Zabójcy konwersji na Twojej stronie…🥊 Jak ich unikać?

Dzień dobry!🖐️

W ten weekend ekipa Imker gościła na Kongresie Zero, gdzie wspieramy dystrybucję Magazynu Zero #1, a na stoisku można było zdobyć Historie Twórców cz. 4. Do tego jeszcze prowadzimy sprzedaż książki Tomasza Kammela… Self-publishing zdecydowanie poszerza swój zasięg! 😎

Z kolei w newsletterze dla Twórczyń i Twórców kończę nieplanowaną trylogię związaną z tworzeniem ofert sprzedażowych dla własnych produktów. Omawiam aspekty techniczne (i nie tylko!), na które warto jeszcze zwrócić uwagę przy tworzeniu strony.

A tak ogólnie, w poniższej wiadomości znajdziesz:

  • Potajemnie opublikowaliśmy wpis na blogu napisany przez AI. Co się dowiedzieliśmy?
  • Notatnik i Twoje notatki – może sprobujesz tego?
  • Czego Dan Oshinsky nauczył się o newsletterach w 2024 roku?
  • Staramy się potrząsać myśleniem bańkowym i bezpiecznym, pokazywać, że ten świat ma różne oblicza – wywiad z Socjolożkami
  • Pracujemy dalej nad Imker Store. Sprawdź nadchodzące nowości
  • Zabójcy konwersji na Twojej stronie sprzedażowej… Jak ich unikać?

Miłej lektury! 🚀


💡 Materiały warte Twojego kliknięcia:

➡️ Potajemnie opublikowaliśmy wpis na blogu napisany przez AI. Co się dowiedzieliśmy?

Interesująca, wielowątkowa dyskusja na temat eksperymentu przeprowadzonego przez ekipę Grow & Convert. Dlaczego postanowili przetestować tekst pisany przez AI na swoim blgu, jak wyglądał proces pisania / tworzenia + wiele ogólnych wniosków i przemyśleń odnośnie korzystania z różnych narzędzi. Warto się zagłębić.

➡️ Notatnik i Twoje notatki – może sprobujesz tego?

Jeżeli tak jak ja, robisz swoje 2341. podejście do robienia tradycyjnych notek i niewiele Ci z tego wychodzi… Nie przejmuj się, tylko wypróbuj kolejną metodę! Tutaj bardzo praktyczne podejście do śledzenia postępów i tego, czy idziesz w dobrym kierunku / celu.

➡️ Czego Dan Oshinsky nauczył się o newsletterach w 2024 roku?

Dan Oshinsky zebrał swoje przemyślenia o newsletterach na podstawie poprzedniego roku. Od optymalizacji czasu wysyłki po rozwój samej branży i wprowadzanie nowych produktów. W środku zarówno porady techniczne, odnośnie stosowanych rozwiązań, jak i dotyczące samego pisania. Można sporo z tego wziąć dla siebie.

➡️ Staramy się potrząsać myśleniem bańkowym i bezpiecznym, pokazywać, że ten świat ma różne oblicza – wywiad z Socjolożkami

Katarzyna Krzywicka-Zdunek oraz Dorota Peretiatkowicz, założycielki bloga i kanałów Socjolożki.pl, ekspertki od badań jakościowych oraz ilościowych to bohaterki najnowszego wywiadu z serii Historie Twórców. Pytamy o pomysły na rozpoczęcie projektu, aż po możliwości zarobku z publikowanych treści. O tym, żeby stawiać na jakość, a nie ilość…


🔥 Pracujemy dalej nad Imker Store. Sprawdź, co dla Ciebie szykujemy!

Oprogramowanie do sprzedaży Imker to nie tylko świetnie konwertujący, jednostronicowy koszyk do sprzedaży własnych produktów, ale też znacznie szersze możliwości na zapleczu.

Od odzyskiwania nieopłaconych zamówień (działa automatycznie w tle!), przez możliwość tworzenia kodów rabatowych czy jednoczesną sprzedaż produktów fizycznych czy cyfrowych.

Mamy też w środku funkcjonalność tworzenia prostych stron z ofertami oraz katalogów sklepowych.

I właśnie kończymy prace nad nową wersją wyglądu tych elementów. Docelowo, będzie się to prezentować następująco:


PS. Interesuje Cię posiadanie zaplecza w jednym miejscu? Produkty fizyczne i cyfrowe? Kursy, książki, inne? A może też obsługa klienta?

Pisz śmiało (może być w odpowiedzi na tę wiadomość!) – wspólnie przekonajmy się, co możemy dla Ciebie zrobić!


🥊 Zabójcy konwersji na Twojej stronie sprzedażowej… Jak ich unikać?

Tydzień temu opisywałem sztukę tworzenia nagłówków na stronę – tak, żeby zainteresować i wciągnąć użytkownika w lekturę i rozpocząć jego drogę do zakupu.

Od pierwszego wrażenia do konwersji jeszcze daleka droga, jednak jest kilka elementów ogólnych, których uwzględnienie zwiększa nasze szanse na sprzedaż. Na co zatem warto zwrócić uwagę przy przygotowywaniu oferty dostępnej online?

Zebrałem kilka porad, których restrykcyjnie przestrzegamy przy tworzeniu stron sprzedażowych dla klientów (takich jak np. https://poprostukupuj.pl/ czy https://magazyn.zero.pl/ czy https://filozophiastylu.pl/)

 

➡️ Dwa techniczne aspekty – nie można ich pominąć!

Te dwa obszary to w zasadzie elementarz, jednak z nieznanych powodów są często traktowane po macoszemu.

