fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

“Jest mi łatwiej być kreatywnym” – case study przeniesienia sklepu Andrzeja Tucholskiego do Imker

  z dnia: 6 marca 2024

Tworzenie i sprzedaż własnych produktów w Internecie to wyzwanie, które wymaga sporo czasu i przestrzeni na kreatywne myślenie. Problem zaczyna się wtedy, kiedy autor musi poświęcać swoje zasoby na przygotowywanie zaplecza technicznego sklepu internetowego.

Jeszcze gorzej, kiedy do głowy przyjdzie świetny pomysł na produkt, jednak twórca rezygnuje z niego, ponieważ wie, że jego oprogramowanie tego nie udźwignie.

Jak zatem sprawić, aby technologia nie zabijała kreatywności, a wręcz ją wspierała? 


Wyzwanie

Pod koniec 2023 roku, podczas naszej przedświątecznej promocji na nasze produkty digitalowe, zgłosił się do nas Andrzej Tucholski

Andrzej jest prawdziwym weteranem Internetu zarówno w roli influencera, jak i w roli twórcy produktów. W sieci funkcjonuje od ponad 20 lat, w tym od 15 lat komercyjnie. Początkowo zarabiał na współpracach z innymi markami, jednak w 2017 roku postanowił stworzyć swój pierwszy, własny produkt. Taki model zarabiania pozwolił Andrzejowi na zyskanie kontroli – przestał być zależny od ofert przesyłanych przez inne firmy i mógł zacząć zarabiać na swojej eksperckiej wiedzy. 

Swoją przygodę z autorskimi produktami Andrzej rozpoczął od kursów na innym rozwiązaniu. Pierwsze wyzwanie pojawiło się wraz z pomysłem na nowy (inny niż dotychczas) produkt – e-book. Niestety, wykorzystywane dotychczas oprogramowanie było dedykowane wyłącznie kursom. Aby móc sprzedać i dostarczyć e-booka klientom, konieczne było stworzenie zupełnie osobnego zaplecza technicznego wraz ze stroną i oprogramowaniem sprzedażowym. 

Na tym etapie pojawił się pierwszy zgrzyt – mając dwie osobne strony i dwa osobne systemy, nie ma możliwości tworzenia pakietów i dosprzedawania produktów. Kolejny problem pojawił się wraz z kolejnym pomysłem na produkt.

“Myśli do pomyślenia”, czyli wyjątkowe i nietypowe połączenie audiobooka w odcinkach z newsletterem, pod kątem dystrybucji nie wpasowywały się w żadne z już istniejących rozwiązań technicznych. Dodatkowo pojawił się plan reedycji drukowanej książki Andrzeja.

Każdy kolejny pomysł generował kolejne problemy. A przecież oprogramowanie powinno wspierać kreatywność, a nie ją zabijać…

“Czułem się dosyć w potrzasku, bo te systemy z osobna działały super. Byłem zadowolony z kursów, byłem zadowolony z e-booków, ale tych systemów było za dużo. Nie można mieć tyle systemów na raz, bo to nie jest zdrowy biznes.”


Wielka migracja

Tym sposobem na początku grudnia stanęliśmy przed wyzwaniem: stworzyć dla Andrzeja zaplecze techniczne w Imker, w którym będzie mógł się swobodnie poruszać ze wszystkimi obecnymi produktami, ale też, które nie będzie hamowało jego rozwoju. Dodatkowo trzeba było przenieść wszystkich aktualnych klientów w nowe miejsce – migrować dane tysięcy osób. 

Potrzebna była strona, która doskonale prezentuje wszystkie produkty, ale też strona, która skupia się na jednym, konkretnym e-booku, ponieważ wielkimi krokami zbliżała się jego premiera. Potrzebne było oprogramowanie do sprzedaży, które obsłuży zarówno kursy, e-booki, płatny newsletter, jak i produkty fizyczne. W końcu potrzebna była też platforma, na której klienci będą mogli przerobić zakupione kursy. 


Od ogółu…

W pierwszej kolejności zajęliśmy się stworzeniem miejsca, które połączy całą ofertę Andrzeja. Wybór padł na nasz katalog produktów – Imker Storefront. Na stronie sklepowej postawionej pod adresem sklep.andrzejtucholski.pl zebrane zostały wszystkie produkty: zarówno e-booki, jak i kursy, a kiedy Andrzej będzie chciał stworzyć coś z zupełnie innej kategorii – również będzie mógł to zrobić na tej samej stronie. 

