Żyjemy w czasach intensywnego postępu technologicznego. To jedna z przyczyn wielu dynamicznych zmian, które nieustannie wokół nas zachodzą. Ma to duży wpływ na nasze życie zawodowe, zwłaszcza jeżeli pracujemy w takiej branży, jak marketing. Aby pozostać na bieżąco, trzeba systematycznie aktualizować posiadaną wiedzę. Wykorzystaj to i stwórz własny kurs marketingowy, który pozwoli Ci generować zyski i budować rozpoznawalność oraz markę osobistą. Jak się do tego zabrać?
W tym artykule przeczytasz o:
Zrozumieć, co masz do zaoferowania odbiorcom
Nikt nie lubi kupować kota w worku, prawda? Zacznij więc od sprecyzowania celu swojego kursu. Musisz jasno i wyraźnie komunikować, czemu ma on służyć i co zyskają osoby, które zdecydują się na jego zakup. Bez tego ani rusz. Cel stanowi pewną obietnicę i jeden z kluczowych powodów, dla których ktoś w niego inwestuje. Musi ściśle wiązać się z tematyką zajęć i stanowić odpowiedź na potrzeby rynku. Spróbuj wejść w skórę swoich potencjalnych klientów i zastanowić się nad tym, na czym im zależy, a następnie właśnie to im podaruj. Unikaj owijania w bawełnę i stawiaj na konkrety. Masz szerokie pole do popisu, więc bądź kreatywny, jednak pamiętaj o tym, że ze złożonych zobowiązań trzeba się wywiązać. Zakończenie kursu powinno zapewnić jego uczestnikom poczucie realizacji celu, którym może być nabycie kwalifikacji do rozpoczęcia pracy na określonym stanowisku, zdobycie pewnych umiejętności, albo poznanie narzędzi przydatnych w świecie reklamy.
Czego będzie dotyczył Twój kurs? Wybierz odpowiedni temat
Marketing to naprawdę obszerna dziedzina. Nie sposób stworzyć kursu, w którym mógłbyś przekazać na jego temat wszystko, co najważniejsze. Skup się na jednym, nieco bardziej złożonym zagadnieniu albo na kilku prostszych, które są ze sobą powiązane. Znacznie łatwiej będzie Ci przygotować merytoryczny kurs na wysokim poziomie, gdy zakres materiału będzie węższy. Zyskasz też dzięki temu w oczach odbiorców, bo ich spora część z nieufnością podchodzi do warsztatów, które mają pozwolić na zgłębienie tajemnic marketingu w kilka dni. Każdy rozsądny człowiek wie, że to puste słowa. Radzimy Ci wybrać taką tematykę, w której znakomicie się odnajdujesz. Jeśli na dodatek Cię ona pasjonuje, to nie ma się nad czym dłużej zastanawiać!
Jak stworzyć kurs marketingowy, który zapewni przewagę konkurencyjną?
Masz już szczegółową wizję swojego projektu. To wspaniale, jednak zanim przedstawimy Ci praktyczne rady na temat tego, jak stworzyć kurs marketingowy, zajmiemy się jeszcze konkurencją. Zrób dokładną analizę rynku i zidentyfikuj zagrożenia dla Twojego przedsięwzięcia. W ten sposób dowiesz się, czy ktoś nie udostępnia już zajęć poświęconych tym samym zagadnieniom. Pamiętaj, że nawet jeśli tak jest, nie musisz się martwić. Wystarczy, że wprowadzisz element, który pozwoli Ci się wyróżnić i zadziała na Twoją korzyść. Inna forma zajęć, więcej praktycznych ćwiczeń, bardziej elastyczne i przyjazne dla klientów metody płatności? Masz sporo opcji.
Zgromadź potrzebne materiały
Ważnym etapem tworzenia kursu jest gromadzenie niezbędnych materiałów. Pliki tekstowe, notatki, cytaty, wyniki badań – to tylko niektóre przykłady. Zadbaj o to, żeby nie było nudno i zwróć uwagę na warstwę wizualną. Sięgaj po wykresy, zdjęcia i screeny. Warto podkreślić, że obecnie jesteś w stanie samodzielnie wykonać rozmaite grafiki przy pomocy darmowych programów. Upewnij się tylko, że mają odpowiedni format: PNG, JPG albo JPEG. Zrób plan całego kursu i spisz scenariusze poszczególnych lekcji, a potem przejdź do nagrywania video. Przyda Ci się do tego kamera, nawet ta w Twoim smartfonie, dodatkowa lampa zapewniająca stosowne oświetlenie i program służący do zapisu tego, co dzieje się na ekranie komputera. Filmy trzeba jeszcze obrobić i zmontować. Nada się do tego iMovie albo Lightworks.
Idealny porządek, czyli przemyśl strukturę kursu
Aby zajęcia były przystępne w odbiorze, informacje muszą zostać zaprezentowane we właściwej kolejności. Przeplataj teorię z praktyką i postaraj się, żeby poszczególne bloki tematyczne miały podobną długość. Stwórz konspekt, a kursanci łatwiej będą mogli odnaleźć najistotniejsze dla nich wiadomości oraz wracać do nich w dowolnym momencie. Miej na uwadze to, by zacząć od nakreślenia ogólnej specyfiki kursu. Potem przejdź do wprowadzenia najważniejszych pojęć, rozwiń je i zakończ podsumowaniem.
Platforma szkoleniowa – wybierz ją mądrze
Gotowy kurs online, który znajduje się na dysku Twojego komputera, musisz w jakiś sposób udostępnić innym. Będzie Ci do tego potrzebna platforma do kursów. Wybierz ją mądrze, bo to właśnie z niej będą korzystali Twoi klienci. Powinna być funkcjonalna, prosta w obsłudze i wyposażona w niezbędne zabezpieczenia. Wygodny panel logowania, opcja systematycznego zapisywania postępów i dogodne odtwarzanie materiałów to podstawa.
Imker oferuje dopracowaną platformę, która zawiera szereg udogodnień przeznaczonych również dla Ciebie. Będziesz mógł zarządzać kontami kursantów, generować certyfikaty i nie tylko. Zachęcamy do tego, abyś się z nią zapoznał. Masz jeszcze jakieś pytania? W takim razie z pomocą przyjdzie Ci nasza Akademia Tworzenia Kursów. Miłej lektury!