Outsourcing obsługi klienta w branży e-commerce (np. support w IMKER) to usługa, która polega na przekazaniu zadań i obowiązków związanych z komunikacją z klientami do zewnętrznej firmy. Jest to rozwiązanie dedykowane przede wszystkim przedsiębiorcom, których przerasta aktualna ilość obowiązków. Outsourcing obsługi klienta w sklepie internetowym wiąże się z szeregiem korzyści dla właściciela firmy. Najważniejsze z nich przedstawiliśmy w dzisiejszym artykule.
- Odciążenie pracowników firmy
- Optymalizacja procesów sprzedażowych
- Opłacalność
- Wsparcie rozwoju firmy
- Podsumowanie
W tym artykule przeczytasz o:
Odciążenie pracowników firmy
W miarę rozwoju sklepu internetowego rosną także potrzeby związane z realizacją zamówień i obsługą klienta. Ilość tego typu obowiązków zaczyna z czasem przerastać pracowników i przeważa nad innymi, równie ważnymi zadaniami do wykonania. Aby odciążyć firmę, doskonałym rozwiązaniem jest przerzucenie kwestii związanych z kontaktem z klientem na zewnętrznego wykonawcę. W skład profesjonalnej usługi outsourcingu obsługi klienta dla branży e-commerce wchodzą m.in.:
- telefoniczny i mailowy kontakt z klientem, który dotyczy zarówno zapytań odnośnie konkretnych paczek, jak i samej wysyłki czy kwestii związanych z płatnościami;
- wystawianie oraz korygowanie faktur,
- obsługa zwrotów i reklamacji, wraz z oceną zwróconych towarów i wprowadzeniem ich ponownie w stan magazynowy,
- współpraca z firmami kurierskimi, szczególnie w przypadkach problemów z dostarczeniem towaru do klienta i koniecznością zgłoszenia reklamacji do przewoźnika,
- rozliczanie płatności za pobraniem, również w programie fakturowym lub panelu sklepowym.
To tylko część zadań, które firma outsourcingowa może zdjąć z barków twoich pracowników i w efekcie usprawnić funkcjonowanie całego sklepu. Warto dodać, że nic nie dzieje się bez twojej wiedzy, ponieważ firma outsourcingowa przypisze ci osobistego doradcę, który regularnie będzie raportował status działań związanych z obsługą klienta.
Optymalizacja procesów sprzedażowych
Odbieranie telefonów i odpisywanie na maile klientów jest bardzo czasochłonne, szczególnie gdy klienci mają wiele skomplikowanych pytań dotyczących towaru. Dodatkowo na bieżąco trzeba obsługiwać reklamacje i zwroty towarów oraz organizować wysyłkę paczek.
Ilość zadań związanych z obsługą klienta potrafi znaczącą opóźnić wykonanie innych, co spowalnia cały proces sprzedażowy. W natłoku codziennych obowiązków nietrudno także o pomyłkę, czy zwyczajne pominięcie jakiejś wiadomości.
Dzięki współpracy z zewnętrzną firmą zyskujesz pewność, że każdy z twoich klientów zostanie obsłużony szybko i profesjonalnie. Outsourcing pozwoli ci zatem na utrzymanie płynności procesów sprzedażowych i posprzedażowych, co przekłada się oczywiście na funkcjonowanie całej firmy.
Opłacalność
Ogromnym plusem outsourcingu obsługi klienta w sklepie internetowym jest również jego opłacalność. Rozwiązanie to najczęściej okazuje się o wiele tańsze niż zatrudnienie dodatkowych pracowników.
Ponadto tego typu współpraca pomaga także uniknąć ryzyka związanego z obniżeniem poziomu obsługi klienta, a co za tym idzie - narażeniem sklepu na negatywne oceny klientów i tym samym spadek sprzedaży produktów.
Z kolei zadowoleni klienci z chęcią pozytywnie oceniają sklep, a to przekłada się na większe zyski firmy i lepszą widoczność witryny w sieci wyszukiwania.
Decydując się na współpracę z firmą outsourcingową, zyskujesz przede wszystkim czas, a czas to przecież pieniądz, który możesz zainwestować w inne działania związane z rozwojem swojego sklepu.
Wsparcie rozwoju firmy
Skorzystanie ze wsparcia zewnętrznej firmy w zakresie obsługi klientów pozwala zaoszczędzić mnóstwo czasu, który możesz wykorzystać na rozwijanie swojego biznesu, np. wdrożenie nowej strategii marketingowej, poszerzanie asortymentu czy nawiązywanie współpracy z nowymi kontrahentami.
Właściciele sklepów internetowych bardzo często zastygają w martwym punkcie, ponieważ nie usprawniają firmowych procesów. Jest to błąd, który może skutkować nawet koniecznością zawieszenia działalności, szczególnie gdy konkurencja rozrasta się prężnie i szybko. Rozwijanie biznesu wymaga dużych nakładów czasowych, które zwiększą się, jeśli przekażesz obsługę klienta profesjonalnej firmie outsourcingowej.
Podsumowanie
Outsourcing obsługi klienta w branży e-commerce to doskonałe rozwiązanie dla wszystkich właścicieli sklepów internetowych, którym zależy na szybkim rozwoju swojego biznesu. Przekazanie spraw związanych z obsługą klienta do zewnętrznej firmy z pewnością nie jest łatwą decyzją, dlatego warto korzystać z usług jedynie sprawdzonych i rekomendowanych usługodawców.
Najczęściej są to doskonale przeszkoleni profesjonaliści, których wiedza i doświadczenie pomoże ci osiągać kolejne cele biznesowe i ze spokojem obserwować wzrosty sprzedaży w twoim sklepie. Warto dodać, że specjaliści z firmy outsourcingowej z chęcią pomogą ci także w innych, istotnych elementach rozwoju firmy, np. opracowaniu wewnętrznych standardów obsługi klienta, które mogą okazać się przydatne w przyszłości.