Czy wiesz, co to jest Mixtape dla Twórców? 💽⏩ Vol.1

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Czy wiesz, co to jest Mixtape dla Twórców? 💽⏩ Vol.1

  z dnia: 15 czerwca 2021

Cześć !

Czy wiesz, co to jest mixtape?

Mixtape to kompilacja utworów 🎹, z różnych źródeł czy albumów, połączona w jedną, trafiającą do słuchacza składankę. 💿

Ten koncept świetnie sprawdza się w muzyce, dlatego postanowiłem przenieść go do swojego newslettera. ⤵️

Czym zatem będzie Mixtape dla Twórców? ⏩ 📼
(Bo właśnie czytasz jego pierwsze wydanie! 😎)

To zestaw ciekawych materiałów i inspiracji pochodzących
z wartościowych źródeł.
Zbieram dla Ciebie konkretne porady (głównie z zachodu i po angielsku)
i odsyłam Cię do oryginału.

Zapraszam do pierwszego Mixtape dla Twórców (takich jak Ty) poniżej!


1️⃣ Dziewięć praktycznych porad, które przyspieszą rozwój Twojego newslettera

Josh Spector opublikował na Twitterze dziewięć szybkich, konkretnych porad dla osób prowadzących własne newslettery (źródło).

Oto one (w moim luźnym tłumaczeniu):

1. Sposób na 15% więcej otwarć kampanii mailingowych
Kilka dni po wysyłce e-maila, wyślij go ponownie do wszystkich osób, które nie otworzyły. Pamiętaj, żeby dać nowy temat wiadomości, sygnalizujący, że to ponowna wysyłka (np. „Oto, co przegapiłeś ostatnio”).

2. Jeżeli chcesz dowiedzieć się czegoś więcej o swoich subskrybentach...
W powitalnym e-mailu umieść pytanie, które zachęci odbiorców do podzielenia się z Tobą swoją pracą lub problemami. Zadbaj koniecznie o to, żeby każda taka wiadomość doczekała się odpowiedzi!

3. Jeżeli chcesz wypuszczać newslettery bardziej regularnie…
Przygotuj sobie jedną lub dwie kampanie e-mailowe na zapas. Kiedy będziesz zajmować się czymś innym, to będziesz mieć gotowca do wykorzystania.

4. Jeżeli chcesz, żeby więcej osób zapisywało się na Twój newsletter
Zadbaj o to, żeby opis newslettera i formularza zapisu koncentrował się na korzyściach z zapisu dla odbiorców, a nie tylko opisywał o czym jest newsletter.

5. Jeżeli chcesz mieć więcej zapisów ze swojego bloga
Koniecznie w tej sytuacji dodaj link do strony zapisu na newsletter pomiędzy kilkoma pierwszymi akapitami każdego tekstu na blogu. Nie polegaj tylko na formularzu zapisu na dole strony czy pod artykułem.

6. Jeżeli chcesz mieć lepiej konwertujący formularz zapisu
Oprócz uwzględnienia punktu 4, pamiętaj także o tym, żeby nie używać słów „lista mailingowa”. Nikt nie chce być na takich listach, ponieważ to z góry brzmi, jakby mieli szykować się na otrzymywanie spamu.

7. Jeżeli chcesz więcej zapisów do newslettera z social media
Niech Twoje profile w social mediach zawierają link do strony z formularzem zapisu, zamiast do Twojej strony głównej. W bio zamieść też powód, dla którego ktoś miałby dołączyć.

8. Jeżeli chcesz więcej zarabiać na swoim płatnym newsletterze
Oprócz płatnych subskrypcji (lub zamiast), oferuj też płatne wydania lda sponsorów. Niektórzy wydawcy newsletterów nie pobierają opłat od odbiorców, oferują tylko oznaczone miejsca reklamowe.

9. Jeżeli Twój newsletter ma się wyróżniać na tle innych
Musisz wysyłać go przynajmniej raz na tydzień. Można też 2 razy w tygodniu, ale 1 to niezbędne minimum. Chcesz w końcu, żeby jego czytanie stało się nawykiem dla odbiorców.


Bardzo fajne porady, przetestuję na pewno punkty 1 i 5. 👌
Na szczęście z punktem 9 od wielu miesięcy nie mam żadnego problemu (nie zapeszać!) ✨

 


2️⃣ Jak wyceniać swoje produkty informacyjne? (dla lepszych zasięgów i przychodów)

W tym wideo Nat Eliason omawia szczegółowo temat wyceny 💰 produktów informacyjnych przez twórców internetowych. Jeżeli nie wiesz jak wycenić swój kurs czy książkę czy samego ebooka, to warto skorzystać z tych porad.

Zobacz: https://www.youtube.com/watch?v=k7FVkA6g6sw

Oczywiście pamiętaj, że stawki są bardziej dostosowane do zachodniego rynku. Bardziej skup się na zmianie podejścia do myślenia o tym temacie.

