Możesz już z dumą nazwać się autorem książki kucharskiej? Nasze gratulacje! Jesteśmy przekonani, że to wartościowa i interesująca publikacja, która zasługuje na to, by odnieść sukces. Dziś podzielimy się z Tobą sprawdzonymi sposobami na to, jak skutecznie ją promować i cieszyć się licznym gronem czytelników.
W tym artykule przeczytasz o:
Wykorzystaj social media, czyli jak wypromować książkę kucharską?
Zaczniemy od standardowych rozwiązań i pomysłów, z których realizacją poradzi sobie dosłownie każdy. Nie wiesz jak wypromować książkę kucharską bez przeznaczania na ten cel sporego budżetu? Korzystając z ogólnodostępnych, darmowych narzędzi, a zwłaszcza mediów społecznościowych. Załóż swój autorski profil na jednej z wybranych platform i konsekwentnie go rozwijaj. Regularnie publikuj posty, które są nieszablonowe, intrygujące i miłe dla oczu. Dziel się ciekawostkami kulinarnymi, przydatnymi trikami, które ułatwią gotowanie oraz informacjami, na temat wyjątkowych produktów spożywczych. Wstawiaj tam zdjęcia przedstawiające serwowane przez Ciebie potrawy i zachęcaj do dyskusji. Angażuj odbiorców, odpowiadając na ich komentarze i postaraj się, by Twoje treści były często udostępniane przez innych.
Pozwól, by inni poznali Ciebie i Twoją pracę… od kuchni
Aby skutecznie promować swoją książkę, warto uchylić nieco rąbka tajemnicy i pozwolić na to, by odbiorcy zajrzeli do Twojej kuchni. Zaproś ich tam, nagrywając dłuższe filmy pełne porad i wskazówek na temat tego, jak gotować i serwować rozmaite dania. Nie może zabraknąć ujęć, które ukazują Cię przy pracy nad popisowymi potrawami, o których wspomniałeś w publikacji. Wbrew pozorom znakomitym pomysłem będzie również dzielenie się filmikami, które ukazują drobne wpadki. Odbiorcy to uwielbiają, bo dużo łatwiej mogą się wtedy utożsamić z danym twórcą. W końcu nikt z nas nie jest idealny, prawda?
Zyskaj rozpoznawalność w blogosferze
Pozostańmy jeszcze na moment w internetowym świecie. Jeżeli masz lekkie pióro i świetnie radzisz sobie z krótszymi tekstami, rozważ założenie bloga kulinarnego. Dzięki niemu będziesz mógł kreować swoją markę osobistą i docierać do nowych odbiorców, ciesząc się rosnącą rozpoznawalnością. Gdy skorzystasz ze specjalnego narzędzia do sprzedaży online, SalesCRM, znacząco usprawnisz też proces zakupu Twojej książki. Każdy, kto odwiedzi bloga, będzie w stanie złożyć zamówienie szybko, bez żadnych problemów i bez żmudnego przeglądania bogatego asortymentu księgarni. Spróbuj też nawiązać kontakt z blogerami i influencerami kulinarnymi, którzy cieszą się sporymi zasięgami i wiarygodnością. Ich recenzje produktu z pewnością Ci się przysłużą!
Interesujące i niebanalne sposoby promowania książki kucharskiej
Oryginalność się ceni. Wykaż się odwagą i promuj swoją publikację w nietypowy sposób. Zorganizuj kilka wydarzeń tematycznych, podczas których zaprezentujesz książkę i na oczach publiczności przygotujesz jedną z potraw, które się w niej znalazły. Zachwyt zgromadzonych gwarantowany, zwłaszcza jeśli na koniec przeprowadzisz degustację autorskich smakołyków! Odpowiadaj na pytania zgromadzonych, możesz nawet zachęcić ich do tego, by ktoś wcielił się w rolę Twojego pomocnika. Wrażeń nie zabraknie! Zastanów się, czy nie połączyć sił z lokalnymi sklepami sprzedającymi żywność wysokiej jakości. Ty możesz reklamować ich przyprawy, sery, czy owoce, dodając je do swoich posiłków, a ich właściciele umieszczą w swoich lokalach plakaty promujące Twoją książkę.
Stań się kulinarnym autorytetem
W Twojej okolicy z pewnością znajduje się kilka renomowanych restauracji, które nie narzekają na brak klientów. Porozmawiaj z ich właścicielami. To idealne miejsca do zorganizowania krótkich warsztatów kulinarnych, podczas których opowiesz też nieco o swojej publikacji. Jednocześnie dasz się poznać jako kulinarny autorytet, któremu nie brakuje wiedzy, doświadczenia i umiejętności. Idź za ciosem i nie stroń od popularności. Udzielaj wywiadów w lokalnych mediach i bierz udział w eventach – nie tylko branżowych. Bądź blisko swoich czytelników. Spotkanie autorskie w klimatycznej kawiarni, podczas którego wymienisz z nimi spostrzeżenia na temat gotowania? Czemu nie! Warto też wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców i udostępnić im książkę w kilku formach.
Zastanawiasz się nad wydaniem audiobooka albo e-booka? Chętnie Ci w tym pomożemy! Nie będziesz musiał samodzielnie zajmować się sprawami technicznymi i formalnościami oraz dzielić swoim wynagrodzeniem z wydawnictwem. Zwiększysz zyski, a jednocześnie będziesz spał spokojnie, bo w Imker możesz liczyć na pełen profesjonalizm. Jeśli będziesz chciał się rozwijać i stworzyć własny kurs online albo podcast, również pozostajemy do Twojej dyspozycji. Self-publishing nie ma przed nami żadnych tajemnic. Sam się o tym przekonaj!