Centrum Pomocy SalesCRM

Fakturowanie / integracje

Integracja systemu księgowego Infakt z SalesCRM

W jaki sposób zintegrować program do faktur online Infakt z moim sklepem na SalesCRM?


WPROWADZENIE DO INTEGRACJI Z INFAKT

InFakt jest jednym z najpopularniejszych programów na rynku, który zapewnia kompletne oprogramowanie do prowadzenia księgowości online. W SalesCRM możemy wykorzystać InFakt zarówno do wystawiania dokumentów sprzedażowych, jak i do prowadzenia magazynu (wystawianie dokumentów magazynowych – przyjęcia, wydania, itp.).


WAŻNE INFORMACJE!

  • W poniższym artykule opisujemy, w jaki sposób uruchomić aktywację programu księgowego InFakt w SalesCRM. To instrukcja techniczna aktywacji integracji.
  • Aby można było ją poprawnie przeprowadzić, konieczne jest wcześniejsze założenia konta w InFakt. To proces niezależny od działania SalesCRM.
  • Konto w InFakt zakładasz samodzielnie, przed przystąpieniem do poniższych działań. Stronę do rejestracji znajdziesz pod tym linkiem.

INTEGRACJA INFAKT W SALESCRM KROK PO KROKU:

  1. Przed przystąpieniem do integracji przygotuj Klucz API. Znajdziesz go logując się na swoje konto na platformie Infakt i przechodząc do zakładki Ustawienia > Inne opcje > API. Następnie uzupełnij pola Opis klucza Hasło Infakt i kliknij Wygeneruj.

     

  2. W następnej kolejności w panelu administracyjnym SalesCRM przejdź do opcji Konfiguracja > Integracje.
  3. Następnie w zakładce Faktury i rozliczenia, wyszukaj opcję System księgowy InFakt i kliknij obok niej przycisk Edytuj.

     

  4. Na początku integracji uzupełnij pole Klucz API. 

     

4. Po wpisaniu klucza API uzupełnij pozostałe pola, czyli:

  • zaznaczyć, czy jesteś płatnikiem VAT
  • czy ma być aktywna opcja automatycznego wystawiania faktur przy płatnościach automatycznych
  • czy ma być aktywna opcja automatycznego wystawiania faktur przy manualnym rozliczaniu zamówień
  • czy ma być aktywna opcja automatycznego wystawiania faktur dla zamówień pobraniowych
  • czy ma być aktywna opcja automatycznego wysyłania faktur do klientów po ich wystawieniu
  • ile ma trwać (w godzinach) opóźnienie od wystawienia do automatycznego wysłania
  • czy system ma generować faktury proforma na życzenie klienta

5. Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk  Aktualizuj na dole.

Gotowe! W tym momencie system INFAKT jest już aktywny w SalesCRM.

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup