fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

Jak promować książkę dla dzieci? Krótki poradnik

  z dnia: 24 października 2023

Napisanie książki dla dzieci to spory wyczyn. Z pewnością rozpiera Cię duma i pragniesz, by Twoje dzieło trafiło do jak największej liczby maluchów z różnych zakątków kraju i nie tylko, by dostarczać im rozrywki i radości. Jak to zrobić? Kluczem do sukcesu są odpowiednie działania promocyjne. Oto kilka sprawdzonych rad!


Jak promować książkę dla dzieci? Zadbaj o jej warstwę wizualną

Założymy się, że nie raz słyszałeś popularne powiedzenie, według którego nie należy oceniać książki po okładce. Cóż, w tym przypadku się nie sprawdzi. Nie da się ukryć, że większość ludzi to wzrokowcy, którzy cenią sobie walory estetyczne przedmiotów, którymi się otaczają. Właśnie dlatego, gdy zastanawiasz się nad tym, jak promować książkę dla dzieci, powinieneś skoncentrować się na jej warstwie wizualnej. Chyba każdy z nas z łatwością może sobie wyobrazić sytuację, w której przedszkolak zwraca uwagę na wyjątkowo kolorową pozycję znajdującą się na półce w księgarni i prosi mamę o to, by mu ją kupiła. Niewielu rodziców potrafi odmówić, prawda? Masz kilka możliwości. Wyraziste barwy, nietypowe wzory, graficzne podobizny zwierząt i ludzi – sam zdecyduj, która z tych opcji będzie najlepiej pasować do Twojej historii. Następnie zleć wykonanie projektu profesjonalistom albo zajmij się tym na własną rękę. Szeroka dostępność cyfrowych narzędzi sprawia, że dziś jest to łatwiejsze, niż myślisz!


Pobudź wyobraźnię czytelników, czyli istotna rola ilustracji

Okładka to nie wszystko. Równie istotne są ilustracje znajdujące się wewnątrz książki. Jeśli przypadną do gustu rodzicom i ich pociechom, wzrośnie szansa na to, że polecą Twoje dzieło bliskim, pomagając Ci tym samym w jego promowaniu. Piękne, dopracowane i zachwycające realizmem kompozycje często same w sobie stanowią wystarczającą zachętę do tego, by pozycja znalazła się w zakupowym koszyku. Pamiętaj, że nie ma jednego, uniwersalnego sposobu na sukces. Czasem zaledwie kilka graficznych postaci rozsianych wokół tekstu potrafi zrobić ogromne wrażenie na czytelnikach! Dobra rada – upewnij się, że tył książki też ciekawie się prezentuje. Umieść tam krótki, ale zachęcający opis fabuły i parę ozdobnych elementów.


Kim jest Twój docelowy odbiorca?

Warto zastanowić się nad tym, komu dedykujesz swoją powieść. Określ wiek i płeć czytelników, a znacznie łatwiej będzie Ci zdecydować, jak promować książkę dla dzieci. Jeżeli uznałeś, że chcesz, aby znalazła się w rękach uczniów szkół podstawowych, nic nie stoi na przeszkodzie ku temu, by organizować w nich spotkania autorskie. Porozmawiaj z dyrekcją i przedstaw jej kilka pomysłów. Kto wie, może wspólnie wymyślicie projekt, który przyniesie Ci imponujący rozgłos? Zainteresowanie młodszych dzieci zdobędziesz, odwiedzając bibliotekę oraz przedszkole. Tutaj dobrze będzie zadbać o właściwą oprawę całego wydarzenia. Muzyka, rekwizyty, może nawet przebrania, które pozwolą pociechom upodobnić się do bohaterów Twojej książki – to doskonała inwestycja.


Pozwól, by o Twojej książce usłyszeli inni – potęga Internetu

Załóż przynajmniej jedno autorskie konto w mediach społecznościowych i regularnie umieszczaj na nim ciekawe, angażujące treści. Postaw na materiały w wielu formach: krótkie teksty, grafiki, a także filmy video. Wykorzystaj tę przestrzeń do budowania relacji z odbiorcami, czyli przede wszystkim z rodzicami maluchów, dla których tworzysz. Odpowiadaj na ich komentarze, podtrzymuj dialog. Od czasu do czasu organizuj konkursy, w których będzie można wygrać egzemplarz Twojej książki z autografem albo specjalną dedykacją. Znakomitym rozwiązaniem będzie również uchylenie rąbka tajemnicy i ukazanie tego, jak pracujesz i jak powstają publikacje. Wielu ludzi naprawdę ciekawi to, jak napisać książkę dla dzieci!


Reklama w lokalnych mediach, która zapewni rozgłos

Skontaktuj się z lokalnymi mediami i zadbaj o to, by zaczęły promować Twoją powieść. Bardzo możliwe, że telewizja albo radio obejmą ją swoim patronatem, znacząco ułatwiając Ci całe zadanie. Przygotuj plakaty reklamowe i wyślij je do prasy, a także rozwieś w ośrodku kultury i tym podobnych placówkach. Bierz udział w miejscowych targach książki i wydarzeniach artystycznych przygotowywanych z myślą o najmłodszych. Na koniec jeszcze jedna wskazówka. Nawiąż współpracę z blogerami i influencerami, którzy zrecenzują Twoją historię. W ten sposób usłyszy o niej sporo nowych osób.


Pamiętaj, że po pierwszym sukcesie rośnie apetyt na następne. W Imker z przyjemnością pomożemy Ci wydać kolejną książkę. Nieważne, czy będzie to e-book, audiobook, czy klasyczny produkt wydrukowany na papierze. Gwarantujemy kompleksowe i profesjonalne usługi najwyższej jakości. Skup się na artystycznej części swojej pracy, a my zajmiemy się resztą, zapewniając Ci spokój i zadowalające zyski. Zapraszamy!

IMKER
IMKER

Firma IMKER od 2015 roku wspiera twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek. Wyróżnia się kompleksowością usług - oferując m.in. doradztwo, usługi fulfillment, support (obsługa klienta) oraz SalesCRM (oprogramowanie do sprzedaży). IMKER prowadzi Twórców przez całość procesów związanych ze sprzedażą w internecie, od uruchomienia sprzedaży, poprzez przedsprzedaż, magazynowanie, pakowanie i wysyłkę, aż do profesjonalnej obsługi klienta i zwrotów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️