W razie potrzeby, automatyczny tłumacz napisów w YouTube powinien się tutaj dobrze sprawdzić. 🇺🇸 => 🇵🇱


3️⃣ Jak ludzie odkrywają nowe produkty?

I jak możesz wykorzystać tę wiedzę, by odkryli Twój?

Lenny Rachitsky w swoim newsletterze (źródło) opublikował świetny, przekrojowy materiał o tym, jak ludzie odkrywają nowe produkty w Internecie.

W zależności od tego, gdzie ich spotykasz (a raczej gdzie oni spotykają Ciebie), możesz lepiej dopasować się do oczekiwań potencjalnych klientów.

Lenny Rachitsky wyróżnia siedem sposobów na odkrycie nowych produktów:

  1. Przyjaciele lub znajomi (np. poprzez zaproszenie/polecenie).
  2. Podczas przeglądania online, organicznie (SEO).
  3. Podczas przeglądania online i odkrycia promocji (np. reklamy Facebook).
  4. Offline, organicznie (np. na półkach tradycyjnych sklepów).
  5. Offline, widząc promocję (np. na billboardzie).
  6. W domu, widząc promocję (np. reklamy pocztowe).
  7. Ktoś do nich dociera (np. Twój dział sprzedaży).

Każdy z powyższych punktów jest szczegółowo omówiony w tym artykule  i warto na jego podstawie uporządkować swoją wiedzę.


4️⃣ Cztery najlepsze porady Lauren dotyczące uruchomienia kursu online

Lauren Valdez przygotowała w newsletterze e swoje najlepsze, cztery porady na temat uruchomienia swojego pierwszego kursu internetowego.

1) Nie próbuj naśladować czołowych autorów kursów bez swojej publiczności

Możesz być najlepszym nauczycielem i mieć najlepszy kurs internetowy na świecie na dany temat, ale jego promocja i sprzedaż to zupełnie inne kwestie. Lauren ma u siebie 1500 studentów mając 45 tys. odbiorców newslettera, ale cały proces zajął jej 8 lat…

2) Jeżeli nie masz publiczności, postaw na relacje

Będziesz zdobywać odbiorców kursu wolniej, ale znając odpowiednich ludzi w różnych społecznościach z czasem przyspieszysz.

3) Niech Twój kurs będzie maksymalnie niszowy

Na początku sprawdzi się bardziej precyzyjny temat kursu i jego konkretne omówienie. Celuj w dziesiątki, a nie setki studentów.

4) Po prostu wypuść swój kurs!

Bardzo dużo ludzi zbyt dużo swojej uwagi przykłada do tego, jak stworzyć swój kurs. Żeby przekonać się o tym najlepiej, najlepsza metoda to jego jak najszybsze wypuszczenie na rynek.

Jeżeli nie chcesz przygotowywać wszystkich lekcji i ogarniać kwestii technicznych, spróbuj przetestować swój pomysł sprzedając grupowy coaching na dany temat.



5️⃣ Jaką książkę poleca znany self-publisher Michał Szafrański?

Michał Szafrański, autor książki Finansowy Ninja (która zmieniła oblicze self-publishingu w Polsce), w setnym już wywiadzie na kanale YouTube „Zaprojektuj swoje życie” polecił do przeczytania konkretną książkę.

Mowa o  „Nigdy więcej nie trać klienta. Masz 100 dni na zmianę pojedynczej sprzedaży w długotrwałą relację”..

To jest książka, którą czytasz i mówisz sobie po 10 stronach, że bierzesz notatnik i musisz wdrożyć wszystko, co czytałeś.

Po kolejnych masz to samo…

Z dobrych źródeł wiem, ze Michał skorzystał z wiedzy dostępnej w tej książce i przerobił / stworzył całkowicie swoją sekwencję powitalną dla osób zapisujących się do jego najnowszego produktu, Klanu Finansowych Ninja (właśnie trwa nabór).

Michał o tej książce mówi w tym fragmencie swojego wywiadu (polecam oczywiście całość!).


Myśl na koniec: 🔚

Podchodząc do działalności w Internecie długodystansowo, tworzenie i posiadanie i prowadzenie bloga jest znacznie lepsze, niż Twoje konta w social media.

Nawet dzisiaj pisanie bloga to najbardziej sprawdzony sposób na budowę biznesu w sieci.

Konta w social media trzeba ciągle „karmić” nowymi treściami, na blogu (nie newsowym) pisze się ponadczasowo…

Zgodzisz się z tą myślą? 🤔


Spodziewaj się kolejnych wiadomości ode mnie na temat self-publishingu oraz sprzedaży książek w Internecie w najbliższym czasie.


Pozdrawiam
Krzysztof Bartnik / imker.pl

PS. Daj mi proszę znać, jak Ci się podobał Mixtape dla Twórcy vol. 1!

Czy chcesz więcej treści tego typu?

Kliknij w „odpowiedz” i czekam na Twoją wiadomość!

Newsletter IMKER
Newsletter IMKER

email-icon facebook twitter youtube linkedin instagram whatsup