Centrum Pomocy SalesCRM

Produkty

Dodawanie e-booków w SalesCRM

Jak dodać e-booka w panelu SalesCRM? 


Proces dodawania e-booka w panelu SalesCRM rozpoczyna się od takich samych kroków jak w przypadku produktów fizycznych. Jak w prosty sposób dodać produkt w SalesCRM możesz przeczytać w artykule Wszystkie produkty.

Po przejściu do zakładki Produkty > Wszystkie > Nowy Produkt i oznaczeniu aktywności produktu, a także wypełnieniu formularza o wymagane dane takie jak:

  • Nazwa produktu
  • Kod SKU. SKU produktu jest skróconą nazwą dodawanego towaru, który pojawia się na etykiecie nadawczej. W przypadku produktów elektronicznych nie ma to większego znaczenia, natomiast rubryka musi zostać uzupełniona.
  • Cena
  • Stawka VAT
  • Metody dostawy
  • Metody płatności

przejdź do wiersza Pliki do elektronicznej wysyłki powiązane z produktem. Następnie kliknij Dodaj plik i uzupełnij formularz:

  • Przycisk Wybierz plik służy do wgrania e-booka na serwer z dysku Twojego komputera
  • Limit dni – podaj liczbę, przez jaką link do pobrania e-booka będzie aktywny
  • Limit użyć – okreś ile razy klient będzie mógł otworzyć link do e-booka

Dodaj tyle plików, ile potrzebujesz.

Możesz także zabezpieczyć swój plik poprzez znak wodny (watermark). W tym celu uzupełnij okienko Znak wodny znacznikami.

Zaznacz także checkbox Produkt elektroniczny – nie podlega fizycznej formie dostawy.

Opcjonalnie jeżeli produkt, który dodajesz, jest książką w wersji elektronicznej, oznacz także przycisk Produkt jest książką i uzupełnij formularz o:

  • Tytuł książki
  • Autora książki
  • Numer ISBN

Po wypełnieniu wszystkich danych zatwierdź operację, wybierając Utwórz. E-book został dodany do panelu SalesCRM.

Pamiętaj też, że po utworzeniu e-booka warto ustawić jego automatyczną wysyłkę do klientów. W tym celu w zakładce Konfiguracja > Statusy zamówień w statusie Opłacone należy dodać znacznik {{LINK_DO_PLIKOW}}, który umożliwi kupującemu pobranie pliku. Więcej informacji na temat tego w jaki sposób dodaje się i konfiguruje statusy zamówień, dowiesz się z naszego materiału: SalesCRM #6: Jak dodać statusy zamówień i skonfigurować do sekwencję wiadomości do klientów?

Ewentualnie, zamiast ustawiać znacznik w statusach zamówień, możesz ustawić sekwencję wiadomości. W tym przypadku, kiedy zamówienie osiągnie status „Opłacone”, do klienta zostanie wysłana specjalna wiadomość w treści której będzie znajdował się link do pobrania e-booka. Jeżeli zdecydujesz się na tę opcję, przejdź do zakładki Wiadomości > Sekwencje wiadomości, a następnie utwórz nową sekwencję. Zaprojektuj wiadomość systemową, która będzie wysyłana do klienta (pamiętaj o znaczniku {{LINK_DO_PLIKOW}}!) i w automatyzacji ustaw, żeby wysyłała się ona po opłaceniu zamówienia na określony produkt. Jeżeli chcesz dowiedzieć się więcej o ustawianiu sekwencji wiadomości, przejdź do naszego artykułu — Sekwencje wiadomości.

Po złożeniu i opłaceniu zamówienia przez klienta linki pojawią się w ramce po prawej stronie karty zamówienia. Zobaczysz w niej linki do pobrania e-booków i limit użyć.

Jeżeli chcesz wysłać do klienta linki ręcznie, to polecamy skorzystać z przycisku Strona z plikami. Po kliknięciu niego zostaniesz przeniesiony do strony z dokładną listą e-booków, które zakupił klient. Wysłanie linku do tej strony do klienta da mu dostęp do pobrania wszystkich produktów.

Gotowe! Właśnie dowiedziałeś się jak dodać e-book do panelu SalesCRM!

 

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup