Strona do zbierania adresów to darmowe narzędzie w SalesCRM, dzięki któremu możesz rozpocząć budowanie własnej listy mailingowej.
Dla kogo jest strona do zbierania adresów?
Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z newsletterem i chcesz sprawdzić, jak duże będzie Twoje grono odbiorców – to rozwiązanie jest dla Ciebie.
Adresy e-mail zebrane na stronie pojawią się automatycznie w Twoim systemie SalesCRM. Dzięki temu możesz:
-
wysyłać mailingi,
-
badać ilość otwarć wiadomości,
-
rozwijać swoją bazę odbiorców w prosty sposób.
1. Utwórz stronę do zbierania adresów
-
Przejdź do zakładki Wiadomości -> Strona do zbierania adresów.
-
Rozpocznij konfigurację od ustawienia wiadomości, które trafią do klientów.
2. Skonfiguruj wiadomości
-
Określ nadawcę wiadomości.
-
Ustal treść maila, jaki klient otrzyma po zostawieniu swojego adresu e-mail.
-
W treści maila musisz użyć znacznika
{{SIGN_UP_NEWSLETTER_LINK}}
– bez niego klient nie potwierdzi swojego zapisu.
3. Dodaj stronę z podziękowaniem
Po zapisie klient powinien zobaczyć potwierdzenie. Masz dwie opcje:
-
użyć własnej strony – wówczas należy wkleić do niej odpowiedni link,
-
utworzyć nową, prostą stronę z podziękowaniem w SalesCRM.
4. Skonfiguruj treść strony zapisu
-
W zakładce konfiguracji aktywuj stronę.
-
Wpisz treść, jaka ma się pojawić obok okienka zapisu.
-
Po aktywacji system automatycznie wygeneruje adres strony w formacie: nazwasystemu.salescrm.pl/newsletter
Twoja strona do zbierania adresów może wyglądać tak:
5. Wysyłanie kampanii do zapisanych klientów
Kiedy zbierzesz już adresy, możesz wysyłać do nich wiadomości:
-
Przejdź do zakładki Klienci -> Analiza sprzedaży.
-
Odfiltruj klientów, którzy wyrazili zgodę na zapis do newslettera.
-
Kliknij Wyślij wiadomość do wszystkich odfiltrowanych klientów.
-
Pojawi się opcja stworzenia i wysłania nowej kampanii mailingowej.
Warto wiedzieć
-
Strona do zbierania adresów to najprostszy i darmowy sposób na start z newsletterem.
-
Możesz kontrolować procent otwartych wiadomości.
-
Wszystkie adresy zapisują się w Twojej bazie w SalesCRM – masz je zawsze pod ręką.