fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Książka firmowa – pomysł na wyróżnienie się na rynku, wizytówkę oraz prezent [case study]

  z dnia: 27 grudnia 2022

Niezależnie od tego, w jakiej branży działasz, wydanie książki jest jednym z ciekawszych sposobów na wyróżnienie siebie i/lub swojej firmy w obecnych czasach. Własna książka to nie tylko świetna wizytówka i sposób na prezentację świadczonych usług, ale też znakomity pomysł na prezent dla swoich klientów czy partnerów biznesowych.

W 2022 roku mieliśmy przyjemność w IMKER dystrybuować aż trzy różne tytuły spełniające kryterium “książki firmowej” i chcę Ci je przybliżyć w poniższym artykule.

Mam nadzieję, że zebrane przykłady zainspirują Cię do działania i sprawią, że już niedługo przygotujesz swoją własną publikację.


Pięć powodów, dla których warto wydać książkę, jako wizytówkę dla swojej firmy

Zanim przejdziemy jednak do prezentacji poszczególnych książek, oto pięć konkretnych powodów, dla których warto wydać książkę jako wizytówkę dla swojej firmy:

  1. Budowanie pozytywnego wizerunku: Książka może pomóc w budowaniu pozytywnego wizerunku firmy jako eksperta w swojej dziedzinie oraz jako godnego zaufania i profesjonalnego partnera biznesowego.
  2. Promocja usług i produktów: Książka może być doskonałym sposobem na promocję usług i produktów oferowanych przez firmę. Może zawierać opisy i zdjęcia produktów, a także informacje o ich zastosowaniu i korzyściach płynących z ich użytkowania.
  3. Poszerzenie grona odbiorców: Publikacja książki może pomóc w poszerzeniu grona odbiorców firmy poprzez dotarcie do nowych grup czytelników.
  4. Zwiększenie rozpoznawalności marki: Książka jest trwałym i widocznym nośnikiem reklamy, który może pomóc w zwiększeniu rozpoznawalności marki firmy.
  5. Pozyskanie nowych klientów: Książka może być doskonałym narzędziem do pozyskiwania nowych klientów, ponieważ może zachęcić ich do skorzystania z usług lub zakupu produktów firmy.

Case study książki firmowej #1: Patent na e-commerce od CyberFolks

W październiku pojawia się książka „Patent na e-commerce”, za którą stoi cyberFolks.pl i promuje w ten sposób swoją usługę _Stores. Żółty kolor kojarzy się z marką, ale też takiemu dinozaurowi jak ja, z wydaną kiedyś książką z pytaniami i odpowiedziami o e-commerce. Co ciekawe, wśród osób pracujących nad tym tytułem jest też współautor tamtej książki 🙂

„Patent na e-commerce” to zbiór bardzo inspirujących wywiadów z założycielami czy prezesami firm, które dynamicznie działają na rodzimym rynku. Super czyta się historie Displate, DeeZee, czy Morele i w zasadzie z każdej rozmowy można wyciągnąć fajne wskazówki dla siebie.

Myślę, że ta publikacja to taki trochę „Forbes o e-commerce”, czyli wszystkie wywiady, jakie chciałem przeczytać o branży zebrane w jedną publikację. Moje odczucie potęguje pewnie fakt, że za przygotowanie wywiadów odpowiadał jeden z autorów wspomnianego magazynu – Krzysztof Domaradzki.

Całość jest świetnie wydana (forma albumu), a wywiady można pochłaniać w dowolnej kolejności. Są wciągające i raczej przez to książka trafia na półkę dopiero po przeczytaniu. Kawał dobrej roboty, którą polecam sprawdzić!


Case study książki firmowej #2: SEO Samodzielni. Uczymy, jak robić SEO od Top Online

Na początku grudnia do magazynu IMKER dotarła książka „SEO Samodzielni. Uczymy, jak robić SEO” od agencji Top Online. Początkowo cały projekt miał być raczej niewielką publikacją. W rozmowach z nami zarządzający agencją wspominali o krótkiej książce, tak może 200, 250 stron i prezentacja firmy…

Rzeczywistość okazała się jednak inna. Powstała rzetelna książka-poradnik, która ma niemal 550 stron wypakowanych konkretną treścią i poradami!

Całość jest podzielona sześć rozdziałów (Elementarz, Optymalizacja techniczna – najdłuższy, Optymalizacja treści, Linkowanie, Przewodnik po samodzielnym SEO oraz Praktyczne patenty). Odnajdą się tutaj zarówno właściciele normalnych stron, jak i sklepów internetowych.

Wszystko pięknie złożone i wydane (co widać na poniższych obrazkach, szczególnie podobają mi się wstawki z hasłami z identyfikacji wizualnej TopOnline)..

Myślę, że wdrożenie wiedzy z tej książki sprawi, że temat SEO w Twoim przypadku będzie ogarnięty w co najmniej 80% potrzebnych do sukcesu, a pozostałe 20% na otrzymasz współpracując z TopOnline (możesz też otrzymać 100%, jak było w naszym przypadku, ale szybciej zobaczysz efekty, jak przyjdziesz z podstawami :)).

Jeśli tworzyć poradniki, które mają być też firmową wizytówką – to właśnie takie!


