fbpx

Zapisz się! » do newslettera i odbierz Biznesplan dla self-publisherów!

3,5 tys. klientów w tydzień podczas przedsprzedaży szkolenia online? Case study Atlas Pasywnego Inwestora

  z dnia: 5 kwietnia 2022

Wczoraj, 4 kwietnia 2022 roku o 21:00, zakończyła się oficjalna przedsprzedaż internetowego szkolenia Atlas Pasywnego Inwestora. Od samego początku obserwowałem działania marketingowe związane z tym projektem i uważam, że każda osoba, która chce w przyszłości sprzedać podobny produkt powinna zainspirować się Atlasem.

Nie chodzi mi tutaj tylko skalę działania osób stojących za projektem czy uzyskany wynik (zależny od wielu aspektów opisanych poniżej), ale ogólnie o długoterminowe podejście do tematu sprzedaży swoich szkoleń online.

Zapraszam do mojego spojrzenia na kampanię Atlasu Pasywnego Inwestora z przemyśleniami dla każdego, kto chce sprzedawać własne produkty w Internecie.


Wynik przedsprzedaży Atlasu Pasywnego Inwestora

Zacznijmy od kluczowych informacji, nie tylko z kronikarskiego obowiązku.

Do szkolenia Atlas Pasywnego Inwestora dołączyło podczas okresu przedsprzedaży rekordowe 3553 osoby.

To imponujący wynik zważywszy na to, że okienko, w którym można było nabyć dostęp do szkolenia trwało tylko tydzień – od poniedziałku 28 marca do poniedziałku 4 kwietnia 2022 r.

Organizatorzy szkolenia nie podali jeszcze oficjalnie wyniku kwotowego, ale już tylko po pierwszym dniu łączna suma wpłat przekraczała 390 tys. Szkolenie kosztowało w przedsprzedaży 999 zł.

Za wydanie szkolenia Atlas Pasywnego Inwestora odpowiadają następujące osoby:

  • Michał Szafrański – twórca bloga Jak Oszczędzać Pieniądze, autor „Finansowy Ninja” i „Zaufanie, czyli waluta przyszłości”, założyciel Klanu Finansowych Ninja
  • Jacek Lempart – inwestor od 2007 roku, twórca oprogramowania System Trader, autor bloga i podcastu SystemTrader.pl
  • Artur Wiśniewski – makler, założyciel StockBroker.pl, organizator konferencji Pasywna Rewolucja
  • Maciej Aniserowicz z zespołem – wydawca materiałów edukacyjnych klasy premium, założyciel DevStyle.pl i SlowBiz.pl

W tym miejscu chcę zaznaczyć, że pierwsza i ostatnia osoba z tej listy to są aktywni Klienci IMKER, którzy korzystają z naszych produktów i usług (również podczas kampanii Atlasu). Tym bardziej cieszy mnie wypracowany wynik 🙂


Czy Atlas Pasywnego Inwestora był skazany na sukces?

Niektórzy mogą tak uważać i wcale im się nie dziwię. Atlas Pasywnego Inwestora pojawia się na rynku w idealnym momencie.

To szkolenie skierowane do m.in. świetnie zarabiających profesjonalistów (programiści, graficy, lekarze, prawnicy, itd.). Jego zadaniem jest pomoc w ochronie nadwyżek finansowych poprzez rozpoczęcie inwestowania pasywnego, a jako że inflacja teraz szaleje, to wydaje się, że pomysłodawcy nie mogli lepiej trafić.

Dodatkowo, internetowe zasięgi wszystkich osób zaangażowanych w projekt i ich wcześniejsze, wieloletnie budowanie społeczności budzą uznanie. Zdecydowanie łatwiej startuje się z produktem, gdy ma się zgromadzonych wokół siebie aktywnych odbiorców, niż kiedy wydaje się pierwszy kurs czy szkolenie będąc jeszcze „nieznanym” w sieci.