Aby zachować porządek na stronie i dobre doświadczenia użytkowników, produkty zostały posegregowane na dwie kategorie, do których można przejść, klikając odpowiednie zakładki.

W nowym sklepie znalazło się również miejsce dla nowego produktu. To ważne, aby podczas premiery odpowiednio eksponować ofertę. W sklepie Andrzeja zostało to wykonane przy użyciu banera. 

Premiera jednak jest wyjątkowym okresem, podczas którego to właśnie nowy produkt powinien być w centrum uwagi, bez niepotrzebnych rozpraszaczy. Dlatego potrzebne było również miejsce, które od A do Z będzie o premierowej ofercie. 


Przez szczegół…

Wypuszczenie nowego produktu to okazja, którą trzeba wykorzystać. To moment, w którym wszystkie siły i zasoby kieruje się na jego promowanie, przez chwilę pozostałe produkty traktując jako dodatek. Dlatego, kiedy zbliżała się premiera nowego e-booka “Nie chcę być wieczny”, poza ogólną stroną sklepową konieczne było uruchomienie również strony sprzedażowej (landing page). 

Do tego celu wykorzystaliśmy nasz kreator landingów – Imkreator. To narzędzie oparte na WordPressie, złożone z gotowych bloków, dzięki którym bez znajomości programowania można postawić własny landing nawet w jeden dzień. 

“To było bardzo wygodne klikanie. To są po prostu takie najprostsze na świecie segmenty, które się wypełnia potem treścią.”


Do finalizacji…

Zarówno strona z katalogiem produktów postawiona na Storefront, jak i landing sprzedażowy postawiony na Imkreatorze, chociaż w różnym czasie (katalog przez cały rok, landing w momentach promocji konkretnego produktu), w gruncie rzeczy spełniają jedno, główne zadanie – zachęcenie odwiedzającego do kliknięcia “Kup teraz”. A co po kliknięciu? 

Klienci Andrzeja trafiają na stronę koszyka sprzedażowego SalesCRM od Imker:

Zadbaliśmy o wygląd górnej belki spójny zarówno z katalogiem produktów, jak i landingiem, aby ograniczyć u klientów uczucie przejścia w zupełnie inne miejsce. Ścieżka zakupowa jest maksymalnie krótka, co ma spory wpływ na minimalizowanie porzuceń koszyka. Jednak w tej historii nie to jest najważniejsze. 

SalesCRM pozwala na sprzedaż wielu różnych produktów. E-book po zakupie automatycznie trafia na skrzynkę mailową klienta, produkt fizyczny można sprawnie nadać z poziomu panelu, dla produktu w formie newslettera wystarczy ustawić sekwencję mailową, a kurs… 


I dystrybucji!

Aby umożliwić dostarczenie kursów do klientów, SalesCRM zintegrowaliśmy z kontem Andrzeja na naszej platformie kursowej. Dzięki temu po zakupie klient otrzymuje wiadomość z linkiem do utworzenia konta, w którym może obejrzeć wszystkie lekcje, pobrać dodatkowe pliki itd. 

A co z osobami, które już wcześniej kupiły kurs i miały dostęp do poprzedniej platformy?

Nasze rozwiązanie umożliwia szybki import kursantów. Wystarczy wyeksportować listę z poprzedniego systemu i wgrać ją do nowego z pliku CSV. Po przeniesieniu klientów została wysłana wiadomość informująca o zmianie z linkiem do utworzenia nowego konta. 


Wszystko w jednym miejscu?

Głównym celem migracji było zebranie całego biznesu online Andrzeja w jedną, spójną całość. 

Wszystkie opisane wyżej elementy (katalog produktów, landing page, oprogramowanie do sprzedaży, platforma kursowa) wchodzą w skład pakietu DIGITAL od Imker. Jednak nie jest to jedno oprogramowanie – każdy produkt to osobna wyspa. Skąd wynika takie rozwiązanie? 