👉 Wygląd oferty na mobile
👉 Szybkość ładowania strony

A prawda jest taka, że Twoja strona sprzedażowa MUSI wyglądać dobrze na urządzeniach mobilnych i musi NAPRAWDĘ szybko się ładować.

Sporo poradników zaleca wręcz rozpoczęcie projektowania od wersji mobile!

Dlatego testuj, poprawiaj odległości pomiędzy elementami, rozmiary przycisków i inne aspekty związane z prezentowaniem witryny na telefonach czy tabletach.

Następnie korzystaj z narzędzi testujących szybkość ładowania (PageSpeed czy GTMetrix), optymalizuj rozmiar obrazków na stronie, czy ograniczaj liczbę potrzebnych wtyczek.

➡️ Czego jeszcze brakuje na dobrze konwertujących stronach?

👉 Opinie i recenzje / dowody społeczne

Jeśli na stronie nie ma żadnych recenzji, rekomendacji ani symboli potwierdzających jakość usług, potencjalny klient może mieć wątpliwości co do wiarygodności oferty.

Aby zwiększyć zaufanie, dodaj opinie zadowolonych klientów. Wykorzystaj także odznaki bezpieczeństwa i certyfikaty, które potwierdzą profesjonalizm Twojej firmy.

Dowody społeczne to skuteczny sposób na przekonanie użytkowników, że warto tutaj wydać swój budżet.
👉 Przejrzystość treści

To dobry punkt w odniesieniu do nagłówków, jak i ogólnie całej zawartości strony sprzedażowej.  Treści na stronie muszą być klarowne i przekonujące.

Jeśli informacje są zbyt ogólnikowe lub nie wyjaśniają jasno korzyści, użytkownik może nie dostrzec wartości oferty.

Skup się na tym, co klient zyska, korzystając z Twojego produktu lub usługi i na jaką przemianę może liczyć.

Używaj konkretnych danych, liczb i przykładów, aby pokazać realne efekty i przewagi konkurencyjne.

Jasne, szczegółowe opisy pomogą budować Ci przekonać odwiedzających, że warto podjąć współpracę.

👉 Jakie są kroki do podjęcia? (CTA – wezwania do akcji)

Strona sprzedażowa powinna jasno określać, co użytkownik powinien zrobić – kliknąć, zapisać się lub dokonać zakupu.

Jeśli CTA (call-to-action) są mało przekonujące lub nieprecyzyjne, odwiedzający mogą nie podjąć żadnej akcji.

Proces zakupowy powinien być prosty i intuicyjny. Gdy koszyk oraz cały proces finalizacji zakupu są zbyt skomplikowane, użytkownicy mogą zniechęcić się i porzucić transakcję.

Aby tego uniknąć warto stosować rozwiązanie od Imker, gdzie dosłownie na jednej stronie użytkownik podaje swoje dane, potwierdza zakup i ma okazję do wykonania szybkiego przelewu czy BLIKa.

👉 Brak pilności (!)

koniec nie można zapominać o wywoływaniu uczucia pilności wśród użytkowników – jeżeli nie będą czuli potrzeby natychmiastowego działania, to z konwersji nici.

Warto zatem wprowadzić – zgodne z rzeczywistością, a nie wymyślone!!! – elementy, które wywołają poczucie pilności.

Pokaż dostępność produktów, informując o niskim stanie magazynowym. Albo zastosuj liczniki odliczające czas, co podkreśli, że oferta jest ograniczona czasowo.

Tworząc takie warunki, zachęcisz klientów do szybszego podjęcia decyzji zakupowej. To dlatego sprzedaż okienkowa bardzo często ma większą skuteczność, niż regularna sprzedaż.

⬇️ Podsumowanie

Aby zwiększać współczynnik konwersji na stronie internetowej, należy zwrócić uwagę na każdy detal. Od nagłówka, poprzez intuicyjną nawigację, aż po jasne komunikaty i łatwość kontaktu.

Tutaj każdy element ma znaczenie i razem tworzy spójną całość, która przekłada się na lepsze wyniki sprzedażowe.

Pamiętaj też, że praca przy ofercie nigdy nie powinna się kończyć!

Zachęcam do systematycznej optymalizacji oraz testowania różnych układów czy sekcji  – wszystko po to, by znaleźć te, które najlepiej odpowiadają potrzebom Twoich klientów. A to przełoży się na efekty finansowe dla Ciebie.

Wejdź teraz na swój landing page czy sklep – myślę, że szybko zauważysz, co można poprawić!


🖼️ Na zakończenie – motywacja do kliknięcia „opublikuj”!

Najpierw spraw, żeby coś ISTNIAŁO (napisz, opublikuj!).

Później sprawisz, że będzie lepsze…

(znalezione na X):


Tyle na dziś.

W przyszłym tygodniu dostaniesz ode mnie kolejną wiadomość na temat self-publishingu oraz tworzenia i sprzedaży własnych produktów w Internecie.

Do przeczytania!

Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS. Pamiętaj, że masz cały czas dostępne:
👉 Pełne archiwum newsletterów »
👉 Biznesplan do analizy opłacalności wydania książki » (dla selfpublisherów i nie tylko)
👉 Linki do wszystkich materiałów z newslettera »

PS 2. Polecam Ci też nasze akademie:
🎓 Akademia Self-Publishing »
🎓 Akademia Tworzenia Kursów »
🎓 Akademia Tworzenia Ebooków »
🎓 Akademia Twórcy Internetowego »

facebook twitter youtube vimeo linkedin instagram whatsup