Jednak na koniec dnia, każdy tego typu projekt to mnóstwo pracy do wykonania, w którą trzeba być zaangażowanym w 100%. Wiele godzin rozmyślań i pracy, czego efekt końcowy widzą odbiorcy.


Marketing szkolenia robiony długoterminowo

Popatrzmy teraz na marketing szkolenia. Uważam, że nawet gdyby za projektem nie stali znani twórcy internetowi, to nakład pracy związany ze sprzedażą sprawdziłby się w zasadzie u każdego (!). Może to nie byłaby skala ponad 3500 klientów, ale też licznik nie zatrzymałby się na kilku zamówieniach.

Zacznijmy od tego, że strona prezentująca Atlas Pasywnego Inwestora pojawiła się online jeszcze pod koniec stycznia bieżącego roku.

Pokazywała „tylko” ogólne założenia projektu i osoby w niego zaangażowane. Nie miała aktywnej sprzedaży, lecz… możliwość zapisu do tematycznego newslettera dla osób zainteresowanych inwestowaniem (!).

Jeżeli ktoś zdecydował się na ten krok, to wówczas otrzymywał wideo od twórców, którzy bardziej szczegółowo opisywali projekt. Następnie co tydzień na skrzynkę odbiorcy trafiał ciekawy materiał edukacyjny, który przybliżał różne aspekty inwestowania. W kolejnych wiadomościach były też pytania do potencjalnych odbiorców oraz zapowiedzi tego, kiedy finalnie szkolenie będzie dostępne.

Pod koniec marca twórcy Atlasu zorganizowali zaś live o inwestowaniu, gdzie zaprezentowali (cytat) „3 Konkretne Strategie Antyinflacyjne Oparte Na Pasywnym Inwestowaniu”. Ten live był jednocześnie momentem startu sprzedaży szkolenia.

W międzyczasie Michał Szafrański opisywał również Atlas wśród członków Klanu Finansowych Ninja – jego własnej społeczności, do której należy około 5000 osób.

Dzięki temu, że te wszystkie działania były rozciągnięte w czasie, świetnie wyklarowała się grupa potencjalnych nabywców (newsletter).

Ostatnie dni to była zaś aktywna sprzedaż e-mailowa, ze świetnie dobranymi tematami wiadomości oraz ich zawartością. Na szczególną uwagę zasługuje tutaj m.in. gwarancja zwrotu opłaty za szkolenie w ciągu 30 dni od momentu udostępnienia materiału z jakiegokolwiek powodu. Skoro klienci decydują się na przedsprzedaż, to taka obietnica zdecydowanie zbija wiele potencjalnych obiekcji.

Do tego wszystkiego dochodziły jeszcze kulisy działań i sprzedaży, prezentowane na profilu Instagram Macieja Aniserowicza. A całą przedsprzedaż zakończył wczorajszy live, już ze studia, gdzie twórcy – Jacek, Artur i Michał – nagrywają finalne wideo dla klientów.


Co możesz wykorzystać z Atlasu u siebie, jeżeli chcesz sprzedawać swoje szkolenie online?

Idąc opisanym powyżej tropem, nawet jeżeli dopiero zaczynasz, powinieneś wzorować się na najlepszych.

Zacznij od strony oraz listy mailingowej. Później skieruj na nią ruch i zbierz osoby zainteresowane tematem.

Dzięki dostarczaniu im wiedzy przez 2-4 tygodnie, na Twojej liście zostaną tylko faktycznie ciekawi tego, co możesz później zaoferować. A gdy już będziesz mieć gotową ofertę, podwijaj rękawy i sprzedawaj aktywnie do samego końca!

Do wykorzystania z Atlasu Pasywnego Inwestora jest również zaplecze do sprzedaży i dostarczenia samego szkolenia.

Maciej Aniserowicz do sprzedaży Atlasu korzystał z systemu SalesCRM od IMKER – prostego koszyka zakupowego, który pozwala szybko sfinalizować transakcję. Od początku tworzyliśmy go z myślą o tym, żeby wytrzymał nagle zwiększoną liczbę zamówień, bo tak właśnie było w przypadku Atlasu – okienko sprzedażowe trwało tydzień i wszystko miało po prostu działać (tak było!). Do tego nasz zespół Support czuwał na bieżąco nad e-mailową obsługą klientów (ale bez części sprzedażowej) oraz nadzorowaniem procesu wystawiania faktur.