Case study książki firmowej #3: Historie Twórców vol. 2

W myśl zasady „praktykuj to, czego uczysz innych”, w tym roku w IMKER również przygotowaliśmy wyjątkową publikację – Historie Twórców vol. 2.

W Historiach Twórców część 2 można znaleźć aż czternaście rozmów z Twórczyniami i Twórcami z różnych obszarów. Nie rozmawiamy tylko z naszymi klientami, ale generalnie z ciekawymi osobami z branży creator’s economy, których w Polsce nie brakuje.

Przeczytasz tutaj, jak radzą sobie polscy blogerzy, youtuberzy, podcasterzy. Ci, którzy nie mają jeszcze swoich produktów, oraz ci, którzy tworzą kolejne. Od niszowych po bardziej znanych. Bo właśnie tak wygląda ten rynek nad Wisłą i uważam, że każdy znajdzie w nim miejsce dla siebie. Ty również!

Lista rozmówców:

  1. Paulina Mikuła / Mówiąc inaczej,
  2. Ewa Wojtan / Moje Dzieci Kreatywnie
  3. Julian Jeliński / Brody z Kosmosu
  4. Marcin Korczyk / Pan Tabletka
  5. Jan Świtała / yanek 43
  6. Orestes Kowalski / Everyday Hero
  7. Martin Stankiewicz
  8. Anna Słowikowska / Serce w dobrym stylu
  9. Mikołaj Lech / Kancelaria Patentowa LECH
  10. Marcin Nowak / Wędrowne Motyle
  11. Ewa Grzelakowska-Kostoglu / Red Lipstick Monster
  12. Marek Jankowski / MałaWielkaFirma.pl
  13. Paweł Opydo i Oskar Rogowski / Spalmy to!
  14. Mateusz Witkowski i Bartek Przybyszewski / Podcastex

  • Więcej informacji o książce „Historie Twórców vol. 2” oraz instrukcje, jak ją otrzymać, podamy już niedługo!

Co jest potrzebne, by projekt książki firmowej można uznać za udany?

Tworzenie wizytówki firmowej w formie książki to bardzo ciekawy pomysł, który wymaga odpowiedniego przygotowania. Na pewno nie jest to proces szybki do wdrożenia. Wymaga też sprawdzonych partnerów do realizacji.

  • Przede wszystkim istotna jest tutaj odpowiednia treść. Książka jako wizytówka firmy musi zawierać cenne i interesujące informacje dla czytelników. Jeśli firma nie ma wystarczającej ilości ciekawych materiałów do opublikowania lub nie ma specjalistycznej wiedzy, którą mogłaby się podzielić, lepiej zrezygnować z tej formy promocji. Samo zapełnianie kartek miejscem na notatki niewiele da.
  • Plan marketingowy. Publikacja książki jest tylko jednym z wielu kroków w procesie promocji firmy. Aby książka była skuteczna, niezbędny jest odpowiedni plan marketingowy, który pozwoli dotrzeć do odbiorców i zachęci ich do zakupu. Jeżeli książka ma być prezentem, to ten punkt odpada, jednak warto mieć go cały czas z tyłu głowy.
  • Budżet na wykonanie książki. Wydanie publikacji drukowanej, nawet w niewielkim nakładzie, wymaga odpowiedniego budżetu na stworzenie treści, prace redakcyjne (korekta, skład), a następnie druk i dystrybucję.

W przypadku powyższych publikacji realizowaliśmy je w składach: zespół projektowy od firmy, Manufaktura Książek oraz IMKER. Za każdym razem takie połączenie sprawdziło się znakomicie.


Podsumowanie

Jak widzisz, książka firmowa może być świetnym sposobem na wyróżnienie swojej firmy. Może być też źródłem inspiracji, zawierać cenne wskazówki dla odbiorcy – dzięki czemu nie zostanie szybko odłożona na półkę i zapomiana. Opracowanie takiej publikacji wymaga zaangażowania, jednak efekt wart jest poniesionych kosztów co myślę bez wątpienia potwierdzą przytoczone w tym artykule firmy.

A jeżeli chcesz zrealizować tego typu projekt, to zapraszam Cię do kontaktu z IMKER. Omówimy z Tobą Twój pomysł i pokażemy Ci jak wspólnie z nami mogą wyglądać dalsze kroki w jego wykonaniu!

Krzysztof Bartnik
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik - w branży e-commerce obecny od 2005 r. jako współtwórca i inicjator wielu przedsięwzięć internetowych. W 2015 r. uruchomił IMKER - firmę wspierającą twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek, przykładając rękę do rozniecenia w Polsce rewolucji self-publishingu. Sprzedaż produktów w internecie to nie tylko jego praca, ale i największa pasja. Mówią o nim, że posiada szósty, ecommercowy, zmysł - potrafi przewidzieć ewentualne błędy w systemach e-sklepów, w mig namierzyć i naprawić powody awarii w oprogramowaniu czy postawić w sytuacji kryzysowej alternatywny sklep. Jest specjalistą od gaszenia pożarów nie tylko w internecie, ale również jako prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Żurawnicy. W wolnym czasie angażuje się lokalnie, m.in. jako skarbnik w Klubie Sportowym ALWA Brody Małe, i czyta książki, nie tylko te wydane przez self-publisherów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie (co wtorek) wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez IMKER spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością (dawniej „IMKER KRZYSZTOF BARTNIK”) z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️