Coraz więcej osób wychodzi z założenia, że najlepsza inwestycja to inwestycja w siebie. Postęp technologiczny sprawił, że obecnie możemy uczyć się w komfortowych warunkach i bez wychodzenia z domu. Dysponujesz wiedzą z zakresu programowania i zastanawiasz się nad tym, w jaki sposób podzielić się nią z innymi i na tym zarobić? Stwórz kurs programowania online!
W tym artykule przeczytasz o:
Pierwsze kroki, czyli jak stworzyć kurs z programowania?
Od czego zacząć? Od określenia tego, do kogo zamierzasz trafić ze swoją ofertą. Zastanów się nad tym, czy stworzysz warsztaty przeznaczone dla osób, które stawiają pierwsze kroki w branży IT, czy dla tych, które dysponują już pewnymi umiejętnościami i pragną je doskonalić. Na tej podstawie będziesz mógł zaplanować dalsze działania. Gdy już będziesz wiedział, kogo chcesz uczyć, wybierz temat kursu. Pamiętaj, że nie powinien być zbyt obszerny. Zdajemy sobie sprawę z tego, że jako ekspert możesz pochwalić się znajomością wielu zagadnień, jednak zbyt duża ilość materiału będzie przytłaczająca. Lepszym rozwiązaniem jest zrobienie serii warsztatów poświęconych poszczególnym blokom tematycznym. Dzięki temu każdy będzie mógł wybrać to, czego potrzebuje.
Co zyskają uczestnicy Twojego kursu?
Kolejny krok to zastanowienie się nad tym, czemu ma służyć Twój kurs. Sprecyzuj jego cel i pamiętaj o nim, gdy będziesz pracować nad całym przedsięwzięciem. Powinien być krótki, konkretny i dopasowany do wybranej przez Ciebie grupy odbiorców. Miej na uwadze to, że przyda Ci się także podczas działań promocyjnych. Postaraj się więc, żeby był zachęcający i zawierał w sobie obietnicę, która sprawi, że potencjalni klienci poczują się na tyle zainteresowani, by skorzystać z Twojej oferty. Masz tutaj spore pole do popisu. Celem może być zarówno nabycie umiejętności, które pozwolą na zatrudnienie na stanowisku programisty, jak i opanowanie skomplikowanego zagadnienia, które umożliwi podejmowanie się bardziej ambitnych i lepiej wycenianych projektów.
Zalety szczegółowego planowania
Zanim zabierzesz się za realizację, dokładnie zaplanuj cały kurs. Zgromadź wszystkie niezbędne dane, uporządkuj je i pogrupuj w odpowiednie moduły. Przemyśl kolejność wprowadzania poszczególnych pojęć i formę, w której będziesz je przedstawiać. Dzięki temu nie pogubisz się i nie stracisz wątku, a doskonale wiemy, że wcale o to nietrudno, gdy trzeba radzić sobie z wieloma zadaniami jednocześnie. Notuj, szkicuj i zapisuj godne uwagi pomysły. Przekonasz się, że znacząco ułatwi Ci to całe zadanie.
Zadbaj o to, by kurs programowania był merytoryczny i interesujący
Przyszedł czas na to, by zająć się przygotowaniem materiałów. Sięgaj po filmy wideo, infografiki, zrzuty ekranu i ćwiczenia. Im bardziej zróżnicowane treści, tym prościej będzie Ci utrzymać zainteresowanie i zaangażowanie uczestników na wysokim poziomie. Dołóż wszelkich starań ku temu, by były profesjonalne i solidnie wykonane. Korzystaj z programów przeznaczonych do rejestrowania i obróbki dźwięku takich jak AudaCity. Proste grafiki zrobisz samodzielnie w Canvie, a wideo zedytujesz w iMovie, Lightworks oraz VideoPad. Pamiętaj, że możesz, ale wcale nie musisz, dysponować kamerą, żeby nagrać filmy dobrej jakości. Solidny smartfon w zupełności do tego wystarczy.
Udostępnij kurs na odpowiedniej platformie
Gotowy kurs musisz udostępnić klientom. Jak to zrobić, aby jego użytkowanie było dla nich intuicyjne i wygodne? Z pomocą przyjdzie Ci platforma do kursów. To nic innego jak praktyczne narzędzie, które spełnia również funkcję wizerunkową. Jest stroną internetową wyposażoną w panel logowania. Wpisanie do niego odpowiednich danych zapewnia dostęp do wszystkich materiałów i pozwala zdobywać wiedzę w prosty, intuicyjny sposób. Postępy kursantów są zapisywane, a Ty jako twórca możesz monitorować ich aktywność i pozostawać z nimi w kontakcie. Warto podkreślić, że taką platformę jesteś w stanie zaprojektować na własną rękę. Jeżeli jednak nie chcesz tracić na to swojego cennego czasu, postaw na profesjonalne, gotowe rozwiązanie oferowane przez Imker. W tym przypadku możesz liczyć na kluczowe udogodnienie, którym jest zintegrowanie jej z systemem sprzedaży. Dzięki niemu nie musisz angażować się w dystrybucję i oszczędzasz sobie problemów.
Reklama dźwignią handlu, czyli trochę o promowaniu kursu
Produkt, który możesz już oddać w ręce klientów, trzeba jeszcze odpowiednio promować. Najlepiej skupić się na działaniach prowadzonych w Internecie – reklamie w mediach społecznościowych i w serwisach online poświęconych programowaniu, na współpracy z influencerami czy serii webinarów.
Czujesz, że chciałbyś zgłębić któryś z aspektów, które poruszyliśmy w powyższym tekście? W takim razie z pomocą przyjdzie Ci nasza Akademia Tworzenia Kursów pełna przydatnych wskazówek. W Imker udzielamy kompleksowego wsparcia naszym klientom i sprawiamy, że mogą skupić się wyłącznie na tym, co najbardziej cenią w swojej pracy. Dołącz do nich!