Podczas sprzedaży wykorzystywany był też mechanizm czasowej promocji (zniżka w określonych datach) oraz kody rabatowe. Dodatkowo, osoby będące w Klanie Finansowych Ninja u Michała Szafrańskiego mogły pobierać swoje kody rabatowe -> SalesCRM weryfikował, czy subskrypcja danej osoby jest aktywna i odpowiednio przydzielał zniżki.

Na koniec zostaje platforma do kursów Kajabi. SalesCRM posiada integrację z tym rozwiązaniem, dzięki czemu każdy, kto opłacił zamówienie otrzymywał od razu dane dostępowe do systemu, gdzie będzie udostępnione szkolenie w przyszłości.


Podsumowanie

Przedsprzedaż Atlasu Pasywnego Inwestora i osiągnięty wynik pokazują, jak efektywna może być dobrze przeprowadzona kampania marketingowa szkolenia internetowego.

Co ciekawe, jego twórcy mówili na początku, że projekt nie dojdzie do skutku jeżeli nie uda się zebrać 350 osób zainteresowanych tematem… Na szczęście pomylili się tylko 10x 🙂

Jeżeli chcesz rozpocząć sprzedaż produktów cyfrowych w Internecie, to traktuj wyniki sprzedażowe Atlasu jako inspirację. Zdecydowanie nie porównuj się do nich, jeżeli dopiero startujesz! Określ po prostu swój próg zadowolenia z efektu (tam było 350 osób) i dopasuj odpowiednie działania do jego osiągnięcia. Zbieranie listy mailingowej, regularna komunikacja z odbiorcami i dostarczenie im ciekawych treści sprawią, że zmniejszą się obiekcje związane z zakupem płatnego produktu.

A jeżeli chcesz w tym całym procesie skorzystać z pomocy IMKER (landing page, konfiguracja systemu do e-mail marketingu, zbieranie listy mailingowej, system SalesCRM do sprzedaży i powiązanie z platformą kursową), to jesteśmy do Twojej dyspozycji.

Krzysztof Bartnik
Krzysztof Bartnik

Krzysztof Bartnik - w branży e-commerce obecny od 2005 r. jako współtwórca i inicjator wielu przedsięwzięć internetowych. W 2015 r. uruchomił IMKER - firmę wspierającą twórców i producentów we wprowadzaniu własnych produktów na rynek, przykładając rękę do rozniecenia w Polsce rewolucji self-publishingu. Sprzedaż produktów w internecie to nie tylko jego praca, ale i największa pasja. Mówią o nim, że posiada szósty, ecommercowy, zmysł - potrafi przewidzieć ewentualne błędy w systemach e-sklepów, w mig namierzyć i naprawić powody awarii w oprogramowaniu czy postawić w sytuacji kryzysowej alternatywny sklep. Jest specjalistą od gaszenia pożarów nie tylko w internecie, ale również jako prezes Ochotniczej Straży Pożarnej w Żurawnicy. W wolnym czasie angażuje się lokalnie i czyta książki, nie tylko te wydane przez self-publisherów.

Odbierz wartościowy bonus przy zapisie do newslettera!

Wzór biznesplanu książki dla selfpublishera na 12 miesięcy! Będziemy Ci także regularnie wysyłać ciekawe inspiracje dotyczące świata twórców online.

    Twoje dane osobowe będą przetwarzane w celu obsługi newslettera przez Imker Spółkę z ograniczoną odpowiedzialnością z siedzibą w Zamościu, ul. Szczebrzeska 55A, 22-400 Zamość, KRS: 0000967893, na zasadach opisanych w polityce prywatności. W każdej chwili możesz zrezygnować.

    Twoje dane są u nas bezpieczne. 🛡️