Centrum Pomocy SalesCRM

Fakturowanie / integracje

Integracja systemu księgowego wFirma z SalesCRM

W jaki sposób zintegrować program do faktur online wFirma z moim sklepem na SalesCRM?


WPROWADZENIE DO INTEGRACJI Z WFIRMA

wFirma jest jednym z najpopularniejszych programów na rynku, który zapewnia kompletne oprogramowanie do prowadzenia księgowości online. W SalesCRM możemy wykorzystać wFirma zarówno do wystawiania dokumentów sprzedażowych, jak i do prowadzenia magazynu (wystawianie dokumentów magazynowych – przyjęcia, wydania, itp.).


WAŻNE INFORMACJE!

  • W poniższym artykule opisujemy, w jaki sposób uruchomić aktywację programu księgowego wFirma w SalesCRM. To instrukcja techniczna aktywacji integracji.
  • Aby można było ją poprawnie przeprowadzić, konieczne jest wcześniejsze założenia konta w wFirma. To proces niezależny od działania SalesCRM.
  • Konto w wFirma zakładasz samodzielnie, przed przystąpieniem do poniższych działań.

INTEGRACJA WFIRMA W SALESCRM KROK PO KROKU:

  1. W panelu administracyjnym SalesCRM przejdź do opcji Konfiguracja > Integracje.
  2. Następnie w zakładce Faktury i rozliczenia, odnajdź opcję System księgowy wFirma i kliknij obok niej przycisk Edytuj.

3. Następnie zaznacz checkbox „Użyj nowego sposobu autoryzacji API.” Do dokonania integracji potrzebne będą AccessKey, SecretKey oraz AppKey w serwisie wFirma.

Aby odnaleźć te dane należy wejść na konto wFirma w Ustawienia -> Bezpieczeństwo -> Aplikacje -> klucze API

 

Następnie Dodaj -> Nazwa aplikacji (np. SalesCRM)

Podaj hasło do wFirma:

Pojawi się AccessKey i SecretKey:

Ważne! Po zamknięciu okna nie odczytasz Secret Key i trzeba to będzie zrobić jeszcze raz.

Trzeba też uzyskać AppKey i w tym celu wejść na stronę:

https://wfirma.pl/kontakt

Kliknąć ten przycisk:

Następnie trzeba uzupełnić formularz. AppKey przyjdzie na maila.

4. Po wpisaniu AccessKey, SecretKey oraz AppKey należy uzupełnić pozostałe pola, czyli:

  • zaznaczyć, czy jesteś płatnikiem VAT
  • wybrać jaki rodzaj dokumentu dla być wystawiany dla osób fizycznych (faktura, paragon, paragon fiskalny)
  • czy ma być aktywna opcja automatycznego wystawiania faktur przy płatnościach automatycznych
  • czy ma być aktywna opcja automatycznego wystawiania faktur przy manualnym rozliczaniu zamówień
  • czy ma być aktywna opcja automatycznego wystawiania faktur dla zamówień pobraniowych
  • czy ma być aktywna opcja automatycznego wysyłania faktur do klientów po ich wystawieniu
  • ile ma trwać (w godzinach) opóźnienie od wystawienia do automatycznego wysłania
  • czy system ma generować faktury proforma na życzenie klienta

5. Po wykonaniu tych czynności kliknij przycisk Aktualizuj na dole.

Gotowe! W tym momencie system wFirma jest już aktywny w SalesCRM.

 

Dziękujemy Danielowi Bartosiewiczowi za pomoc w aktualizacji materiału!

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup