Stało się. Możesz nazwać się autorem kursu online poświęconego marketingowi. Spora część pracy już za Tobą, ale żeby cieszyć się sukcesem, czeka Cię jeszcze jedno wyzwanie. Musisz postarać się o to, by o Twoim produkcie zrobiło się głośno i odpowiednio go wypromować. W poniższym tekście czeka na Ciebie garść praktycznych rad, sprawdzonych sposobów i inspiracji, które zmotywują Cię do działania.
W tym artykule przeczytasz o:
Promowanie kursu marketingowego – wybierz odpowiednie metody
Rozmaite warsztaty i szkolenia cieszą się dziś dużą popularnością, dlatego, zanim podejmiesz jakiekolwiek kroki, zrób analizę rynku. Sprawdź, jak radzi sobie Twoja konkurencja. Gdzie i w jaki sposób się reklamuje? Jak wygląda promowanie kursu marketingowego w jej wydaniu? Nie powielaj stosowanych przez nią rozwiązań i opracuj własne. Pomoże Ci się to wyróżnić i wzbudzić zainteresowanie wśród odbiorców. Warto podkreślić, że swoją ofertę kierujesz do osób, które pracują, bądź chcą pracować w branży kreatywnej. Oryginalność i podążanie własną ścieżką zagwarantują Ci uznanie wśród potencjalnych klientów.
Strona internetowa, która przykuwa uwagę
Większość ludzi to wzrokowcy. Z tym faktem nie ma co dyskutować. Lepiej wykorzystać go na swoją korzyść. Stwórz profesjonalną landing page, która będzie funkcjonalna i atrakcyjna wizualnie zarazem. Wysmakowany design, przejrzyście zaprezentowana treść i wyeksponowane najważniejsze informacje sprawią, że internauci zapragną dłużej pozostać na stronie. Zapoznają się z opisem Twojego kursu i wzrośnie prawdopodobieństwo tego, że zdecydują się na jego zakup. Zadbaj o to, by witryna komunikowała językiem korzyści i kreowała potrzebę posiadania produktu. Obowiązkowo umieść też w niej sekcję sprzedażową, która pozwoli szybko i bezpiecznie dokonać płatności.
Darmowy fragment zachęci do zakupu całości
Założymy się, że przynajmniej raz obejrzałeś zwiastun filmu i zapragnąłeś jak najszybciej zapoznać się z całą produkcją. W tym przypadku zadziała ta sama zasada. Udostępnij za darmo wybrany fragment Twojego kursu, a przekonasz się, że zdobędziesz nowych klientów. Niekiedy słowa nie wystarczą i dopiero pozytywne odczucia powstające podczas kontaktu z produktem sprawiają, że odbiorcy decydują się na nabycie pełnowartościowej wersji. Nic na tym nie tracisz, a wiele możesz zyskać! Nie zaszkodzi pójść o krok dalej i zorganizować webinar. W jego trakcie porusz zagadnienie ściśle związane z tematyką kursu. Podziel się z uczestnikami pewną wiedzą, lecz pozostaw ich z uczuciem niedosytu i podkreśl, że więcej informacji i praktycznych umiejętności zdobędą wtedy, gdy odbędą kurs Twojego autorstwa.
Jak promować kurs marketingowy? Wykorzystaj siłę autorytetu
Nic tak nie działa, jak potęga autorytetu. Jak promować kurs marketingowy z jej wykorzystaniem? To proste. Nawiąż współpracę ze znanymi osobami z branży, które cieszą się doskonałym wizerunkiem i imponują zawodowym dorobkiem. Wystarczy, by poleciły Twój produkt na swoim blogu, w mediach społecznościowych, albo w wywiadzie. Znakomitym pomysłem będzie też zbieranie pochlebnych opinii dotychczasowych kursantów i publikowanie ich na landing page. Zaowocuje to wzrostem wiarygodności, podobnie jak sytuacje, w których uczestnicy będą chwalili kurs w rozmowach ze znajomymi, czy krewnymi. Zachęcaj ich do tego!
Newsletter w ciekawym wydaniu
Choć kojarzy się z setkami e-maili, które stale napływają do naszych skrzynek, wciąż uważamy, że newsletter rozsyłany w elektronicznej formie może znakomicie działać. Klucz do sukcesu tkwi w tym, by odpowiednio go zaprojektować. Chwytliwy tytuł, element graficzny, zwięzły, konkretny opis kursu i zakończenie, które intryguje. Zapewniamy, że rozsyłanie takiej wiadomości pozwoli Ci dotrzeć do większej grupy odbiorców.
Treści szyte na miarę i potencjał social media
Internet to jedno z najważniejszych źródeł informacji. Postaraj się, aby strona Twojego kursu była należycie pozycjonowana. Zoptymalizuj ją pod kątem SEO i twórz teksty zawierające odpowiednie słowa kluczowe. Możesz publikować je w mediach społecznościowych, bo to przestrzeń wprost idealna do reklamowania produktów i budowania marki. Oprócz prowadzenia biznesowego profilu i pracy nad wzrostem zasięgów nie zaszkodzi zainwestować w kampanię reklamową. Facebook przygotował taką usługę dla swoich użytkowników. Godne polecenia są również kampanie Google Ads.
Trzymaj rękę na pulsie, czyli monitorowanie efektywności działań promocyjnych
Skuteczność podjętych przez Ciebie działań promocyjnych zależy od wielu czynników. Dopóki czegoś nie zrobisz, nie przekonasz się, czy było warto. Monitoruj efektywność przy pomocy służących do tego narzędzi, takich jak: Senuto, Brand24, Google Analytics, czy Google Ads Performance Grader. Dzięki nim dowiesz się, czy kontynuować realizowanie przyjętej strategii, czy wprowadzić zmiany i zmodyfikować taktykę.
W Imker pomagamy autorom generować wyższe zyski i prowadzić biznes na własnych zasadach. Bez stresu i nadmiaru obowiązków. Nasza nowoczesna platforma do kursów pozwoli Ci sprzedawać produkt szybko i w sposób komfortowy dla Ciebie oraz Twoich klientów. Daj jej szansę i rozwijaj się razem z nami!