny autorytet, któremu nie brakuje wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Idź za ciosem i nie stroń od popularności. Udzielaj wywiadów w lokalnych mediach i bierz udział w eventach – nie tylko branżowych. Bądź blisko swoich czytelników. Spotkanie autorskie w klimatycznej kawiarni, podczas którego wymienisz z nimi spostrzeżenia na temat gotowania? Czemu nie! Warto też wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców i udostępnić im książkę w kilku formach.


Zastanawiasz się nad wydaniem audiobooka albo e-booka? Chętnie Ci w tym pomożemy! Nie będziesz musiał samodzielnie zajmować się sprawami technicznymi i formalnościami oraz dzielić swoim wynagrodzeniem z wydawnictwem. Zwiększysz zyski, a jednocześnie będziesz spał spokojnie, bo w Imker możesz liczyć na pełen profesjonalizm. Jeśli będziesz chciał się rozwijać i stworzyć własny kurs online albo podcast, również pozostajemy do Twojej dyspozycji. Self-publishing nie ma przed nami żadnych tajemnic. Sam się o tym przekonaj!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️