Kto z nas nie marzył o zrobieniu błyskotliwej kariery w biznesie? Niestety, nie wszyscy dysponują ilością odwagi potrzebną do tego, żeby zacząć spełniać się w roli przedsiębiorcy. Jeżeli należysz do tych osób i czujesz, że masz wiedzę, którą możesz wykorzystać do tego, by pomóc innym, zrób to! Znakomitym sposobem będzie napisanie własnej książki.
W tym artykule przeczytasz o:
Jak napisać książkę biznesową? Wszystko zaczyna się od pomysłu
Zdajemy sobie sprawę z tego, że jesteś człowiekiem czynu, ale zanim przejdziesz do działania, musisz dowiedzieć się jak napisać książkę biznesową. Spokojnie, nie z takimi wyzwaniami już sobie radziłeś. Najważniejsze jest to, żeby zacząć od wymyślenia koncepcji. Temat Twojej publikacji powinien być oryginalny, interesujący i konkretny.
Nie przekonasz do siebie czytelników, gdy będziesz pisał o tym, co już dawno zostało powiedziane przez innych autorów. Zbiór uniwersalnych, wielokrotnie powtarzanych rad na temat tego, jak dobrze zarabiać i rozwijać swoje przedsiębiorstwo nie jest czymś, co pozwoli Ci podbić rynek wydawniczy.
Najlepiej skoncentrować się na tym, na czym znasz się najlepiej, by zyskać wiarygodność i zabłysnąć wiedzą oraz doświadczeniem. Upewnij się, że temat Twojej książki zapewni Ci pole do popisu i będziesz mógł wypełnić ją merytorycznymi informacjami, z których odbiorcy zrobią użytek.
Poradnik, inspirująca historia, a może książka edukacyjna?
Każda książka ma jakiś cel. Jedne dostarczają ludziom rozrywki, inne z kolei ułatwiają poznawanie odmiennych kultur. Żeby zyskać pełną wizję swojej publikacji, Ty także musisz go odnaleźć. Wystarczy, że zastanowisz się nad tym, co, oprócz zarobku, chcesz osiągnąć poprzez wydanie swojej książki.
Jeżeli jesteś dumny z tego, co zbudowałeś jako przedsiębiorca, doszedłeś do sukcesu mimo licznych przeciwności losu, albo udało Ci się zrealizować wyjątkowo oryginalny pomysł na biznes, napisz książkę, której zadaniem jest zainspirowanie czytelników do walki o marzenia.
Lata pracy albo nauka w prestiżowych szkołach o świeżym podejściu do edukacji zaowocowały tym, że zdobyłeś niezwykle cenne doświadczenie i wiedzę? Stwórz poradnik, poprzez który będziesz w stanie się nią podzielić. Jeżeli działasz w niszowej branży, warto wydać przewodnik, który przybliży jej specyfikę.
Wiarygodność to podstawa
No dobrze. Wiesz już, o czym chcesz pisać i określiłeś cel swojej książki. Teraz zajmijmy się kluczową kwestią, którą jest warstwa merytoryczna. Konieczny jest gruntowny research. Zanim umieścisz je w publikacji, weryfikuj dane przynajmniej w trzech źródłach. Unikniesz pomyłek, które mogą w istotny sposób zaważyć na Twoim wizerunku.
Zadbaj o to, by całość wyglądała profesjonalnie. Nie bój się wykresów, statystyk, tabel i cytatów. Upewnij się, że zgłębiłeś temat swojej książki, a nie potraktowałeś go powierzchownie, pozostawiając odbiorcę z nieprzyjemnym uczuciem niedosytu. Gdy zgromadzisz wszystkie potrzebne informacje, stwórz ogólny zarys całej książki i spis treści. Ułatwią Ci dalsze działanie.
Książka biznesowa – jakim językiem ją napisać?
Książki biznesowe to nie tomiki poezji albo rozpalające wyobraźnię kryminały. Zrezygnuj z poetyckiego języka i postaw na ten pozbawiony ozdobników. Zdania powinny być zwięzłe i sformułowane tak, by ich sens był jasny, a czytelnik nie musiał się go domyślać.
Korzystaj ze słownictwa branżowego i specjalistycznego, ale rób to z umiarem, jeżeli chcesz trafić do szerokiej grupy odbiorców. Spójna narracja to klucz do sukcesu, dlatego przemyśl, czy wolisz wcielić się w rolę nieco zdystansowanego mentora, czy starszego brata służącego garścią rad. Pozostań w niej aż do końca. To ważne, bo na tej podstawie również oceniana będzie Twoja autentyczność.
Unikaj długich ścian tekstu. Dziel go na akapity, pogrubiaj istotne fragmenty, korzystaj z list oraz wypunktowań. Nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, by przeplatać go z fotografiami i infografikami.
Zażegnaj kryzys twórczy
Nawet wtedy, gdy masz świetny pomysł i gotowy plan działania, na Twojej drodze może pojawić się przeszkoda w postaci kryzysu twórczego. To zmora każdego pisarza, jednak dzięki kilku sposobom będziesz mógł szybciej go zażegnać.
Po pierwsze, zrób sobie przerwę i oderwij swoje myśli od książki. Zrelaksuj się, nie stresuj i wypocznij, a inspiracja do Ciebie wróci. Spróbuj zmienić otoczenie.
Zamiast pisać w domowym zaciszu, wybierz się do stylowej kawiarni, żeby pozbyć się uciążliwej blokady. Postaraj się też wyrobić sobie rutynę – pracuj nieco mniej, ale codziennie i o stałej porze.
Współpraca z wydawnictwem, czy self-publishing?
Postawiłeś właśnie ostatnią kropkę. Gratulacje! Przyszedł czas na wydanie Twojej książki. Jeżeli chcesz nawiązać współpracę z tradycyjnymi wydawnictwami, skontaktuj się z nimi i wyślij im swoje dzieło. Jesteś nastawiony na maksymalizację zysków i cenisz sobie większą swobodę?
W takim razie postaw na self-publishing. Będzie nam niezmiernie miło powitać Cię w gronie zadowolonych klientów Imker, którym zapewniamy fachową i kompleksową obsługę. Przejmujemy na siebie obowiązki związane z publikowaniem tak, byś mógł skupić się wyłącznie na przyjemnej części Twojej pracy – na pisaniu.