Połączyliśmy korzyści z posiadania wszystkiego w jednym miejscu z korzyściami w rozbiciu na różne systemy. Z jednej strony wszystkie nasze produkty digital doskonale się ze sobą integrują, ścieżki są doskonale przetestowane, a w razie jakichkolwiek pytań, kontakt jest ten sam – serwis Imker.

Z drugiej jednak strony każde z tych rozwiązań jest postawione na innym serwerze, dzięki czemu ewentualne przeciążenie w jednym miejscu nie spowoduje problemów w funkcjonowaniu w innych miejscach. A nie ma nic gorszego niż awaria systemu podczas premiery produktu, prawda? 


Pakiety i upselle

Zebranie wszystkich produktów w jednym miejscu pozwoliło na użycie wcześniej nieosiągalnych metod zwiększania sprzedaży. Zamiast skupiać się wyłącznie na pozyskiwaniu nowych klientów, Andrzej może również pracować nad zwiększeniem wartości koszyka

System Imker Digital umożliwia tworzenie zestawów produktów. Sugerowany pakiet pojawia się jednak już po wejściu w kartę produktu. To funkcja, której do tej pory nie było w naszym systemie, jednak po namowach Andrzeja postanowiliśmy ją dodać i teraz mogą z niej korzystać wszyscy klienci posiadający Storefront od Imker. 

To jednak nie koniec, ponieważ kiedy klient przejdzie już do koszyka, ma możliwość dokupienia tam kolejnego produktu. Andrzej doskonale wykorzystał naszą funkcję upselli, ustawiając całą sekwencję.

Upsell pojawia się jako okienko w prawym dolnym rogu:

SalesCRM umożliwia również ustawienie współzależności cenowych między produktami. To opcja, która pozwala na “premiowanie” klientów za większe zakupy. 

“Poustawiałem bardzo dużo tego typu współzależności pomiędzy produktami i miałem bardzo ciepły feedback. To się ludziom spodobało. Jest tutaj taka mechanika do ustawienia, że im więcej ktoś dodaje do koszyka, tym ta cena spada.”


Efekt

Efekt migracji jest widoczny. Andrzej nie tylko zyskał wygodę w korzystaniu z systemu, swobodę w tworzeniu, ale również korzyści są widoczne w postaci konkretnych liczb. 

Podczas premiery e-booka “Nie chcę być wieczny” dzięki samym pakietom i upsellom (które przy poprzednich rozwiązaniach nie były możliwe) udało się zarobić tyle, że Andrzejowi z nawiązką zwrócił się cały koszt naszego pakietu digital na 5 lat (!)


Opinia Andrzeja Tucholskiego

“Przed rozpoczęciem współpracy z Imker miałem wiele systemów, do których musiałem zaglądać. W tym momencie wszystko mi się stabilizuje w taki jeden “domek”, gdzie mam cały swój biznes.
To jest dla mnie ogromna łatwość. Odkąd korzystam z pakietu digital od Imker, jest mi łatwiej być kreatywnym, bo nie muszę się zastanawiać, jak zrobię dany produkt. Mam przestrzeń, która pozwala mi naprawdę bardzo dużo rzeczy wymyślić.”


A Ty?

Stoisz przed podobnym wyzwaniem i potrzebujesz miejsca, które połączy Twoje produkty w całość? A może tworzenie własnego sklepu dopiero przed Tobą? Skontaktuj się z nami i wspólnie stwórzmy przestrzeń dla rozwoju Twojego biznesu online.

Nowe wezwanie do działania

Katarzyna Tymicka
Katarzyna Tymicka

W Imker przez 5 lat zarządzała zespołem sprzedażowym i opiekowała się klientami B2B. Przeprowadziła setki rozmów i udzieliła tysięcy porad dotyczących wydania, sprzedaży czy dystrybucji własnych produktów niezależnym twórcom. Zdobyte przez ten czas doświadczenie wykorzystuje na stanowisku specjalistki ds. content marketingu, tworząc inspirujące i edukujące treści dla twórców internetowych, selfpublisherów i właścicieli marek działających w modelu D2C. Jest mistrzynią myślenia strategicznego, czemu upust daje nie tylko w Imker, ale również opiekując się pszczołami w swojej pasiece. A jeśli jest poza zasięgiem to znaczy, że akurat spaceruje po roztoczańskich lasach i/lub obserwuje sowy.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️